Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Hehe, som de følger oss voksne md argusøyne.. Jeg har vært syk og hatt en rennende nese - samme med samboeren. Da har vi gått inn på badet for å hente papir... Idag ble Daniel også syk, hver gang det begynte å renne fra nesen har han løpt til badet for å hente papir! ) hehe =) Blir jo så stolt av å se på den guttungen Istad spiste vi middag, og etter middagen skulle samboeren bort. Jeg ble med samboeren ut for å si hadet, mens Daniel ble igjen inne. Når jeg kom inn igjen hadde han ryddet bort min, sin egen og samboerens tallerken og satt de på kjøkkenet *skryte* Gjør godt å skryte litt om hvor flinke barna våre er, istedenfor å snakke om reima, sko, jobb, bhg, regninger, NAV ++ hele tiden også ;o) Har mange andre eksempler på han også, men det får jeg spare til en annen gang
Gjest det spirer og gror - FØDEKLAAR Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 hehe.. så søtt! er han gammel?
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 24. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2008 Han er 2.5år=)
Gjest Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Ja de er jo så gode 2,5 år er så langt den aller beste alderen synes jeg tross trass og MEGET sterk vilje hehe. Det er så herlig å kunne snakke ordentlig med de synes jeg, få skikkelige svar tilbake og bli kjent på ordentlig Tuppa her er i ferd med å bli så selvstendig om dagen, klarer det meste selv (antagelig på grunn av den nevnte sterke viljen) og har virkelig sine egne meninger. I tillegg så synes jeg hun har en så flott personlighet! Snill og omtenksom jente, veldig glad i å gjøre seg til og FULL av liv Gråter av glede bare hun åpner munnen om dagen jeg, for det kommer så mange gullkorn og fine ord nå er jeg litt påvirket av graviditetshormoner om dagen da, men likevel.. Utrolig rørende å høre "jeg elsker deg mamma, du er den fineste i verden" eller når hun slenger armene rundt meg etter en dag i barnehagen og skravla går i et fordi hun har koset seg og har så mye å fortelle Åååå jeg skulle ønske jeg kunne forbli her, holde henne i denne alderen bare LIIIIITT lenger *sukk* Fortell gjerne flere historier regner med at det er like morro hjemme hos dere om dagen hehe, er så koselig å høre om andre på samme alder som veslefjoll..
Gjest Trollbundet Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Min datter som blir 3 i november pusser nesen sin selv:=).Det skal hun absolutt gjøre selv! og klarer det helt fint:=).Jeg er vant til at barn på rundt den alderen blåser med munnen når vi sier blås men hun pusser nesen på ekte hun:0) "stolt"
Northernlights Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Det var gutten sin,det =o) Du må lære han opp til å bli flink, sånn at svigerdatteren din ikke sender djevelske tanker din vei når han blir gift. ;o) ...eller setter seg her og skriver innlegg om manglende hjelp fra en talentløs slabbedask av et mannfolk.
WP-TLogPeanut Skrevet 25. september 2008 #7 Skrevet 25. september 2008 Flink gutt å hjelpe mamman sin å rydde av bordet han da Ja,han er vel ikke så gammel enda at han blir "døden nær" av en forkjølelse hihih Er godt å skryte av ungene sine! Jeg vil også skryte!! Bare se på http://wenchepia.blogspot.com , hvor fin pie jeg har
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 25. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. september 2008 Mami da... Jeg ble så sentimental når jeg leste hvor sentimental du er, og hvor flinke og selvstendige disse barna våre er ;o) hehe =) Daniel er den "treige" typen ifh til språk. Han skjønner absolutt alt, er meget oppegående og kvikk gutt, men VIL_BARE_SNAKKE_I_ENSTAVELSESORD!! Hehehe =) Er noen tostavelsesord også da. Etter han begynte i bhg har jo språket kommet enda bedre igang også da. Full av liv er han dagen lang, han hjalp meg å med å lage pannekaker her om dagen - og den skravla den gikk.. Mamma, kake, mamma!!! Mamma!! Mammmaaaa... Og jeg svarer : Ja? Mamma. ... Ja, Daniel? Mammaaa (og sukker). hehe:p Slik han holdt på, fant frem kniv til smøret når jeg skulle ha smøret oppi panna, og han satte igang: Mamma kniv, mamma kniv, mamma kniv. Jeg måtte bare begynne å le av han, og spurte han: vil du snakke med bestefar i tlf? Daniel: JAAA, jippi!!! Ringte opp b.faren hans og lurte på om han ville ta to ord med han fordi han var så skravlete. Jada sa han. Og han satte igang: Mamma kake, mamma kniv. Tilslutt sier han hadet og gir meg tlf Interessant samtale gitt... ;o) Apropos dette med at han er observant og hermer etter det vi gjør: Før ble han så SUR fordi vi måtte ta av skoene og jakkene når vi kom inn i leil. Jeg pleide alltid å gå inn og sette meg i sofaen og ta av skoene der for så å gå ut og sette skoene i gangen. I det siste har jeg gjort det i gangen - for å se om han bedret seg. Ikke bare det - men han kaster seg ned på gulvet og river av seg klærne og skoa og setter de pent på hylla/knaggen. Ja, også må jeg bare nevne en natt her. Han sover alltid hele natten, er kjempeflink slik. En natt våknet han kl 0430! Sto opp og slo på lyset. Samboeren våknet av det, når D så at samboeren våkna så løp han inn på rommet og lukket døren. Samboeren gikk for å se hva som var galt - det er jo ikke vanlig dt der. Når samboeren kom inn krøket han seg sammen og sa: Tiss. Har du tisset? Ja, svarte han. De gikk og skiftet bleie og så sovna han like fort igjen ;o) Det aller beste er disse små søte armene som henger seg rundt en, og koser ) Når jeg tar på han body pleier han å stå. Jeg knepper igjen under, men det er alltid SÅ vanskelig. For da er det en liten kar som bøyer seg ned, tar tak hodet mitt og sier: KOS!! Kos!! ) Hmm, også er han så flink når vi skal gå til bilen. Må gå over en vei, og han pleier å kjøre en lekebil til bilen min. HAn setter fart, men stopper alltid ved veien. Herlig å se. Men, fy søren.. Jeg er alltid redd, for han gjør masse uten å tenke seg om - en dag kan han glemme seg.. *grøsse* Jeg hadde nemlig en drøm - må fortelle om den også - hvor ha ble påkjørt. Og døde. Den drømmen var så virkelig!! ( Jeg våknet opp den morgenen og gråt faktisk fordi jeg trodde den drømmen var sann. Helt til jeg hørte at han sang på rommet sitt. Det første jeg tenkte var: Er han ikke død allikevel?? Jeg spratt opp og LØP til rommet hans og ser han ligge i senga og synge.. Tårene bare trillet nedover og jeg koste og holdt han i armene (helt til han gikk lei:p ) Men det var seriøst noe av det verste jeg noensinne har drømt. Jeg begynner bare å gråte NÅ jeg, når jeg tenker på den drømmen. *huff* Det er så mye mere (såklart) men klokka begynner å nærme seg en tid hvor det ser faretruende ut for at jeg ikke kommer meg opp;o) Hehe Ble også utroli mye, haha )
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 25. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 25. september 2008 Trollbundet Hehe, all grunn til å være stolt Herlig å se hvor lite som skal til for at et mammahjerte skal bli smeltet... =) Jeg smelter av å høre om hva andre barn kan også jeg, hehe De blir jo så selvstendige så fort!! Plutselig er de store barn som skal begynne på skolen om bare 3-4år liksom.. *Hjelp* Men det blir herlig også når jeg tenker meg om, å følge barnet mitt til skolen for første gang. Som jeg tenker idag da.. hmmmm....... )
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 25. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 25. september 2008 Northernlights Haha, du sier noe der!! ) (har du erfaringer med det siden du nevner det?? Du har vel en svigerdatter her inne, sant? ;o) haha, den var slem.. )
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 25. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 25. september 2008 Hahaha, nå lo jeg godt Wenchepia:p Samboeren her har vært forkjøla i en lengre periode. Og han klager.. Hufff... Og jeg spør Hvorfor går du ikke til lege da? Nei, jeg venter en uke til - må jo bli frisk også. Ja, etter 10uker burde du vært frisk. Ikke klag til meg om at du er så dårlig, jeg får ikke gjort noe. DU må jo gå til en lege. Jaja - men jeg venter en uke til. 10min etterpå: ååå, jeg er så lei sier han. *lukke igjen øra og bryr meg ikke døyten om hva han sier* D må da bættre gå an å gå t einj læge ferr å finnj ut tå probleman! Hah, så det så! ;o) Nåmmen, så nydelig ) Det bildet ved det treet var kjempefint!!=) Var det ikke deg hu stengte ute her forleden, eller lenge siden, hehe? Du hentet posten eller noe? Eller var det en annen trønderdame? *klø seg i hodet* Daniel gjorde motsatt da, han stengte seg selv inne på rommet. Glemte å ta ut nøkkelen, så han låste seg jo inne. Måtte finne frem skrutrekkere og alt for å få demontert, og kommet meg inn. Hehe ;o) Nå er jeg en racer på slike ting da (litt sånn.. handyqueen tjoho:p) Hehe, nei! Nå er senga neste!
WP-TLogPeanut Skrevet 25. september 2008 #12 Skrevet 25. september 2008 Jaa,jeg liker så godt det bildet av henne Back to nature heehe Jooo det var meg hun låste ut.stemmer det rampen! Såpass ja,kjekt å være litt handy når slike ting skjer ja :DD
Northernlights Skrevet 26. september 2008 #13 Skrevet 26. september 2008 Nei, mine eldste gutter er megaflinke til å hjelpe til. Han som er gift får bare skryt over hvor flink han er. Svigerdatteren min har ikke skrevet klageinnlegg over at hun har en slabbedaks til mann, for det har hun nemlig ikke. O:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå