Spanskeflua Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 0,5 grader legges til når du tar tempen alle andre steder enn i rectum=)
Gjest -<<- Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Du legger ikke til 0,5 med et vanlig øretermometer. Ikke med disse infrarøde pannesakene heller, tror jeg. Måling under armen er så unøyaktig at det nærmest er en vits, både hos unger og voksne.
Spanskeflua Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 ...skulle selvfølgelig ha lagt til "med et gammeldags termometer" for å unngå misforståelser...
Gjest Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 tror nesten det er mer unøyaktig med øretermometer. Noen sykehusavdelinger praktiserer bare måling av temperatur under armen.
Gjest Skrevet 24. september 2008 #7 Skrevet 24. september 2008 Enig i at måling under armen er svært unøyaktisg, men det funker helt greit dersom en pasient nekter å måle rectalt eller i øret, spesielt selvsagt dersom feber er svært høy. Hadde en passient engang som nektet å legge armen ned med tempmålet i armhulen, men vi fikk alikevel mål til at han hadde 38,8 i feber + at vi la på ihvertfall en halv grad.
Gjest -<<- Skrevet 24. september 2008 #9 Skrevet 24. september 2008 Og noen sykehusavdelinger praktiserer bare måling med øretermometer og noen bare rektalt. =) Det eneste de er skjønt enige om er at rektalt gir det mest korrekte målet, men de debatterer fortsatt hvor viktig det er å ha målingene så presise at man alltid bør måle rektalt.
Gjest Skrevet 24. september 2008 #10 Skrevet 24. september 2008 Der jeg har jobbet, er det pga større infeksjonsfare og fare for blødninger med rektal måling. (Immunsuprimerte pasienter)
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 24. september 2008 #11 Skrevet 24. september 2008 haha, må bare le litt... Jeg forstår at folk ikke vil ha noe stappet i rævva, men øret og under armen da... vanskelig skal det være gitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå