Gå til innhold

noen som har tips mot hodepine..


MaritoTom

Anbefalte innlegg

Jeg sliter veldig mye og ofte med hode pine.. har liten lyst til å ta smertestillende hver gang, men er det eneste som hjelper.Er det noen som har noen gode råd å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei! ja dette er ikke noe godt . hadde en periode jeg sleit littt med det samme... fikk tips da om å smøre et tynt lag med frisk fotkrem eller mentolatum under beina og i panna (maser det forsiktig inn i huden).... drikke mye og slappe av mest mulig.... håper det kan lette litt på "trykket"

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg sliter med det samme problemet som deg! Jeg legger meg med hodepine, og står opp med hodepine, og det vedvarer i store deler av dagen. Slik har jeg hatt det i 3 mnd nå!!!

For meg hjelper det å komme ut i frisk luft, men så snart jeg kommer inn kommer murring og skallebank tilbake. Vann hjelper ikke, og søvn bør jeg ha nok av, så kjenner meg nokså fortvila til tider. Er også skeptisk til paracet ol. Men men, noen laster må man vel ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber i natur barnehage, så jeg er mye ute hver eneste dag..og søvn, ja tro meg det får jeg nok av :) Har prøvd lavendel olje, men til liten nytte. Spiser jevnlig og drikker mye..men er der like vel.. Er bra når jeg er på jobb, men så fort jeg kommer hjem er det ille..

Men hvis dette er det eneste jeg skal plages med de siste 6 mnd, skal jeg alltids stå han av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hjelpe å legge kaldt omslag på pannen. Hvis hodepinen ikke er stressrelatert og kommer fra nakken er grunnen som regel utvidede blodårer. (Dette er naturlig i graviditet fordi glatt muskel (som bl.a finnes i åreveggen) blir "slappere".) Kaldt omslag vil gjøre at årene trekker seg sammen.

 

En teori jeg kom på, bare. Har studert sånne emner, men er absolutt ingen ekspert. Kan ihvertfall være verdt et forsøk. Er jo rimelig ufarlig med mindre man lar det ligge for lenge med alt for kaldt vann:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...