Gjest Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Jeg takler virkelig ikke svigermora mi. Egentlig er ho veldig hyggelig, og vil bare det beste, men jeg KLARER henne bare ikke.. Irriterer meg over nesten alt hun sier, uansett hva hun snakker om. Skjønner ikke helt hvorfor. Hun sier jo noen ting jeg bare MÅ reagere på, som at hun skal blande seg inn i økonomi, hvordan hun gjorde det da HUN var gravid, at jeg ikke må spise for to, for ikke å legge på meg for mye. DRIT Å DRA, legger jeg på meg er det for søren ikke hennes problem. Argh! Sikkert masse hormoner oppi dette, men jeg blir jo halvgal. Hun har nettopp dratt herfra nå, og jeg måtte bare legge meg ned på sofaen for å hvile ørene litt, hehe. Og jammen kom det ikke ei tåre eller tre! Jeg blir jo rett og slett psykisk sliten av henne! Og av meg selv, for at jeg lar det hun sier gå inn på meg. Så vil hun jo IKKE tro på at det blir jente. Vi trodde det ble gutt i starten, gyn sa det, og det så sånn ut på bildet for oss også, men så viser det seg at det blir jente, men dette mente hun at vi IKKE skulle gå rundt å si til folk med engang, det kunne jo liksom vente. Altså, skulle det vise seg at det faktisk BLIR gutt i stedet, blir det gutt, og det er ikke noe noen kan gjøre noe med. Men når hun fortsetter å komme med BLÅTT tøy til lillegullet, kan hun drite i det altså..hehe.. ÅÅÅ, så utrolig deilig å skrive ned dette her. Frustreeert jaaa...
Mone snart3barnsmor Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 ooooooh... hadde klikka om hun hadde forsatt å komme med blått tøy... fytti assa, men lover deg min er værre enn din... usja assa, slitsomt med sånne svigermødre asssa... hun min, prøver liksom alt mellom himmel og jord virke som verdens snilleste og alt det der, men hun bare lyver oss rett oppi tryne, hele jævla tia( sorry) utrolig assa.... hun er en slange... sitter å prater drittog lyver om svigerinna mi til meg da sånn at jeg liksom skal føle meg som den beste svigerdattra, å så gjør hun søren meg det samme til henne, tror hun virkelg at vi ikke snakker sammen??? helt utrolig... hun lyver til foreldra mine om pegr å sånn, sier hun kjøper det og det og det til oss sånn at hun skal høres såååå snill ut, men hun har da aldri kjøpt en dritt... tror hun jeg ikke prater med mamman min da eller.. hun har enda ikke kjøpt gave til dattra mi, som fylte 1 år 25 juli.... oi nå ble det mye her, kune holdt på i lange baner jeg, men... off.. snål kjærring... hater når folk lyver, det er bare det værste... ujs.. smule frustrert her å ja...
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Svarte godt på samme tråd på Skravle.. Har et intenst behov for å slarve dritt om henne i dag... Stygt sagt, men brenner inne med litt vel mye i dag...
Gjest Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Svigermor? Hva med å ha en mor som er sånn. Jeg snakket litt med henne på telefonen i dag. Sa at jeg hadde sovet en time fordi jeg er så sliten. Du blir bare mer trøtt av å sove, svarte hun. Det er ikke hun som er gravid og sliter med å sove om natta. Jeg er alene om graviditeten. Når jeg sier: tenk om jeg må føde alene, så kommer det: det gjorde da jeg, det er vel ingen sak. Men det er 35 år siden, og da fikk ikke faren eller noen andre være med. Hun mener jeg godt klan kjøre bil i timer om jeg får rier (hun ønsker at jeg skal dra til hjembygda mi for å føde der, men jeg har bodd her i 8 år, og føler heller å føde her jeg er nå). På ultralyd fikk jeg vite at det sansynlig er ei jente, men ikke helt sikkert. Jordmor mener at da er det ganske sikkert at det er ei jente, for de tar sjelden feil. Når jeg da sier hun om babyen, så retter mamma på meg hele tiden. Jeg får også beskjed om at jeg må slutte å kjøpe utstyr til babyen. Det er alt for tidlig, sier hun. Jeg er i uke 27. Alt jeg har kjøpt er stellebord, helseteppe og en bamse. Jeg mener at det er bedre å spre utgiftene i stedet for å vente helt til slutt, og dermed må kjøpe alt i en gang. Av og til har jeg bare lyst til å slenge på røret når jeg snakker med henne.
Gjest Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 He he, godt å høre at det er flere som er forbanna på mora si...! Jeg har ikke fortalt mamma at jeg venter barn en gang. Og det føles innmari godt å holde det kommende gullet som en privatsak. Vi har altfor mange problemer oss i mellom til at det å kosesnakke om graviditeten i det hele tatt er et tema, mener jeg. Og jeg vet at om hun fant det ut, ville hun prøve å bruke babyen som tema for å 'lette' på stemningen. Vel, jeg vil ikke lette på stemningen. Jeg vil ikke snakke om termin, ultralyd og forventninger. Til det, har jeg verdens beste svigermor!
Gjest Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Uffameg, det høres helt fryktelig ut å ha ei MOR som er sånn.. Føler jeg bare jeg syter når jeg snakker om svigermor på den måten.. :/ Men det er virkelig irriterende! At de ikke bare kan holde ting for seg selv, og heller støtte oss i denne tiden, istedet for å rakke ned på oss.. Og vil vi handle inn utstyr nå, så gjør vi det! Er da bedre det, enn at vi får den gedigne "smellen" de siste ukene før fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå