Gå til innhold

sjefen nekter å legge tilrette på jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

har sagt det til han at jeg ikke klarer kveldsvaktene,for da er jeg ikke hjemme før 2 på natta. og jeg må opp kl 0630 for å få elise i barnehagen. jeg sovner kl22 hver dag.

er det noe jeg kan gjøre eller må jeg si opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt legen din og forklar situasjonen.

Skrevet

Om han nekter og tilrettelegge kan du sykemelde deg, evt gå over på svangerskapspenger. Du må ikke si opp jobben din. Det taper du masse på i permisjonstiden.

Skrevet

det er en jobb jeg har hver andre helg. har ei 70 % stilling en annen plass. men det er gode penger..

Skrevet

Klart det er gode penger, og du skal ikke tape noe på at han er vanskelig. Snakk med legen din, du. Dette ordner seg.

Skrevet

Svangerskapspenger? Hva er det?

Åssen får man det da? Har sykemelding med tilrettelegging på jobb, men kommer ikke til å gå lenge til det...

Skrevet

det høres ut som du er en perfekt kandidat for svangerskapspenger. det er en ordning for friske gravide som ikke får eller kan få tilstrekkelig tilrettelegging på jobben. du får samme pengesum som ved sykepenger, men det "spiser" ikke av sykepengepotten din. du har jo bare rett på sykepenger en viss periode. jeg går på svangerskapspenger nå, og hadde en deltidsjobb der jeg jobbet under ugunstige forhold i en storkiosk. det du gjør er at du tar kontakt med legen din, legger fram situasjonen, og h*n fyller ut et skjema som du skal levere arbeidsgiver. arbeidsgiver skal skrive under på at tilrettelegging ikke er tilstrekkelig/tilrettelegging ikke er mulig, og det skal så sendes til NAV. i tillegg skal arbeidsgiver sende NAV dine inntekts - og skatteopplysninger.

les mer om dette på NAVs nettsider:

http://www.nav.no/page?id=331

Skrevet

Arbeidsgiver er pliktig til å tilrettelegge (og den plikten strekker seg langt!) i henhold til arbeidsmiljøloven! Ring og rådfør deg med ditt NAV lokalkontor. Når der gjelder gravide er det spesiellt fokus på nattearbeid og ditt går vel under det. Se også på http://www.idebanken.org/ der finner du et temahefte om tilrettelegging for gravide i arbeidslivet som har en del gode eksempler.

Arb giver kan få masse tilskudd som underletter dette. Si ihvertfall ikke opp jobben, du har fulle rettigheter her og jeg lover at arb giver taper denne saken om den skulle gå videre!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...