Lykkeliten86 Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Noen som har det ? vi har masse epler, og vil gjærne bruke dem til barnedessert som jeg evetuellt kan fryse ned til gutten min. Han er foressen 4 1/2 mnd
plums Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Jeg kokte eplene og moste de gjennom en melsikt. Frøs det ned, så kan jeg blande mosen i grøt senere. Smakte selv med havregrøt og det var godt!
snufla78 Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Jeg kokte eplebåter med litt vann og sukker (de var litt sure), så silte jeg det etterpå. Ta gjerne i noen sitrondråper til slutt, så blir ikke mosen brun. Kan gjerne fryses!
Lykkeliten86 Skrevet 25. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. september 2008 takk for svar ja i dag kokte jeg epler i en gryte med litt vann, det ble en kjempe fin konsistens, og en real portion dessert og kunn noen få klumper, så jeg gjorde ikke mer med den, bortsett fra at jeg frøys den ned
Gjest Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 Bare kokte dem, jeg, og hev dem i blenderen når de var blitt myke. Kanel oppi er også godt for variasjon. Fint til å blande med sterkere/søtere ting som feks aprikospuré og banan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå