Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Er 8 uker på vei og jeg holder på å klø meg ihjel. Har fått et slags eksem i nakken. Har aldri vært bortig noe lignende før. Kjenner jeg blir gal. Klør og klør. Noen som har tips som kan hjelpe mot kløen??? (Har prøvd hvitvask, det hjalp lite)
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Det kan være svangerskapskløe. Da bør du gå til lege fordi det kan påvirke leveren som kan føre til at mengden gallesyre i blodet blir forhøyet. Men det som oftest helt ufarlig da. Det er mest vanlig å ha kløe på mage, hender og føtter. Kan jo også være vanlig eksem, da kan du prøve å smøre på hydrokortison salve. Den får du kjøpt reseptfritt på apoteket
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Det klør mest i nakken, men nå har det begynt å klø ekstremt på ryggen, fotene og armene. Har ikke noe utslett eller andre tegn på huden som skulle tilsi at det skal klø. Utenom at det noen ganger er lite utslett i nakken, men det var visst gått bort nå. Samboer sjekket nå. Har time på første kontroll på fredag? Kan jeg vente til da... Takk for svar HI
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Ja, det gjør nok ikke noe at du venter til fredag. Hvis du holder ut med kløen da. Vet hvor fælt det er å klø. Har selv vært plaget med eksem, men har vært borte i mange år, helt til jeg ble gravid. Da kom det tilbake. Du kan jo høre på apoteket om de har noe kløedempende(noe annet enn hvitvask). Hvis det klør veldig. Lykke til med første svangerskapskontroll:)
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Takk for svar, ja skal nok holde ut med kløen. Hehe. Går veldig utover nattesøvnen da...Har aldri vært plaget med tørr hud eller eksem. Håper kløen gir seg ettervert, for hvis jeg skal klø meg i 7 måneder kommer jeg til å bli GAL!! Igjen tusen takk HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå