blond Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Inspirert av hovedsiden i dag lurer jeg på når du er for syk til å gå på jobb? Jeg har heller inntrykk av at folk er på jobb når de er (for) syke enn at de er (for) friske hjemme når de kunne vært på jobb. Hvor går grensen for når du godtar sykemelding eller tar ut egenmelding?
DevilDoll © Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Jeg holder meg hjemme ved oppkast eller magesjau.Da får jeg ikke gjort noe fornuftig og vil heller ikke smitte kundene. Ellers går jeg nok på jobb med lett feber,tar febernedsettende og jobber i et roligere tempo. Nå har ryggen krasjet og jeg har fått streng beskjed om å holde meg i ro noen uker for ellers vil jeg ikke være i stand til å jobbe noe særlig om et halvt års tid.Og da får man bare høre på de som vet best.Men guuud som jeg kommer til å kjede meg!
moota m storebror&lillebror Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Jeg leier meg litt ut på gården, og jobber verken fast eller hver dag. Hvis jeg er syk en dag, kan jeg ofte gå på jobb dagen etter. Ellers er jeg litt enig i at jeg er hjemme ved magesjau, oppkast ol. Forutenom det må jeg være ganske slakk for å ikke gå på jobb. Men begge gangen når jeg var gravid, var jeg fort hjemme. Jeg var veldig masse kvalm og kastet en del opp med storesøster, og med begge slet jeg med ryggen og bekkenløsning.
Mille** Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Jeg er aldri syk, bortsett fra en og annen omgangssyke, og da holder jeg meg hjemme.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Jeg holder meg hjemme om jeg er sengeliggende, er jeg ikke det klarer jeg ågå på jobb også. Har nok godt på jobb litt for syk noen ganger.. Hvis vi har hatt oppkast eller diare skal vi være hjemme i 48 timer etter siste gang vi har kastet opp eller hatt diare.. Nå som jeg er gravid har jeg måtte gi opp og sykemelde meg, men det var ikke noe lett valg, og jeg presset meg langt før jeg sykemeldte meg.. Tror også de fleste er slik at en går på jobb selv om en er litt syk, men så er det noen som ødelegger for mange andre. De som er hjemme bare de "har vondt i viljen"..
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 Jeg holder meg hjemme/går hjem hvis jeg har feber, eller føler at jeg ikke får gjort jobben min tilfredsstillende. Jobber i pu bolig, og må være i stand til å gå tur og gjøre husarbeid samt tilfredsstille beboerens primære behov.
ungdomsmor Skrevet 25. september 2008 #7 Skrevet 25. september 2008 jeg er hjemme nå med streptokko betennelse i halsen og forhøyet crp...er vondt og mener det er bedre og være hjemme en ikke og kunne yte 100% på jobb.jobber i barnehage
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå