Gå til innhold

Jeg sliter litt nå, ang. vekt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ned ca 10 kg. Dette er kg. som har kommet på i løpet av et halvtår ca. Da jeg har slurvet med mat og trening.

Har nå begynt å spise sunnere og å trene 2-3 ganger i uken.

Jeg spiser god frokost, lunsj, middag og kvelds.

Tar gjerne frukt, vann og youghurt til mellom måltid.

I dag har jeg f.eks spist:

Frokost: Yoghurt( youplait 0,1) med musli, to grove knekkebrød med hvitost og et glass juice.

Lunsj: Salat og en fiskekake

Mellom måltid: Banan, eple og en god morgen youghurt..

Sitter fremdeles på jobb, så har ikke fått spise middag ennå.

Men i går: Frokost: Samme som i dag

Lunsj: salat og poteter

Mellom: Cottage cheese med syltetøy

Middag: fiskegrateng med potetmos og salat

Mellom: Eple

Kvelds: Samme som frokost

Når vil jeg merke noe nedgang?

Drikker ellers masse vann og har begynt med et par kopper grønn te nå. Men vil så gjerne ned nå. Blir så deppa av dette..

Råd mottas med takk =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er fan av lavkarbo - ikke så ekstrem som ketolyse, men har funnet ut at karbohydrater er min verste fiende. jeg har gått ned 8 kg på få uker nå ved å kutte poteter, pasta, brød og ris. jeg har spist mye fisk, kylling og grønnsaker til middag. magre knekkebrød (de med 30 kcal) med f.eks spekeskinke til lunsj, og måltidserstatter til frokost.

i müsli, banan, juice, syltetøy, fiskegrateng (makaronien) og potetmos er det masse karboer. jeg har i tillegg ikke trent. annet enn å ha pusset opp i 2 uker da...

vet akkurat hvordan du har det nå, var der for få uker siden :) nå veier jeg det samme som da jeg var ca 20 år, lenge før jeg fikk barn (er straks 30)

masse lykke til, kanskje du fikk noen tips?!

Skrevet

Takk for tips.

Jeg må innrømme jeg sliter veldig med å kutte ut karbo. >Er omtrent det jeg lever på. Jeg spiser ikke kjøtt eller skalldyr. Og er ikke så kjempe glad i fisk =(

Men hvor mange uker tok det for deg med de 8 kiloene?

Muslien er sånn 4 korn, men er vel masse karbo i de og :(

Er det best å drikke vann eller grønn te til måltidene?

Syntes det er så vanskelig å vite hva jeg skal ha til middagene når jeg ikke spiser kjøtt og ikke skal kunne spise poteter, ris, pasta osv.

De knekkebrødene jeg har spist nå er de helt tynne. helt grove. men husker ikke hva de het. men spesielt mettende er de ikke akkurat. men gode.

Og jeg spiser en del sånn skikkelig grovbrød, med masse korn i. Sånne fullkornsbrød som kommer i spesiell pakke.

Så dårlig på å huske på navn på det jeg spiser.

Men i helgene spiser jeg snop og sjokolade. Ikke brus og chips. veldig sjelden hvertfall.

Skrevet

Tips og tips...men jeg kan jo si hva som har funket på meg:o) Jeg tror nok ammingen har hjulpet også da, men jeg er også rimelig sikker på at kostholdet har hatt mest og si + trening.

Drikker 2,1 l vann hver dag - rent vann. Drikk vann i 0,5l eller 0,7l flasker, så er det lettere å vite hvor mye du får i deg. Drikker minst 5 store kopper te hver dag.

Min dagsmeny ser sånn ca sånn ut...

Frokost: All Bran flakes med cultura

Mellommåltid: En Activia yoghurt

Lunsj: To Solruta spelt knekkebrød med mager leverpostei og agurk og Go` og mager salami med paprika og agurk.

Mellommåltid: Frukt (eple eller pære stort sett) og litt nøtter

"Middag" (skriver det sånn, for jeg spiser skjelden middagsmat...har mistet lysten på det etter graviditeten...) To knekkebrød med mager salami med salat, agurk og paprika + philadelphia yoghurt ost med spekeskinke, salat, agurk og paprika. Eller en salat med feta-ost, skinke, egg og oliven.

I hverdagene spiser jeg ikke etter middag - drikker bare masse te på kvelden.

I helgene koser jeg meg med hjemmelaget pizza og taco til middag - og popcorn og sjokolade om kveldene - er lov å kose seg litt - men hold det strengt til helgene - lettere å styre unna snopingen i hverdagen og veldig deilig når helgen kommer og en har "lov";o)

Vet jeg er litt ekstrem i forhold til middagen...men jeg hadde middags-dilla da jeg var gravid nå sist, mens jeg var skikkelig kvalm, så jeg har helt mistet lysten på middagsmat. Liker som sagt pizza, salater og taco (da med kyllingkjøttdeig og masse salat + fullkorntortillas)

Jeg prøver å trene 4-5 ganger i uken - trenger ikke være lange øktene, ere bedre å ta korte økter ofte enn å ikke få tid eller ork til lange økter, og dermed la være å trene;o) Ta en halvtimes joggetur, det er fort gjort og veldig effektivt!

Trener du endel vil jo muskelmassen øke, og da vil det ta litt lengre tid før det vises på vekten, men resultatet vil bli mer varig;o)

Lykke til:o)

Skrevet

Jeg gikk ned ca 1/2 kilo i uka bare ved å gjøre det du sa i hovedinnlegget.

Spise sunt (mindre porsjoner enn jeg hadde tidligere), trening 2 faste dager i uka. Sklei desverre ut (ja jeg er svak), men samlet gikk jeg ned 6 kilo fra medio februar til slutten av april.

nå er jeg jo på tjukka, men skal begynne på nytt neste gang og i tillegg kutte litt ned på karbohydratene - som utgjør sikkert 70% av kosten min :/

Skrevet

Det er så greit å høre andre sine erfaringer..

Har aldri vært i situasjon der jeg må slanke meg før. og det er ikke bare bare. og jeg spiser også masse karbohydrater dessverre.. ikke lett å fjerne de altså..

håper jeg klarer dette altså. hater å ha den følelsen av å være tykk...

Skrevet

I dag har jeg spist havregrøt til frokost.. Med rosiner og kanel. dette må vel være bra? Skal ta en kopp grønn te nå, med to suketter og litt sitron.

Skrevet

Det kommer jo an på hva slags "linje" du følger det :o)

Om det f.eks er lindberg, roede eller lavkarbo, vil du få tre ganske forskjellige svar. Tipper du er i roede/lindberg land (velg helst én vei, og hold deg til denne!) og da er det ikke så galt nei :o)))

Kosthold er vanskelig! Men veldig spennende!

Skrevet

Ja, er ikke lett altså..

Er vel kanskje roede. Spiser ofte og ikke så veldig mye, men spiser meg alltid mett, men ikke overmett.

Spiser mye frukt og grønt. Og drikker veldig masse vann.

Prøver å ikke spise så mye karbo, men dette er IKKE lett.

Karbo består mest av skikkelig grovbrød, poteter og pasta..

Hjelper det å drikke grønn te?

Takk for så mye for alle tips =)

Skrevet

har du vurdert å melde deg inn i vg's vektklubb?

jeg synes at det var kjempe greit å kunne skrive inn hva jeg spiser, slik at jeg spiser mindre enn hva jeg forbrenner. synes ikke det koster all verden heller. der har du jo et forum du kan spørre om råd, du har dagboken å skrive inn hva du spiser og hvor mye du trener, du får tips til hva du kan spise osv.

Skrevet

Ja, kanskje jeg burde gjøre det.

Hva koster det ca?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...