Gå til innhold

Aktivitet i magen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Først så gledet jeg meg vanvittig til den dagen jeg kunne kjenne liv i magen , og det er jo også helt fantastisk.Men nå er jeg blitt så utrolig oppmerksom på det at jeg går og kjenner etter hele tiden, og er bekymret når lillemann tar det litt for mye med ro. Hvordan opplever dere det? Mye liv hele dagen lang eller går det i perioder? For noen dager siden var han veldig aktiv og jeg kjente han godt store deler av dagen, og nå de to siste dagene kunne man tro han hadde tatt helt ferie...Er dette normalt? Blir også litt stresset når jeg hører at noen blir helt ømme i magen av alle sparkene, for det har jeg ikke vært i nærheten av. merker litt rumstering og små dunk ivny og ne i men ikke voldsomme spark.Jeg er 23+3 forresten.

Veldig glad for litt erfaringer og hvordan dere andre opplever aktiviteten i magen. Når det sies at man skal merke liv hver dag, er det da nok med noen få dunk og rumsteringer per dag, eller kan det da være at det er noe galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nå 24+2 og her kjener jeg godt med liv innimellom. Kanskje særlig på natta eller når jeg skal slappe av her selv.

Men det JM sa da jeg var på UL er at det skal være regelmessige spark i løpet av dagen fra ca uke 28. Og så lenge man kjenner liv så er det bare positivt. MEN.. at man skal ta kontakt med føden om noe endrer seg i sparkingen. Mener da type drastisk.

Skrevet

Hei hei.

Jeg kjenner liv og spark spes når jeg er rolig:)

Jeg er 25 pluss 3 og det er helt normalt:)

Men har bekymret m mye om dette m liv selv så skjønner det hehe, men bare kos deg du det holder m at du kjenner det hver dag foreløpig, etter uke 28 må du vel kjenne det regelmessigere:)

Skrevet

Hei :)

Tulla i magen her tar også litt "ferie" i blandt :) Kommer også veldig an på hvordan hun ligger hvor mye jeg kjenner... Noen dager kjenner jeg litt rumling og noen dytt, mens andre dager får hun inn en god del fulltreffere som kjennes lenge etterpå! I mårrest var hun heeeeelt stille, ingen aktivitet, mens nå har hun tatt helt av der inne :) Noen ganger tar hun et par hviledager, da det er lite action og ingen av de vanlige triksene hjelper, men så tar hun seg opp igjen og er veldig aktiv :) Ei stunn lå hun med armer og bein inn mot ryggen min, da var det fryyyyktelig stille der inne, og jeg ble igrunnen ganske bekymra. Men så snudde hun seg, og alt ble meeeeeget bedre! Godt å være litt bekymra også, og godt den lille blir sterkere og kan gi tilbakemelding på dagsformen! For de har jo dagsform disse bittesmå også, så tror ikke du skal bekymre deg så mye... Liv er liv sa min jm, så lenge du kjenner babyen din så skal det være ok! Men du skal reagere om bevegelsesmønsteret plutselig forandrer seg veldig, eller hvis det blir heeeeelt stille over lengre tid! Men er du bekymra så ring jm eller lege å få hør hjertelyden, den fineste lyden i hele verden :) 24+6 forresten! Lykke til :)

Skrevet

Hei gjen dere! takker for erfaringer. Da tror jeg egentlig det står ganske bra til der inne:-) Kan ikke forlange at ungen skal turne hele dagen heller:-) Lykke til dere andre også!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...