Gå til innhold

Bruker dere sykkelhjelm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg stiller meg helt uforstående til voksne som sykler uten hjelm, spesielt når de trer hjelm på hodet til ungen. Hva tenker de med? Man er ikke fritatt fra risikoen for skade bare fordi man er voksen.Skal man ikke dessuten være forbilde for barna sine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker ikke hjelm, og jeg bruker ikke sykkel! Sykla før vi fikk barn, og da brukte jeg ikke hjelm. Har ikke tatt stilling til om jeg kommer til å bruke hjelm når barna blir eldre og vi kanskje sykler på tur.

Skrevet

Ja jeg bruker hjelm, brukte også hjelm før jeg fikk barn. Og barna får ikke lov til å sykle, gå på rulleskøyte eller sparkesykkel uten hjelm..

Skrevet

Nei....å kommer nok aldri til å begynne heller....:P

Skrevet

Jeg brukte hjelm da eldstemann var liten. Har ikke syklet så mye de siste årene, vi har bare en sykkel som er i god stand, og den er oftest opptatt enten av eldstemann eller av samboern.

Men vi har tenkt å kjøpe oss både nye sykler og hjelmer. Sjønte litt alvoret etter samboern ble stygt skadet på sykkel. Hadde ikke hjulpet med hjelm i hans tilfelle, men uansett.

Skrevet

Jeg bruker hjelm når jeg sykler langt, i terrenget, og når jeg har med datteren vår, samme om vi bare sykler et par kvartaler. For da er jeg jo forbildet hennes. Men hvis jeg bare skal et raskt ærend alene, da gjør jeg det ikke.

Men jeg har sett at selv da kan det være nødvendig, særlig siden vi bor i trafikkert område.

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Må innrømme at jeg har hatt noen glipper når jeg skal rett opp i veien...men som oftest har jeg husket det!

Skrevet

Begge vi voksne bruker sykkelhjelm. Jeg føler meg som en idiot, for jeg ser helt grusom ut med hjelm, men sammen med ungene og når jeg sykler til jobb så bruker jeg den.

Den er litt som tanntråd, det er et ork, men jeg bruker det fordi det er fornuftig. :)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...