Gå til innhold

Alle dere som er så imot hasj

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kommer veldig tydelig fram i innleggene deres hvor utrolig lite dere egentlig vet om hasj. Så at ei skrev i et innlegg at man det ikke er forskjell på å røyke en gang innimellom og å røyke hver dag. Og at man er avhengig uansett hvor ofte eller sjeldent man røyker.

Het er faktisk stooor forskjell på å røyke litt og å røyke mye. Kan tenke med mange verre ting enn røyking.

Jeg røyker selv aldri, og det gjør heller ikke samboern min. Men jeg kjenner mange oppegående flotte ressursterke folk som tar seg en røyk innimellom. Ikke er det alle som blir så fjerne heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet veldig mye om hasj, og er fryktelig negativt innstilt til stoffet.

Problemet er at man aldri vet hvem som reagerer negativt på å røyke. Noen kan røyke et helt liv uten å merke noen problemer, mens andre kan røyke over en periode og slite psykisk i lang tid etter. Hasj gir en introvert rus, noe som gjør at man går inn i seg selv og oppdager "rom" i bevisstheten som man skulle ha latt være i fred. Reaksjoner som angst og paranoia er ikke bare tilstede hos dem som røyker hver dag.

Jeg har også veldig mange venner som har røyket, og som fortsatt røyker. Det er ikke tvil om at de er ressurssterke og flotte mennesker men en stor prosentdel sliter med større eller mindre grad av angst.

Skrevet

Så fint da, vært stol av dem du, Røyk ivei bare, ikke noe gæli det. "ironi for de som ikke skjønte det)

Håper dem synes det er like stas når de blir tatt av purken, da vil de nok føle seg som voksne ansvarlige foreldre vil jeg tru. Du vet at det blir send en automatisk melding til barnevernet hver gang politiet tar hasjrøykende foreldre.?

Det er såååååååååååå smart å bryte loven for en liten blås?

Skrevet

Klart det er slik du forklarer. Men noen har en tendens til å begynne å "røyke litt", så baller det bare på seg.

Jeg og ei venninne røyka av og til før, men jeg slutta _helt_ da jeg ble gravid, og hun fortsatte. Nå sitter hun i en kommunal leilighet, uten jobb og røyker dag og dag inn. Gjør ikke noe annet... Ikke vasker hun seg heller, så hun stinker dritt. Og dette er ei venninne jeg har kjent i maaaaaaange år!!

Skrevet

Jeg synes du virker veldig lite smart.

Ja, det var til Cat, ikke til HI

Skrevet

Ok. Det får du lov til.

Skrevet

Ja, jeg ser poenget ditt. Men det jeg ville frem til er at det ER forskjell på å røyke innimellom og å røyke hver dag. Det at det er ulovelig er nå en ting. Loven er menneskeskapt, og den har et svart hvitt syn på lovbrudd. Poenget mitt er at det på ingen måte er svart hvitt. Det er mye fordommer ute og går, og når noen får seg til å skrive at de ville brutt ALL kontakt med en person som røyket innimellom tyder dette på fordommer og uvitenhet synes nå jeg.

Skrevet

Skeptisk. De jeg kjenner som royker hasj er alle en smule paranoide og til tider ganske fjerne, selv om de er "helgeroykere". Kanskje ikke alle blir fjerne av det, men barn og rus hoerer ikke sammen synes jeg.

Skrevet

Jeg har røyka, da jeg var yngre røyka jeg hver dag, da var jeg sløv og så ikke mye oppegående ut.. IHeldigvis slutta jeg da jeg ble gravid, etter det har jeg røyka litt, dvs 10 ganger ca på 9 år el noe... Er ganske stor forskjell på å røyke hver dag og ikke, men kjenner en jente som røyker hver dag, men hun ser oppegående ut for hun røyker veldig svake jointer... Hun kan styre seg også.. Men man vet aldri om man klarer holde seg på det nivået el om dopen tar deg liksom.

Skrevet

Sann sett ja. Jeg ville ikke brutt kontakt. Jeg kjenner et par "helgeroykere", men jeg ville ikke tolerert at gubben drev med den slags, eller at barnet mitt maatte vaere i et hus hvor det stinker joint.

Skrevet

Til HI, og andre som mener hasj er greit:

Du er klar over at hasj(cannabis) er en av de få stoff som fortsatt viser på urinprøve utvoer et til to døgn. Helt opp til 5 uker etter en blås, kan det bli påvist i urinen. Og hva betyr det? Jo, at stoffene er i kroppen i inntil 5 uker etter en blås. Og det igjen betyr at det virker inn på mange ting i kroppen, og at dersom en tar en blås hver helg eller annen hver/hver 3., så fyller en bare på med mer av de stoffene...

Det betyr vel at en på et nivå(kjemisk) er påvirket hele tiden, selv om en ikke opplever rus hele den tiden.......

Skrevet

og hva slags konsekvenser foreslår du at dette har...

Skrevet

Herregud,saken er da for f ikke om hvor farlig det er eller ikke. Det er ULOVELIG! Når man er voksen og har barn setter man dem foran seg selv og behov. Dårlig eksempel å bryte barna. Min egen far rusa seg på hasj. Tror du det va kjekt å ha en far som sov hele dagen? Tror du ikke det var pinlig da alle snakket om familien min da jeg var lita jente? Tror du det var morsomt å se sin egen far bli arrestert? Om du ikke bruker hasj selv engang,hvorfor skal du da kjempe deres sak?? Dumme kvinnfolk!

Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt å foreslå konsekvenser(hva skulle det være, forresten, og konsekvens av hva?). Det var bare en påminning om at hasj ikke er så enkelt som mange vil ha det til.

I de ukene det er i kroppen, så påvirker det jo kjemiske balanser og dermed gjør det noe med personen. Og om en da i tillegg fyller på mer, med den jointen på lørdagskveldene, så blir en jo aldri kvitt stoffene......

Du må ikke tro at de stoffene ligger isolert i et reservoar ved blæren og tømmes litt og litt med urinen. Ser nesten ut til at dette er det mange innbiller seg. Sikkert greit å bruke som unskyldning, da.

Skjer en alvorlig ulykke, og en må ta diverse prøver for å vise at en ikke er påvirket(la oss si 2 uker etter den "viktige" jointen), så kommer jo ikke prøven ren tilbake. Hva skal en forklare det med, da?

Skrevet

Når du røyker hasj så nedsettes produksjonen av anandamid som er et viktig stoff i hjernen. Konsekvensene av dette kan bli store. Noen er mer sårbare for dette og kan få skadelige følger bare av liten bruk. En vet ikke på forhånd hvor følsom en egen hjerne er, så å røyke hasj er uansett menge et kjemisk eksperiment uten å ane følgene.

Viktige kongnitive funksjoner kan rammes, samt følelse av paranoia, angst, nedstemthet. Dette kan vare lenge etter misbruk. Det kan ta tid før hjernens egen produksjon av anandamid blir normal igjen. Noen kan faktisk utvikle schizofreni av hasjbruk.

Det er helt uforståelig at noen forsvarer hasjbruk.

I tillegg kommer det juridiske aspektet. Er det greitt å forsvare noe som er ulovlig. Har man ikke som samfunnsborger en plikt til å være lojal mot lover og regler som gjelder?

Skrevet

Du burde prøve å ha en samboer som sliter med paranoia og angst grunnet senskader ved hasjbruk.

Da tror jeg du fort hadde forandret mening gitt.

Skrevet

Beklager men dine venner kan ikke kalles flotte, oppegående og ressurssterke når de er så dumme at de røyker hasj.

Hasj er ulovlig, barnslig og rett og slett totalt unødvendig.

Jeg vet selv hva hasj er så den diskusjonen trenger vi ikke ta.

Skrevet

Min samboer vet at om han røyker seg ÉN joint, så er det rett ut og vekk fra både meg og barnet.

Jeg synes ikke det er strengt, fordomsfult eller ignorant.

Jeg vil ikke ha en mann som røyker. Enkelt og greit. Spesiellt ikke siden vi nå venter et barn sammen.

Han sliter nok med senvirkninger etter tidligere hasjbruk (depresjoner, angst, paranoia), og jeg vil ikke at han skal dette ut i det kjøret igjen, selvom det "bare" er hasj.

Skrevet

Jeg studerte ved UIB, og der var det mange som røyket hasj og marihuana (ja, det er forskjell). Inkludert meg.

Vet om en av de som har litt små-angst i dag, men vet ikke om det kommer av hasjrøykingen. Alle de andre lever livet, har familie og gode jobber og så vidt jeg vet er det ingen som bruker noe lengre.

Selv hadde jeg av og til angst som student, men faktisk aldri i etterkant av studietiden, og det til tross for at jeg på den tiden (fram til jeg var 27) røykte marihuana en gang i blant, samt ecstasy og kokain en gang i blant i helgene. Da bodde jeg nemlig i London, og hadde oppdaget at det var helt ufattelig vanlig å bruke slikt der borte. Og ja, jeg hadde det kjempegøy sammen men kjæresten min på de festene vi var på :-))).

Alle vennene vi hadde der borte, har det fint i dag. Jeg får meg bare ikke til å tro at det kun er narkotika som er årsaken til ødelagte liv. Det er nok andre bakgrunnsfaktorer som spiller inn. Mennesker med gode trygge liv, gode venner og en viss IQ klarer seg godt selv etter å ha brukt narkotika.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...