Gå til innhold

klær til babyen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye klær kjøper dere inn før babyen kommer ? Og hvilken/hvilke størrelser ? Er jo såå gøy å shoppe babyklær, men innmari dumt hvis man ikke får brukt det da... også får man vel endel i gaver også. Vanslkelig å vite synes jeg...Venter desember barn forresten :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har heller ikke peiling hvor mye jeg skal kjøpe inn. Tror i hver fall ikke jeg skal kjøpe så mye i str 50, det vokser de jo ut av med en gang. Men har hørt det går veeeeldig mye bodyer, å det er jo greit at de passer. Så kjøper vel en del av dem (hørt det er greit med hver fall 8 stk) i str 50. Ellers blir det vel litt mer i 56 og oppover. Gjør vel ikke noe om man må brette litt opp i begynnelsen.. Dumt å jøpe masse de bare kan bruke i et par uker før de vokser ut av det.

Men har ikke aning egentlig. Noen andre her som har barn fra før av og har erfaring med det?

Skrevet

Sist hadde jeg en del i 50, men mest i 56. Vesla var 52 cm lang, men 50 passet fint en stund og kunne også være litt for stort faktisk. Jeg synes også det er greit å ha litt tøy som faktisk passer selvom de vokser fort ut av det! Kjedelig å måtte vaske tøy konstant også!

Skrevet

Jeg e rvel den som har vært overivrig på å kjøpe klær til babyen, og begynte å kjøpe rett før jeg var 3. mnd. på vei. Så det har kanskje blitt litt i det meste laget, hehe.. Har kjøpt mest i størrelse 56 jeg, i og med at det er ganske vanlig å bruke enten nesten med en gang eller etter noen uker etter fødselen. Til sykehus-oppholdet har jeg kjøpt 2 sett i størrelse 50 som jeg håper jeg får bruk for, hehe;) Vil ha et sett som h*n skal ha på seg bår besteforeldre kommer og ser for første gang, og et til hjemreise. Du får sikkert ganske masse i størrelse 56, men det er lurt å ha masse bodyer og en del pysjer klar tror jeg, i og med at det er det de helst går i. Man fiffer dem gjerne mer opp når det ventes besøk, man skal ut på tur o.l. Så enkelte ting mener jeg du ikke får nok av.. Må huske på at den lille søler nok ut en del til dagen:P Har kjøpt litt i str. 62 og, men ikke mye..Nå på slutten har det blitt kjempelite shopping, fordi det er så mye annet som skal være klart og i hus, så er i grunnen glad jeg begynte litt tidlig.

Skrevet

Er inne å smugleser på BIM, fødte for 17 dager siden :-)

Lillegutt var 50 cm lang og jeg har ingenting i str 50, hadde kun kjøpt str 56, og det passer helt fint. Jeg hadde nok kjøpt altfor mye, og noe av det jeg har kjøpt viser seg å ikke være like praktisk!

Jeg vil anbefale noen "sett" de har på H&M: Bodyer som kan åpnes helt opp, og en slags strømpebukser i samme serie. De selger både bodyene og buksene to og to. Disse er helt fabelaktig gode, og jeg kunne egentlig kjøpt kun slike :-) Er lettvint med bodyer som kan lukkes helt opp slik at man slipper å dra de over hodet på babyen.

Jeg kunne klart meg med f.eks 6 bodyer og 6 bukser. I tillegg har jeg begynt å bruke bodyer med kort arm under pysjen. Jeg har 4 bodyer med kort arm, og det holder. Pysjer ville holdt med 4 stk det også. Jeg har funnet ut at jeg ikke liker pysjer med glidelåslukning (denne blir liggende under haka på baby), kun trykk-knapper.

Jeg angrer også på at jeg ikke strikket et til av "nøstebarn-teppet" i Merinoull. Dette er kjempedeilig, og alle helseteppene jeg kjøpte er ikke brukt.

Flanellbleier trenger jeg også flere av, selv om jeg har mange. Disse brukes til hodeunderlag og også som håndkle. Er myke og gode til sart babyhud. Går noen sånne på stellebordet i løpet av en dag!

Jeg har oppdaget at slike stilige bukser som er litt stive er fryktelig upraktiske, det samme er alle stilige hettejakker og gensere som man må dra over hodet på babyen. Dessuten er det faktisk lite klær man rekker å bruke ser jeg nå!

Dette er noe av det jeg har funnet ut så langt. Vi har sagt til folk at vi ønsker oss klær i str 62 og opp, og at vi har kjøpt nok selv i mindre størrelser. Derfor har vi nå fått full garderobe til lillegutt i både str 62, 68 og 74 :-)

Skrevet

Jeg venter min andre - og er helt enig med dine erfaringer. Et hjemmestrikket ullpledd - samt ullbodyer og strømpebukser er stort sett det viktigste. "Sett" med klær kan man heller ha i større størrelser - ikke noe poeng å kjøpe noe særlig under 56 - og du kommer til å få så mye + at om man mangler noe - så er det vel nettopp slikt man har tid til å gjøre i permisjonstiden. Da kan man kjøpe etter babyens størrelse og behov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...