opsi fødeklar Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Noen som har mønster til å sy en ammepute?
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Det lurer jeg også på! Finner jeg ikke noe mønster, syr jeg bare en stor pute med mål som passer rundt magen min. -Også endel større enn de der vinklede man får kjøpt rundt omkring til 299 eller 399, de er så småe...
Gjest Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Hva har dere inni trekket?? Skal også sy meg en ammepute..
mamma_til_lille_nurket:) Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Jeg tok et gammelt putetrekk å bare teinet sånn ca opp hvor stor jeg ønsket den, sydd et ekstra trekk utenpå med trykkknapper, så blir enkelt å vaske trekket,å bruker en fille inni mellom trekk å puten, så der ikke kommer melk å gøsj på selve puten.... Fylte puten med sånn sakkosekk greier.
Gjest Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Tro hvor man får tak i sånne sakkosekk-kuler??
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 dytter, det lurer jeg også på!:-)
rubin Skrevet 25. september 2008 #8 Skrevet 25. september 2008 Så flinke dere er som syr selv!! Men hvis dere finner ut at dere ikke orker det likevel, så anbefaler jeg ammeputen som KID selger! Den koster 199, og er fantastisk! Ville bare gi det tipset!
opsi fødeklar Skrevet 25. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 25. september 2008 Isopor kuler har jeg kjøpt på panduro før. Ellers er det noen som sier at helsekost har de?? Usikker på det. Men mangler fortsatt mønster. Får kanskje bare gå etter magen jeg og¨så
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 25. september 2008 #10 Skrevet 25. september 2008 En venninne av meg har kjøpt denne (ikke tvillingstørrelse): http://www.ammepute.no/ Den er stoor og gir god støtte. Jeg tenkte jeg skulle sy sånn ca etter de målene, og kan prøve å forklare hvordan jeg har tatt mål av den;-) Mulig det virker rotete... Så spør gjerne om dere ikke skjønner, jeg sliter litt med å forklare målene... Har målt hennes pute til å være ca 34cm i bredden på "pølsa", fra søm til søm. Altså 34cm på oversiden og 34cm på undersiden. Den er ca 30cm rundt mage, er da målt en rett linje fra innsiden av puten på den ene siden til den andre innsiden (dette blir på en måte diameteren på din midje da). Målene rundt puten (altså omkretsen rundt sømkanten) er 240cm. Derav er innerkanten (som følger rundt magen din) 80cm, fra den ene "tuppen" framme på puten til den andre. Ytterkanten er da 160cm fra den ene tuppen til den andre. Denne er fylt med isoporkuler. Hahaha, litt av en forklaring! Lykke til, den som prøver å forstå dette;-)
rubin Skrevet 25. september 2008 #11 Skrevet 25. september 2008 Hihi.. jeg bare minner om KID jeg! Men jeg er imponert over at dere virkelig syr ammeputen selv!! Well done!
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 26. september 2008 #12 Skrevet 26. september 2008 Det spørs nå om den blir så veldig well done, men morsomt å prøve selv:-) Dessuten ser ammeputa til Kid ganske slapp ut ift sånn jeg vil ha den, men det er jo smak og behag. Mulig jeg ender opp med den om syprosjektet går ad udas...;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå