LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 skriver VG om den ufattelige hendelsen i Finland. Drama? Ja, drama, og for meg klinger det spennende, intressangt, fengende og pirrende å lese en slik overskrift. Men i denne sammenhengen ble jeg bare kvalm. Drama. Kunne de ikke bruke tragedie som betegnelse?
Gjest Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Føler også at "drama" er helt feil ord å bruke i denne settingen, tragedie er noe mer riktig. Eller feks å bruke den direkte og kansje mer korrekte: Alt om massedrapet ved/ i.....skolens navn/stedsnavn/byen elleer Finland. Tragedie er også litt utslitt synes jeg..de bruker det om så mangt som kansje ikke kan betegnes som tragedie.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 24. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2008 Sant nok. Men det er mer passende her syns jeg. Fikk sånn følelsen av at "avisen" tenker at "jippi, endelig noe kult å skrive om!" Og jeg syns det er langt fra kult eller fengende.
Gjest irismor Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Det er en tragedie, drama har ingen ting i den overskriften å gjøre. I Finland må man ha fylt 15 år for å kunne kjøpe våpen. Etter tragedien i fjor så ble det 18 års grense for kjøp av håndvåpen. Til sammenligning så må man være 22 for å kjøpe håndvåpen her i Norge. Jaktvåpen kan man kjøpe fra man er 16 men da kun med tillatelse fra verge som har da ansvaret for våpenet. Men når det er sagt så burde hans våpen ha vært beslagt av politiet etter filmen på youtube. Mine tanker går til de berørte og etterlatte etter denne tragedien.
Gjest Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Huff, synes det er litt usmaklig at det blri smurt så svært opp når avisenes agenda er å tjene mer penger ved å selge flere aviser, nettopp p.g.a andres tragedier. En annen ting er at jeg tror slike oppslag og en slik mediaomtale øker sjansene for lignende hendelser, at to slike hendelser skjer på så kort tid i et land som Finland sier sitt, når skjer det her spørr jeg da? For det vil trolig komme er jeg redd :-( Se på USA, hendelsene der har jo fått ringvirkninger, det blir en domino effekt siden det gir forskrudde syke mennesker endel ideèr. Så media har nå endel liv på samvittiheten, inndirekte i hvertfall. En ting er å opplyse folk om ting som har skjedd, men jeg tror vi mennesker må lære oss nye veier og metoder for å få ned sensasjonelle hendelser av denne type. Hvor mange forskrudde "Fritzel-typer" tror du er i gang med å lage egne private bunkere nå? Jeg kan garantere at en eller anna syk jævel har fått en idè etter dette her som i lang tid har vært en stor sensasjon i media. Skremmende utvikling er det i hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå