Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Har en liten jente på 4 uker Sliter skikkelig med amminga. Jeg har masse melk og fine ammebryster sier helsesøster. Har vært hos ammehjelpen på helsestasjonen. Får det til ganske bra der. Men så kommer vi hjem og da går det ikke. Får det bare til innimellom. Slitsomt. Brystene mine er super såre også så det gjør veldig vondt. Det er sånn at jeg gruer meg til å amme. Er det helt feil av meg å pumpe meg og gi henne melken på flaske? Føler at jeg er en dårlig mor som ikke klarer å amme. Alle klarer vel det tenker jeg.. Klem rådløs
Gjest Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Det er da ikke noe galt med aa pumpe seg vel. Jeg maatte det i perioder fordi gutten min ikke klarte aa ta puppen helt naar den var veldig full og han veldig sulten. Da var det godt aa kunne gi pumpet melk. Jeg ga paa kopp da,fordi jeg var redd han ville starte aa foretrekke flaska :-)
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Jeg klarte heller aldri å amme. Gikk helt fint på helsestasjonen, men ikke hjemme! Hun klarte rett og slett ikke å ta brystet. Jeg pumpa meg i 4 mnd. jeg, så gikk jeg over på mme. Og jeg vet at jeg ikke er noen dårlig mor av den grunn... Og det er jeg helt sikker på at ikke du heller er. Men igjen!!! Den jævla ammemafian i Norge altså, jeg spyr... De gir uttrykk for at det eneste alternativet er mm, men det er det ikke. Mme innholder ikke blåsyre, for det er det de skal få deg til å tro... virker iallefall slik. Og hvis du ikke klarer å amme, så må du iallefall ikke finne på å pumpe deg, for da får jo babyen aldri noe kos. Hadde jeg bare visst det jeg vet nå, da jenta mi ble født. Godt man lærer så lenge man lever...
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Tusen takk for svaret. Trenger å høre at det er flere som gir flaske. Føler at alle ammer og får til det skjønner du... Jeg får bare prøve å prøve igjen.. Klem
Gjest Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Det er vel ikke saa uvanlig aa ha litt vansker vel? Ikke vaer lei deg, det finnes mange som ikke har mulighet til aa amme i det hele tatt, tenk saa fint at du allerede har klart det i fire uker! Et tips er aa ta en titt paa flaskeposten.org for tips til flaskemating (uansett hva du maatte velge aa ha paa falska) :-)
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 Tusen takk for svar Godt å høre at det er flere enn meg som har hatt det problemet.. Vil jo så gjerne få det til. Har noen venninner som maser på meg om denne amminga.. De nevner det med kosen og sånn.. Jeg vil jo det beste for jenta mi. Så lenge hun får i seg min melk på den ene eller den andre måten så må jeg prøve å være fornøyd med det... Takk igjen. Klem
Gjest Skrevet 24. september 2008 #7 Skrevet 24. september 2008 Sorry at jeg engasjerer meg litt, men jeg tror barn er forskjellige. Gutten min saa ikke paa puppen som kos foer han var ganske stor. Da han var liten baby ble han illsint om jeg kom med puppen som forsoek paa aa troeste naar han graat, eller fordi jeg selv hadde brystspreng, mens mange babyer jeg kjenner takket ja til pupp uansett. Det er mange maater aa gi kos og kroppskontakt paa, det trenger ikke vaere puppen!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #8 Skrevet 24. september 2008 Neida, det er vel ikke så uvanlig å ha litt vansker. Det er bare det at jeg vil så gjerne få til amminga. Føler bare at alle andre klarer det.. Tusen takk for tipset Skal ta en titt på den siden. Klem
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #9 Skrevet 24. september 2008 Flott med ditt engasjement :) Veldig gla for å lese det du skriver. Er mye roligere nå :) Takk... Det er ikke mangel på kroppskontakt og kjærlighet her i hvertfall, vi koser oss hele dagen :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå