Gå til innhold

Dere med angst og depresjoner hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen av dere bare gått til psykolog og ikke på antidepresiva?

Jeg har fått cipralex av legen min, tok en halv av en halv pille (som legen sa jeg kunne gjøre) før jeg la meg i går og ble så utrolig kvalm og dårlig! Min angst lidelse er og spy, (noe legen vet utmerket godt) så jeg tør rett og slett ikke bruke disse pillene mere..Skal til samtale med psykolog for første gang i morgen, er det noen som har blitt kvitt angsten/depresjonene bare ved og gå til psykolog..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har i hvertfall vært til uvurderlig støtte nå i sv. skap. Gått på både angst dempende og anti depressiva frem til jeg ble gravid, og er nå 39 uker på vei og har blitt bedre og klart meg med samtaler:o)

Har i de vanskligste tidene vært inne en gang i uka, og hatt med mannen min (Det kan også være uvurderlig) Men det har hjulpet meg masse hvertfall!

Har fått tilbud om å begynne på cipralex etter fødsel for å ha mulighet til å del amme, men sånn situasjonen er nå tror jeg at jeg skal mestre det uten, og kun ved hjelp av samtaler. Så lykke til hos psykolog, tror det kan bli bra jeg:o)

Skrevet

Tusen takk for svar, og lykke til med resten av svangerskapet og fødsel :)

Skrevet

Jeg sliter en del med angst, og var deprimert en periode for et par år siden. Fikk cipralex av legen, men ble kjempe kvalm av de. Klarte ikke å spise frokost når jeg tok pilla om kvelden, og tok jeg pilla om morgenen var jeg så kvalm resten av dagen at jeg ikke orket å gå ut. Fortalte legen dette, men han doblet bare dosen hver gang jeg tok det opp. Jeg gikk også opp 40kg i løpet av 3 uker, og har strekkmerker over hele kroppen. Gikk ned 5 kilo i uka når jeg sluttet på pillene.

Byttet lege og hun hjalp meg med å slutte. Fikk også påvist magesår, og har i dag intoleranse for flere typer mat. På sykehuset mener de at dette kommer av at jeg har reagert allergisk på et stoff i cipralexen.

Prøver ikke å skremme, men snakk med legen din og spør om dine reaksjoner "er etter boka".

Jeg sliter også med angst for å kaste opp og å være kvalm, og merker jeg noe til angsten i dag så tar jeg en tablett som er mildt beroligende (naturlegemiddel (valerina forte))og den hjelper bestandig, men jeg går alikevel rundt med ingefær kapsler i veska bare for å være sikker på å ikke bli kvalm :P

Prøvde 3 forskjellige psykologer, men jeg "klikket" ikke med noen av de, så jeg gikk til tankefelt terapaut istedet for psykolog. Ble helt kvitt den sosiale angseten min i løpet av 3 timer, og klarer i dag å fly, ta tog osv (jeg klarte ikke det før fordi jeg var redd for å bli kvalm)

Lykke til!! Håper alt ordner seg til det beste for deg!

Skrevet

Blir så utrolig lettet av og lese innlegget ditt, og vite at det er andre som har hatt det på samme måten som jeg har nå! Fikk lysst til og teste ut tankefelt terapaut! Hva foregår egentlig hos en tankefelt terapaut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...