Fikkennydeliggutt08 Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Skal føde om et par uker og har lyst å øve nå! Tar imot alle tips
elinom trebarnsmor Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Det er ikke noe hokuspokus. Pust inn gjennom nesa og blås kraftig ut gjennom munnen. Viktig å konsentrere deg om det å puste. Det funker virkelig, og kan brukes for å sovne lettere eller, når du skal tisse etter fødselen ( kan være litt vanskelig), eller bare slappe av. Veldig lurt å øve på :-)
Nagilimia Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Her er en litt mer avansert som er på yoga for gravide cdn: Når ri-en begynner: pust dypt og lenge inn, hold pusten litt (2-3 sek) pust langt ut, hold pusten litt (2-3 sek) så pese pust (en helt overfladisk fort pust) i 30-50 sek (skal tilsvare riens lengde på toppen) pust så dypt og lenge inn, hold pusten litt (2-3 sek) pust langt ut, hold pusten litt (2-3 sek) vanlig pust i mellom riene
Nagilimia Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 OBS glemte å skrive om munnen/nesa Her er en litt mer avansert som er på yoga for gravide cdn: Når ri-en begynner: pust dypt og lenge inn, hold pusten litt (2-3 sek) igjennom nesa pust langt ut, hold pusten litt (2-3 sek) igjennom munnen så pese pust (en helt overfladisk fort pust) i 30-50 sek (skal tilsvare riens lengde på toppen) igjennom munne pust så dypt og lenge inn, hold pusten litt (2-3 sek) igjennom nesa pust langt ut, hold pusten litt (2-3 sek) igjennom munnen vanlig pust i mellom riene
Gjest Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Kjempe smart å forberede seg med bevisthet på pusten til fødselen. Har hjulpet meg enormt hvertfall! Trenger ikke gjøre det så veldig avansert.... faktisk så tror jeg du kommer til å finne din egen puste teknikk under fødselen hvis du kjenner etter. Jeg gjorde det så enkelt som å puste inn med nesen og ut gjennom munnen... (begynn med en gang en ny ri begynner) Har hørt noen anbefaler å visualisere seg bølger, og så puste seg gjennom disse bølgene (riene) Det har jeg tenkt å prøve på denne gangen, veldig greit å ha noe å visualisere hvertfall!
Lykkelig_alenemor _til_2 Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 Det som hjalp meg så bra gjennom fødselen min med første mann var vel pga pusteråd fra mamma(hun var med på fødseln), og eg kommer definitivt til å bruke det denne gangen og... Det viktigeste er først å fremst ikke å hyperventilere SAMME hvor vondt det er... Veldig viktig, for da blir det bare verre... Når du kjenner riene begynner å komme, må du puste dypt inn mens du holder deg på magen.. Og med dypt mener eg at du puster ned i magen.. Vanskelig å forklare, men du skal kjenne at du puster ned i magen.. hehe... Det får deg til å slappe helt av.. og riene vil etterhvert forsvinne.. Brukte samme teknikken når eg fikk lystgass de 3 siste riene før eg begynte å presse, og riene forsvant.. Det var en kjempeherlig følelse, samtidig som eg klarte slappe helt av, sparte eg meg for MYE smerte... Håper du skjønte hva eg mente:-p hehe.. :-) Maasse lykke til:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå