Gå til innhold

Noen som kjenner til en bra pusteteknikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal føde om et par uker og har lyst å øve nå!

Tar imot alle tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe hokuspokus. Pust inn gjennom nesa og blås kraftig ut gjennom munnen. Viktig å konsentrere deg om det å puste. Det funker virkelig, og kan brukes for å sovne lettere eller, når du skal tisse etter fødselen ( kan være litt vanskelig), eller bare slappe av. Veldig lurt å øve på :-)

Skrevet

Her er en litt mer avansert som er på yoga for gravide cdn:

Når ri-en begynner:

pust dypt og lenge inn, hold pusten litt (2-3 sek)

pust langt ut, hold pusten litt (2-3 sek)

så pese pust (en helt overfladisk fort pust) i 30-50 sek (skal tilsvare riens lengde på toppen)

pust så dypt og lenge inn, hold pusten litt (2-3 sek)

pust langt ut, hold pusten litt (2-3 sek)

vanlig pust i mellom riene

Skrevet

OBS glemte å skrive om munnen/nesa

Her er en litt mer avansert som er på yoga for gravide cdn:

Når ri-en begynner:

pust dypt og lenge inn, hold pusten litt (2-3 sek) igjennom nesa

pust langt ut, hold pusten litt (2-3 sek) igjennom munnen

så pese pust (en helt overfladisk fort pust) i 30-50 sek (skal tilsvare riens lengde på toppen) igjennom munne

pust så dypt og lenge inn, hold pusten litt (2-3 sek) igjennom nesa

pust langt ut, hold pusten litt (2-3 sek) igjennom munnen

vanlig pust i mellom riene

Skrevet

Kjempe smart å forberede seg med bevisthet på pusten til fødselen.

Har hjulpet meg enormt hvertfall!

Trenger ikke gjøre det så veldig avansert.... faktisk så tror jeg du kommer til å finne din egen puste teknikk under fødselen hvis du kjenner etter.

Jeg gjorde det så enkelt som å puste inn med nesen og ut gjennom munnen... (begynn med en gang en ny ri begynner)

Har hørt noen anbefaler å visualisere seg bølger, og så puste seg gjennom disse bølgene (riene) Det har jeg tenkt å prøve på denne gangen, veldig greit å ha noe å visualisere hvertfall!

Skrevet

Det som hjalp meg så bra gjennom fødselen min med første mann var vel pga pusteråd fra mamma(hun var med på fødseln), og eg kommer definitivt til å bruke det denne gangen og...

Det viktigeste er først å fremst ikke å hyperventilere SAMME hvor vondt det er... Veldig viktig, for da blir det bare verre... Når du kjenner riene begynner å komme, må du puste dypt inn mens du holder deg på magen.. Og med dypt mener eg at du puster ned i magen.. Vanskelig å forklare, men du skal kjenne at du puster ned i magen.. hehe...

Det får deg til å slappe helt av.. og riene vil etterhvert forsvinne.. Brukte samme teknikken når eg fikk lystgass de 3 siste riene før eg begynte å presse, og riene forsvant..

Det var en kjempeherlig følelse, samtidig som eg klarte slappe helt av, sparte eg meg for MYE smerte...

Håper du skjønte hva eg mente:-p hehe.. :-)

Maasse lykke til:-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...