bekkebekk Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Tenkte å lage salat til middag i dag. Noe vi har ofte, så tenkte å lage en ny vri. Tenkte å lage salat av: - to forskjellige salattyper, rød og grønn - slangeagurk - rødløk - revet grillet kylling - bacon i små biter - ferdig marinerte paprikaer med urter og hvitløk (får kjøpt dem blant tapas avdelingen i matbutikken) - ristet pinjekjerner - noe ost av noe slag?? Feta? Bruker oljen fra paprikaen som dressing med litt salt og pepper. Og godt brød til. Blir dette godt tror dere? Har aldri hatt bacon i... Andre tips til "nye" salater?? )
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 NAM!!! Feta vilel jeg hatt i - oljen fra Apetinaen i glass er også veldig god å bruke som dressing )
cammiss Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 dette er om trent slik jeg lager pastasalat- det er veldig godt med bacon i!! fetaost ev parmasan... pasta-skruer el. hvis du koker opp litt pasta og hiver opp blir den litt mer middagsaktiv- noe annet som er godt - er også salat med spekeskinke og egg.. - bruker alltid ruccula-(dømt nord og ned av Helstrøm)- men jeg er begeistra. .cherrytomater- champignon- gulaktig- finnes mye av på butikkenen nå.. den bør stekes ev i litt smør- eller baconfett.. og tørkes- litt før den hives oppi - det samme med baconet.. svart oliven .....
bekkebekk Skrevet 24. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. september 2008 Takk! Da lager jeg salaten med litt pasta og cherrytomater også. Gleder meg! Kommer også til å prøve denne med spekeskinke og egg også en annen dag. Kom gjerne med flere forslag!
Sweet caramel Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Mmmm, høres nam ut:-D Bacon er veldig godt i salat:o) Hvorfor er ruccula dømt nord og ned av Helstrøm, forresten? Er stor fan av ruccula, hehe.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå