Gå til innhold

Noen som er sykmeldt?


Here we go again

Anbefalte innlegg

Jeg har måttet gå hjem fra jobben en dag og sliter veldig. Jeg er så trøtt at jeg ikke er tilstede, vodt i hode til tider, kvalm og svimmel.

 

Vurderer å be om 50% sykmelding. Men da får jo arbeidsgiver vite at jeg er gravid...hadde jo tenkt p vente til uke 12 var pasert.

Og ikke nok med det, men jeg har fått en ny sjef, siden firmaet vårt er blitt kjøpt opp...vil ikke starte den nye stillingen min som sykmeldt...

 

Hva hadde du gjort i min situasjon?

Noen andre som er sykmeldte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å si i fra at du er gravid, å så be om tilrettelegging?

At du skal kunne ta noen 5-10 minuttere når du trenger det eller noe sånt.

 

Vet jo ikke hva du jobber med, så vanskelig å si.

 

Men sjefen trenger vel ikke å få vite at du er gravid dersom du blir 50% sykemeldt. Det står jo ikke noe om hva som er grunnen til at du blir sykemeldt på den delen sjefen skal ha, å du må jo ikke si hva som er årsaken. Selvom det kanskje ville vært litt vel sært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...

Jeg skal ihvertfall prøve å holde ut...det går jo som regel over etterhvert.

 

Jobber på kontor og det er ikke noe stressende jobb, bare det at jeg ikke klarer å henge med på det jeg gjør til tider, for øynene glir igjen og jeg bare sitter å gjesper.

 

Vi får se hvordan d går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det akkurat likt. Sitter å henger med hodet hele dagen. Må bare ta oss tid til å hvile etter middag og legge oss tidlig på kvelden. Snart er det over.

ellers har jo ikke arbeidsgiver noe med hva årsaken til sykemeldingen er, så du trenger ikke si det så tidlig hvis du ikke føler for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjenner meg igjen der ja, er ikke helt i form, svimmel uggen og utrolig trøtt... dette er min andre, forrige gang lå jeg innlagt på kk flere ganger med ekstrem svangerskapskvalme.. bare venter på at det skal smelle igjen... var noe dritt. 8 sonder måtte jeg ha inn sist. mat igjennom nesen er noe herk.. kvir meg noe helt sykt . Jeg har allerede kvidd meg i 2.5 år nå til å bli gravid igjen. men men, hva gjør man ikke for mannen sin .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det hørtes ikke no allright ut. Håper du slipper denne gangen. Dette er også min andre. Forrige gang var jeg 50% sykmeldt på denne tiden og jobbet bare halve dager, det fungerte kjempe bra.

 

Lykke til alle sammen!! Alt blir verdt det når vidunderet kommer til verden:)

 

Ikke så lenge til 2.trimester....da føler man seg som regel mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også sykemeldt nå....100%ut denne uken og 60% i to uker.....

Var hos lege på tirsdag og testen viste positiv...jeg er superkvalm og eier ikke matlyst...men må jo bare spise!Så jeg ble sykemeldt pga kvalmen....Jeg måtte bare ringe sjefen min og fortelle at jeg var gravid men at jeg ikke ville hun skulle si det til resten av kollegaene mine....!!

Er forkjølet i tillegg så hun skulle skylde på det;)

 

Kjenner på kroppen at jeg er trøtt og sliten,svimmel og kvalm hele tiden...håper dette bedrer seg altså!?Jobber i barnehage så føler at dette kan bli meget slitsomt framover hvis jeg skal jobbe fullt!!

 

Forresten så er det førstegang og jeg begynte på uke 8 i dag....=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta i bruk en egenmeldingsdag? Hvis man er sliten blir ofte andre plager forsterket! Har selv tatt meg en egenmeldingsdag denne uka og det kan absolutt anbefales til andre "slitere" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ille bekkenløsning sist og er nå sykemeldt allerede. Håper på å kunne jobbe i aktiv sm når jeg har hentet meg inn igjen.... Jobber med små barn.

 

Det viktigste er å ta hensyn til den lille i magen og selg selv, jeg presset meg alt for hardt sist og det ble ille...ble sm alt for sent...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg vil anbefale å be om delvis sykmelding. Har selv akkurat blitt 30% sykmeldt,og det var ikke en dag for tidlig. Selv om jeg ikke er veldig kvalm, så er jeg trøtt og sliten, har dårlig matlyst og får hodepine og forsterkede plager når jeg presser meg selv. Og nå er jeg hjemme med andre forkjølelse på tre uker... For å slippe å bli utslitt og få alle sykdommer som passerer, vil jeg anbefale å roe ned litt. Det er også for at ikke mannen min skal få all belastning med husarbeid og henting/bringing i barnehage.

 

Jeg jobber også på et kontor med relativt høyt arbeidstempo, og har en mellomlederfunksjon der. Jeg har allerede fortalt om tilstanden til mine nærmeste kolleger, og synes egentlig at det er godt at de vet om det dersom det skulle skje noe med meg. Jeg er i niende uke, og har en liten aktiv frøken på 19 måneder fra før.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sykemeldt fra dag en pga kvalme. Prøvd både 100% sykemelding og 60%, det siste funket veldig bra. Nå er jeg oppe på 100% igjen og er bare 7 uker på vei, eller var det 8 ?

 

Sjefen min sa at de kommer til å regne meg som sykemeldt resten av sv.skapet. Hadde bekkenløsning bed begge de to andre og jeg kjenner plagene allerede nå, selv om jeg ligger mest stille evt henger over do.

 

I dag er det foresten skikkelig ille, jeg sliter virkelig. Og fortsatt er det igjen ca 4 uker til det gir seg :-(

 

Jeg jobber foresten i barnehage, og med 2 barnehagebarn selv så er det vanskelig å ta det med ro, da ble det jobben som måtte lide først. :-( (og jeg er helt ny i jobben, så dette re drit flaut.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er sykemeldt i ei uke, min går ut på søndagen den 5.10.

jeg ble sykemeldt siden jeg begynt eå få blødninger på lørdagen å krevde UL.. så må ta det helt med ro.. jeg jobber på sykehjem så er ganske slitsomt, så har pratet med lederne at jeg ikke skal ta de tyngste pasientene... er mye kvalm, men det er mest med det samme jeg står opp om jeg ikke får i meg mat før jeg kommer meg ut av sengen.. ellers er det bare murringer i venstre side som kan være litt ubehagelig..

er i dag 8+5:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært 100% sykemeldt i 1 uke og har fortsatt 1 uke igjen. Du må tenke hva som er best for deg og den lille. Enhver arbeisdsgiver burde ha forståelse for det.

Jeg sa det bare til sjefen min, siden det er greit for henne å vite uansett tenker jeg. Jeg jobber i en klesforretning hvor jeg ikke har mulighet til å sette meg ned eller ta noe særlig pauser. Da ble det for tøft da jeg både være kvalm, sliten og trøtt.

 

Prøv først med 50%. Det kan hjelpe deg, og det viser den nye sjefen din at du er villig til å prøve:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...