Gå til innhold

Barnehage og søsken, samme avdeling eller ikke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Definitivt samme avdeling!

Skrevet

Jeg har hatt mine på samme avdeling. Mye lettere å levere og de kan søke trøst i hverandre.

Skrevet

Vi har hatt jentene våre på samme og det har gått veldig bra. :)

Skrevet

tror jeg hadde valgt hver sin avdeling. Dette fordi den store skal slippe å måtte ta omsorgsrollen/beskytterrollen for den lille i barnehagen. Det har han/hun jo ellers i døgnet.Tror det blir litt "fri" for den store og lager den lille mer selvstendig.

Skrevet

Nevøene mine var på samme avdeling, og svigerinnen min var ganske frustrert over dette. Da gikk ungene oppi hverandre heeele dagen, og de fikk liksom ikke sin egen tid (ikek det at de lekte med hverandre altså). Men dette har nok like mye med barnas personlighet å gjøre. Nå når eldste har begynt på skolen, er de bedre søsken på fritiden :o)

Skrevet

Samme. De går på en søskenavd.

De er flinke der til å dele opp i 2 grupper....

123gruppe for de minste og ABCgruppe for de store.

Så de har egne venner og er sjelden sammen i bhg. Synes det er greit...da har vi kun ett sett ansatte å forholde oss til.

Skrevet

Signerer lille sprelle jeg også.

Det er viktig at de små har egne arenaer og får utfolde seg og utvikle seg litt på egenhånd. I hvertfall på storbarnsavdeling. Det å bli selvstendige vesen er også viktig, og det mener jeg det legges best til rette for om de er på hver sin avdeling. I utetiden kan de jo uansett søke til hverandre for selskap, trøst eller hva det skulle være...

Skrevet

Er vel en viss sjanse at mine havner i samme avdeling siste året til eldste av jentene kansje....men synes det er helt greit at de går på hver sin nå. Kan være godt for dem å ikke henge sammen 24/7 også, at de får litt eget nettverk. de går jo i samme barnehage og treffes ofte ute i lek eller på fellesarealet inne.

Tar meg kansje 5min lengre å levere dem enn hvis de gikk på samme avdeling....og jeg føler ikke jeg har dårlig tid, er på skolen 30-15min før vi skal starte.

Skrevet

Samme avdeling. De deler uansett opp i grupper igjen (som regel etter alder), så det er ikke ofte de er sammen.

Skrevet

Her rekker de ikke å gå på samme avdeling ettersom det er 3 år mellom dem:)

De går på samme bhg da, og de kan gå/krype over til hverandre hvis de vil. Det blir jo mest at hun på 4 går over til hun på 1. De har åpent mellom avdelingene så det går greit. Bare kjøkkenet og en gang i mellom.

Det er bare 2 avdelinger på denne barnehagen. 1 for 0 - 3, og en for 3 - 5. De små flytter over til storavdeling den høsten det året de fyller 3 år:)

Så når minste vår fyller 3 år og skal over begynner eldstejenta på skolen:)

Skrevet

hver sin :)

tror de begge faar utviklet seg best paa den maaten og slipper aa ta ansvar for hverandre, slipper de rollene som de har paatatt seg hjemme osv...

Skrevet

Dette er jo i utgangspunktet et luksusproblem, håper på å få guttene våre inn i samme barnehage neste høst, samme hvilken avdeling det blir!! Men hvis jeg kunne velge ville jeg hatt hver sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...