Gå til innhold

2 spørsmål om klær til de små...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmål nr. 1:

I fjor kjøpte jeg en Reima vinterdress til min datter (nå 4 1/2 år). Jeg prøvde den på henne og den passer fortsatt. Hun kan bøye seg helt fint og jeg kan fortsatt ta et godt tak på skuldrene på dressen (som viser at det er rom nok for å bevege seg når hun leker). MEN det er en liten rift i rompa... Den kom i fjor da de i barnehagen lot henne leke ute i den på singelen (snøen kom jo sent i fjor). Jeg kjøpte derfor en hel regndress til henne og hadde utenpå og jeg insisterte på at de måtte ha den på så lenge det ikke var snø ute. Dressen koster jo 1300,- og jeg hadde ikke lyst til å måtte gå til anskaffelse av en til etter bare noen uker liksom.

Spørsmålet mitt er nå - ville dere kjøpt ny større dress eller ville dere latt barnet deres bruke denne dressen i år også?

Vil riften i rompa gjøre dressen unødig våt? Kan jo bare bruke regndressen utenpå kan hun ikke? Eller er det for dumt. 1300,- er jo mye penger da, vil ikke kjøpe ny dress om det ikke er nødvendig. Den forrige dressen hennes varte i en og en halv sesong. På slutten av forrige sesong kjøpte jeg todelt dress til henne på H&M. Kan selvsgt ikke sammenlignes med Reima, men det var snakk om en mnd... Æsj, vet ikke. Hva ville dere gjort!

Spørsmål nr. 2: Har en liten baby på noen mnd. Har fått en kjempesøt body til ham i gave, men den har kneppinger bak i ryggen. Jeg innbiller meg at det må være vondt å ligge på disse knappene hele dagen og tenker på å bytte den. Ville dere byttet den eller er det kanskje ikke så ubehagelig for de små å ligge på disse knappene tross alt... :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1: Ville beholdt dressen og lappet hullet.

2: Ville byttet bodyen til en uten knapper på ryggen, må jo være vondt å ligge på tenker jeg også.

Skrevet

1. klarer hun å strekke armene helt opp over hodet da, uten at armene på dressen kryper langt oppover albuene? Og at dressen ikke strammer over hele ryggen og armene når hun gjør dette? De klatrer jo ofte i bhg, og det er veldig trist å se unger som ikke klarer å strekke seg til greiner på trær eller deler av klatrestativ/sklie etc. Ville kjøpt ny dress hvis hun får problemer med dette i alle fall. Da er det nesten bedre å ha en litt for stor dress som brettes opp i armene:) Du trenger jo ikke kjøpe Reima da, finnes jo mange andre gode klær. Hadde kanskje satset på 2 delt når hun begynner å bli så stor. De holder stort sett lenger ettersom de kan strekkes lenger enn en dress.

2. Er det knepping helt ned, eller bare i nakken? Tror ikke det er noe problem hvis det er i nakken. Har hatt mange slike "penbodyer" til jentene våre og de har ikke vist tegn til ubehag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...