Gå til innhold

Var hos legen litt bekymret...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjerteslag var på 152 og vi venter en gutt. Jeg synes det er litt høyt men legen mente at det var helt greit, men han har ligget alltid på ca 140-145 slik storesøster også gjorde.

Det er sikkert ikke noe men jeg blir litt redd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe å bekymre seg for.

Snuppa vår lå på over 160 hele tiden.

Og den som gjemmer seg i magen ligger jevnt på 152.

Ta det helt med ro og slapp av. Legen ville helt sikker gitt beskjed hvis han mente at ikke alt var som det skulle

Skrevet

Hei :) Hjerteslagene til slike små går litt opp og ned, er hjertets måte å trene seg opp på sier min jm! Var fryktelig bekymret når vi hørte med dopler, fordi de varrierte slik i hurtighet - men det var akkurat slik det skulle være sa min jm! Snuppa i magen her ligger veldig forskjellig på slagene fra gang til gang, og hun er erklært frisk og rask på tre ul :) Så får bare satse på at alt er bra med den lille gutten din, han er nok alldeles perfekt skal du se :)

Skrevet

Hun sa at alt var bra men det er bare meg som er stressa dessuten så hadde jeg med en på 11 mnd på kontroll i dag så jeg var selv stresset før vi kom til legen.

Skal ikke tenke på det før til neste legetime, skal kose meg med snuppa og den lille imagen.

Takk for svar.

Skrevet

Alt mellom 120 og 160 er helt normalt.

Høyst trolig så var han nok våken og litt ekstra aktiv og hadde dermed en litt høyere puls enn han pleier.

Legen din vet nok hva h*n snakket om ;-)

Skrevet

Målte min i går. Den var på 160. Da var h*n aktiv ;)

Forrigemann lå også på 160 :) Det var gutt

Skrevet

Målte på gutten vår i uke 22. Da låg han på 130. Jm sa at det var typisk guttepuls. Kan det være litt lavt?

Skrevet

gutten min har hatt mellom 170-190, ingen som har sagt at det er unormalt...

Skrevet

Jenter dere må slappe av. Barnet sin hjerterate forandrer seg jo etter hva babyen gjør på samme måte som hos oss. Pulsen deres stiger vel også dersom dere tar dere en joggetur. På samme måte vil pulsen til babyen forandre seg ettersom om den sover, sparker, eller hviler seg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...