trinebeate Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Vi skal legge nytt gulv på stua og kjøkkenet. I dag har vi eikeparkett og når vi skal først bytte har jeg lyst på noe annet. Det er slitt det som er idag. Jeg synes det er så fint med litt mørkere gulv, men jeg er så redd for at støvet skal vises med en gang. Èr det noen som har noen erfaring med det? Jeg tenkte på på noe i brunt. Blir veldig glad for mange svar:)
Pappalille Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Jeg har bare hatt helt lyse gulv, og jeg synes i alle fall det er et mareritt. Jeg synes mørke gulv er flotte og har virkelig lyst på. Gulvene våre er dessverre for nye til at jeg har samvittighet til å rive dem ut og legge nye ;-)
blirjegsnartmamma Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Vi skal ha mørke gulv på loftstua, og tenker feks skipsgulv.. Har ikke helt funnet ut hvor jeg skal kjøpe de osv, men har hørt om at Byggmax har noe slikt.. Men blir mørke "tre"gulv hvertfall.. Noe klikk-klakk opplegg.
Promp Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Hei, vi valgte heltre rustikke eikeplanker vi, de er "ferdig slitt" til og med med småfeil som spikerhull o.l. i dem. Utrolig sjarmerende. Og hvis man søler på dem, så synes det ikke for det ser bare naturlig ut. Utrolig kult, synes nå jeg, da, og ikke så glatt som skipsgulv.
En engel i mitt hjerte Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Synes Kahrs Merbau Stockholm er er et nydelig gulv. Synes ikke støvet vises så mye raskere på det. -Vi er i allefall veldig fornøyd.
Gjest Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 Trikset for at støet ikke skal vises så godt er å ha gulv med liv i, med fargespill altså. Støv vises godt på både lyse og mørke gulv så lenge de er ganske "ensfarget", skjønner?
GuttemammaTilTo Skrevet 24. september 2008 #7 Skrevet 24. september 2008 vi har valnøtt parkett i stua vår og jeg er veldig fornøyd med den. det er 3 stavs og dermed en del fargespill i den noe jeg tror er med på å gjøre slik at hakk i gulvet og støv blir så veldig fort synlig. Litt blir det alltids og støvet syns bedre spesielt når sola skinner inn, men jeg synes ikke at det syns noe særlig mer enn på de andre rommene hvor vi har lys 2 stavs parkett:-) lykke til med valget!
GuttemammaTilTo Skrevet 24. september 2008 #8 Skrevet 24. september 2008 jeg mente at det IKKE blir så veldig fort synlig på 3 stavs parkett;-)
trinebeate Skrevet 24. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. september 2008 Ok, tusen takk for mange svar. Jeg ble i hvertfall litt klokere. Jeg vurdere også valnøtt. Gleder meg til å se resultatet når alt er ferdig:)
Gjest Skrevet 24. september 2008 #10 Skrevet 24. september 2008 Hehe ... jeg er helt motsatt av deg og frelst på lyse tregulv. Hadde satset på pergogulv i lyst tre. Det er enkelt å holde rent, det er slitesterkt og du slipper å bekymre deg for hakk og riper i parketten ;-)
Elin1980 Skrevet 24. september 2008 #11 Skrevet 24. september 2008 Vi har nettopp bygd oss hus og har valgt merbau gulv i 2 etasje, den er brun med litt rødaktig farge i.. Nede har vi brun/svart pergo gulv..Kjempe fint og vi er kjempe fornøyd Ja ting synes litt letter på dette gulvet, men med en mopp så går det så fort Lykke til
oro1 Skrevet 24. september 2008 #12 Skrevet 24. september 2008 Jeg syns mørke gulv gi et altfor offentlig (kontor) preg. Syns det absolutt fineste gulvet er oljet eik, ikke lakket og tykkere plank enn annen parkett. så ville jeg tatt noen kule fliser på kjøkkenet.
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 24. september 2008 #13 Skrevet 24. september 2008 Heisann henger meg på tråden her... Vi er igang med husbygging, og skal snart bestemme oss for gulv... Det er jaggu ikke lett å bli enig med mannen...hehe.... Her blir det fliser på bad og vaskerom, så tar vi laminat i resten av huset... kjøkkenet blir det gulv som ser ut som fliser, hallen og vindfanget vil jeg ha laminat som ser ut som stein fliser :) Har veldig lyst på skips gulv i stuen og loft stua.... Men det er vel dyrt... Så jeg får se hva valget faller på
zavanna Skrevet 24. september 2008 #14 Skrevet 24. september 2008 Vi har bygd nytt hus og vi har valgt valnøtt 3 stavs parkett. Har det nesten over hele huset.Veldig fornøyd med det. Har lyst på to soverom og ikke så fornøyd med det.
82glad Skrevet 24. september 2008 #15 Skrevet 24. september 2008 Åh, du må gå inn på ALLOC.com å se på gulvene der. Det er høytrykklaminert gukv som tåler ALT!!! Du får sett det hos BYGGMAKKER. De har et veldig bra utvalg. Vi skal selv ha Alloc Antik Eik. Den er ganske mørk, en herlig farge:) DU MÅ INN Å SE!!!!!
ellynn Skrevet 24. september 2008 #17 Skrevet 24. september 2008 vi bygget hus i vår og har lagt Karhs Kirsebær Linnea (tror jeg den heter) over store deler av huset, og jeg er kjempefornøyd med det valget. Det er ikke for mørkt, slik at støvet vises med en gang, ikke for lyst, samtidig som det ikke er for rødt:) og dessuten vises ikke de mørke hundehårene så godt på parketten, noe som absolutt er et pluss for oss!!
SNURF 5 GUTTER Skrevet 25. september 2008 #18 Skrevet 25. september 2008 Jeg har alt ned og i andre etarsje i gråt som ser ut som fliser. Det er slitesterk og litt ruglete og lett å vaske. Ser ikkje støvet noe serligt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå