Gå til innhold

BARNETRYGDEN

Anbefalte innlegg

Skrevet

SPARER DERE ELLER GÅR DEN INN PÅ Å BETALE REGNINGER OG DIV?? MANNEN VIL VIL ABSOLUTT SPARE. VI HAR 2 BARN

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt ymse.

Den går rett inn på kontoen min, og forsvinner stort sett i det store regnings-suget. Men flytter over penger på kontoen til småen av og til, og putter på sparebøssa nå og da, så vi setter jo av litt penger til ham også.

Om dere har råd til å spare dem er jo det bare positivt.

Hva med ev. å spare halvparten? Da får dere spart litt til de små og får litt ekstra til regningskontoen.

Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å svare når folk "skriker" til meg. Bare store bokstaver oppfattes som skriking i skriftlige sammenhenger. Bare så dét er sagt =)

Utover det har mannen og jeg bestemt oss for at vi skal sette til side barnetrygden siden vi har økonomi til det.

Skrevet

sparer. 200 til barnet og 700 i aksjer som vi kan bruke når barnet blir eldre som feks konfirmasjon og bil lappen til barnet ol.aksjene går ikke bra om dagen bare så det er sagt....

Skrevet

Vi bruker trygda, men sparer 250 kr i mnd til junior på en helt ordinær konto vi har tilgang til. Vi har hørt at det ikke lønner seg å åpne en konto på barna siden de ikke kan få ut pengen før de er 18 år ol. Vet ikke om de må da også skatte av dem når de tar de ut..?Ser i alle fall ikke noe poeng i at han har en konto i sitt navn. Vi vet hvilken konto som er hans. Nettbank er toppen:-)

Skrevet

Nei, vi sparer ikke noen konkrete penger eller i barnas navn. Vi sparer i diverse aksjefond noe som er mer gunstig på lang sikt. På den måten er vi rimelig trygge på at vi har råd til å betale for sertifikater, bunader, konfirmasjoner o.l. en gang i framtiden. Men har egen barnekonto til å sette inn det som samles på sparegrisen, bare sånn for moro skyld og for at småpengene skal ha en plass å ta veien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...