Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Nå er det sånn at jeg muligens er gravid ,bruker p piller. Har 3 barn minste mann er 6mnd ,jeg vil ikke ha flere. Har ei kusine jeg er veldig glad i hun bor i utlandet,og har betalt masse penger for å bli gravid,en uten å lykkes.Hvis jeg blir gravid igjen må jeg fjerne den. Hva hadde vært bedre føde barnet og la det leve eller abort? Mannen min sier at er du gal kan ikke gi bort ungen ,men skla jeg ta abort da?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Dette kan da vitterlig ingen andre enn deg selv svare på!! Men, nei, jeg hadde aldri gitt bort barnet mitt!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 er nok best å fjerne ja tenk å se barnet senere å tenke herregud hva har jeg gjort.
Gjest Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Hmm, jeg hadde ikke klart abort tror jeg, men det er jo vanskelig aa si at man ikke vil ha barnet sitt hvis man baerer det fram. Hva sier man til venner og familie? Hva med formalititeter? Kanskje Amathea, eller hva det naa heter kan hjelpe deg.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Er nok langt verre å gi bort et barn enn å ta abort.. Tanken din er jo fin den men, er jo ikke bare ditt barn heller, det er følelser å ta hensyn til i forhold til din mann å dine barn som selvsagt vil lure på hvor det ble av babyen i mamma sin mage.. Så dette er jo ikke noe så kun gjeller deg å som du kan avgjøre heller.
Gjest Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 Siden prosessene her i Norge er slik de er så er det ikke bare å gi bort et barn til den man selv ønsker. Det er et enormt byråkrati rundt dette og man risikerer at barnevernet griper inn. Jeg hadde aldri klart å gi bort et barn jeg hadde båret fram uansett omstendigheter. Abort er også totalt uaktuelt for min del. Har 3barn selv, og skulle jeg blitt gravid nå på prevensjonen jeg går på så ville jeg nok grått en skvett siden jeg akkurat har starta på studie, men det ville ikke vært noe krise...og alt ordner seg på et vis uansett. Det er neppe noe "verre" å ha 4barn, enn å ha 3....og to tette kan være en utfording, men er mest til glede når alt kommer til alt.
Gjest Skrevet 24. september 2008 #7 Skrevet 24. september 2008 Du kan ikke gi bort barnet ditt på den måten i Norge.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #8 Skrevet 24. september 2008 Nå er klokka midt på dagen, apoteket er åpent. Hadde nok dratt ned og kjøpt en test før jeg bekymra meg mer for dette..
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #9 Skrevet 24. september 2008 kossen veit du at hu ska ned på apoteket? kan hende hun bor nede i byen..
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #10 Skrevet 24. september 2008 hadde verken greid å tatt abort eller gitt det vekk jeg. Men ja det er bedre at det får leve. Men har du greid å levd med at din unge er hos din kusine da? Det hadde ikke jeg.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #11 Skrevet 24. september 2008 kanskje du heller gi bort eldstemann da? eller er det kun nyfødte babyer kusina di med alle pengene vil ha? er hun ikke glad i barn eller? ville nok heller ha tilbydt et av de andre barna jeg da, babyer jo så søte, så om jeg hadde hatt råd på en unge så kunne hun heller ha fått han som er i trass alderen, så kunne vi kanskje ha bytta igjen når aby ble vrang!
Fløtepus&Tigergutt Skrevet 24. september 2008 #12 Skrevet 24. september 2008 Uff, jeg skjønner at du tenker i de baner du gjør. Men dersom du heller vi gi bort babyen enn å ta abort vitner det om at du innerst inne ikke ønsker å ta abort. Men dette er det bar du som kan svare på. Jeg tror at det er større sjanse for å angre på et barn du velger bort enn et barn du velger å få. Ja, det er slitsomt med 4 barn, og særlig siden minste enda er så liten. men vil du ikke heller ha det slitsomt noen få år, enn å angre på en abort resten av livet. Og bare så det er sagt; jeg er ikke motstander av abort og prøver heller ikke å påføre HI dårlig samvittighet. Men jeg sier hvordan jeg tror jeg selv ville ha tenkt i en tilsvarende situasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå