treningsberta Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Fått skikkelig "gravid"-influensa som jeg kaller det. Fortsatt kvalm og uvel, og i tillegg vondt i halsen, snørrete og verking i kroppen. Ha'kke no særlig feber heldigvis da... Samtidig en liten glede over at jeg kjente liv for første gang i går. Er 17+2 nå og syns krabaten i magen er veldig aktiv - moro!! Men - er det noen som vet hvor påvirket babyen blir av formen min? Og er det trygt å bruke nesesspry (Otrivin) - litt problemer med å puste i blant...
Blanco Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Hei.. hørtes ikke spesielt kult ut. Jeg har hørt litt forskjellig om hvor påvirket babyen blir, men om du er usikker og du har feber hadde jeg tatt en tur til legen for å høre, eller bare ringt. Når det gjelder nesespray så har jeg hørt at man ikke skal bruke Otrivin i det store og det hele. Jeg ville heller sjekket saltvannsspray eller neseskyllevann...
Gjest Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Så lenge du får hvilt deg godt og ikke utsetter kroppen din for store belastninger tror jeg den lille tåler slike gravid-plager nokså godt. Når det gjelder Otrivin (og annen nesespray som ikke er saltvann) så er det to leirer her på bim. De som må ha det og sier det er greit, og de som velger å være tette i nesa og sier det ikke er greit. Hør med legen din, jordmor og les på www.felleskatalogen og gjør det du mener er riktig for deg. Har forøvrig hørt at mange har stor nytte av "nesehorn/skyllehorn" med saltvann mot gravidtetthet. God bedring.
Gjest Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Ps. mine leger/jordmødre har sagt at jeg ikke kan bruke nesespray (kun saltvann).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå