Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 henta jenta mi i barnehagen og så mange hadde fått hvite lapper i kassa si utenom jenta mi og ei til.kikket jeg da for at jeg trodde de hadde glemt og gi lapp til oss de barnehagefolkene,men nei da det var innbydelse til bursdag.syns det var litt frekt og legge de sånn da når deter to som ikke blir bedt av alle dem som er der.syns de kunne ringt rundt til hverandre da eller sendt brevet i steden da.litt dårlig gjort.hørte i fjor at de ikke hadde lov og sende ut sånne lapper for da va det faktisk bare ei som ikke ble bedt og alle andre ble.bare meg som reagerer på dette eller opplevd det da?kan jo ikke gjøre noe med det da men.gravid og hormonell,men hadde nok reagert alikavel.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 I vår bh er de ikke lov å sende ut invitasjoner via bh. fordi dette kan skje. men viss alle er innvitert så er de greit om de gjør det. de er jo kanskje ikke bare deg som reagerer.. ungen/ungene som ikke blir innvitert reagerer jo og.. så eg enig med att dette er frekt!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Hm, dette hørtes ikke bra ut. Vet ikke hvordan regler det er som gjelder. Men dårlig gjort at alle ble invitert bortsett fra 2 stykker. Dette burde foreldrene som har hengt dette ut, tenkt litt over. Tro hvis det var deres barn som ikke ble invitert og alle andre. Frekk som jeg er, hadde jeg stoppa foreldrene en gang jeg møtte dem, å sagt hva jeg synes om måten de gjorde det på det. Frekt!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Jeg synes kanskje du overreagerer litt, barn må lære seg en gang de også at de ikke alltid får være med på alt, om de ikke hadde fått lapper, så hadde jo barnet ditt likevell fått med seg at nesten all andre skulle, for di snakker jo om det likevell...
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 syns de kunne bedt de to ndre også da!trenger ikke lære det så tidlig da.de skjønner jo ikke det da.litt stille jeg og har funnet ut at de foreldrene snakker om meg hjemme med middagsborde eks. forungene får det med seg og går rett til jenta mi og forteller og spør og hun vet jo ikke hva hun skal si og blir helt stille og lei seg.hater det at de kan væreså onde,men tenkte meg det at ikke jenta mi ble bedt.men så dårlig!og bare la to stå igjen.snufs!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 Synes det er helt greit at ikke alle blir invitert. Kommer selv til å unnlate 2 stykker når snuppa fyller år, av den enkle grunn at de ikke inviterte henne.Vi inviterte de i fjor, den ene kom, den andre gidda ikke å gi beskjed engang.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #7 Skrevet 24. september 2008 På skolen vår er det ikke lov til å dele ut invitasjoner med mindre alle er invitert. Skolen anbefaler også på det sterkeste å inkludere alle i bursdager, ihvertfall alle jentene/alle guttene. Syns du skal ta dette opp med barnehagen. De kan lage en regel for det, har sett det mange plasser. Dessuten er det smålig å utelate ett eller to barn, uansett grunn. Vi må lære barna å inkludere alle, for det blir de faktisk bedre mennesker av!!!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #8 Skrevet 24. september 2008 jeg opplevde det med jenta mi. Hun gikk i en barnehage en annen del av kommuna, og ville da ikke komme i samme kl som resten. Hun ble kun bedt i 1 bursdag det barnehage året hun. Hun fikk ikke barnehage før siste barnehage året. Og da i denne barnehagen, og ikke i en barnehage med andre som kom i samme klasse desverre. Så da jeg hentet henne stod barnehagetanta og delte ut etter som foreldra kom å hentet. og ingen inbydelse til henne. Synes jeg er dårlig gjort. synes man kan be alle i gruppa. Dette var en ren 5 årsgruppe, der kun to av jentene ikke skulle i samme kl som resten. Jeg fikk helt vondt. Liker ikke sånt. da minsta gikk i barnehage så ba jeg alle jentene i gruppa. det var 4 og 5 åringer, men alle jentene ble inviterte. Uansett om de hadde invitert henne eller ikke. For er jo ikke alle som inviterer unger i barnehagen til selskap, kun de nærmeste vennene..men å utelukke bare noen få blir helt feil synes jeg. Jeg inviterte ikke noen i barnehagen da eldste gikk. ba kun venner utenom å hadde selskap.
___ Skrevet 24. september 2008 #9 Skrevet 24. september 2008 Det er utrolig dårlig gjort å holde noen utenfor når man inviterer til fødselsdagsselskap, uansett grunn. Det kan være mange grunner til at tilbakemelding ikke blir gitt, for eksempel at foreldrene er veldig sjenerte eller at en invitasjon har blitt borte. Å utelate 2, men invitere resten er uhørt i min verden. Hadde det hendt i min barnehage ville jeg selvfølgelig tatt det opp med ledelsen der og på første foreldremøte. Enten får man greie seg ned å invitere en besteveninne/venn eller to eller så bør alle av en gruppe inviteres.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #10 Skrevet 24. september 2008 Hva er det de sier om deg da?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #11 Skrevet 24. september 2008 ja helt enig.syns det er dårlig gjort.mi har snart bursdag.blir vel ikke så jeg ber noen da kansje.ihvertfall hun andre som ikke ble bedt for det er jo venninna.hva mener dere om det da?ikke lyst å be alle når ikke vi ble bedt ei gang:(
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #12 Skrevet 24. september 2008 helt enig med deg poamin og da er det grusomt at det er sånn da!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #13 Skrevet 24. september 2008 Så dårlig gjort! I den barnehagen jeg jobbet i var det ikke "lov" å legge invitasjoner i hyllene med mindre alle fikk. Prøver vi ikke alltid å lære barna våre at alle er like mye verdt og vi skal dele og leke med alle? Råtne og ubetenksomme foreldre! Og anonym 13.12: Det var jo helt hårreisende, når til og med de ansatte er med på forskjellsbehandlinga!
... <3 ... Skrevet 24. september 2008 #14 Skrevet 24. september 2008 Kommer selv til å unnlate 2 stk...? Ja for du er ikke noe bedre du enn de foreldrene som ber alle utenom to stakkars barn!!! Om du ikke ber alle bør grensen ligge på halvparten synes jeg...
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #16 Skrevet 24. september 2008 For å mimre tilbake til da jeg var liten, så var det flere ganger jeg ikke ble bedt i bursdager. Og alle unga snakket jo om selskapet dagen etterpå.. og da husker jeg godt at det svei i magen og jeg følte meg utilpass. Dette skjedde faktisk hele veien opp til vi ble såpass gamle at selskap var harry. Og da jeg selv ba jentene i klassen til min bursdag så kom faktisk INGEN og ingen gav beskjed. Så jeg vet ikke hva som er værst. Men det er grusomt at noen kan utelukke et eller to barn til selskap. Barna glemmer det aldri (om de da får vite det). Og et såret barn er grusomt. Makan til råttne folk som finnes..
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #17 Skrevet 24. september 2008 akkurat sånn hadde faktisk jeg også det,så da er jeg lei meg og irritert på det.jenta mi blir holdt utenfor og blir ødelagt og stille:( ekstra ille når man vet åssen det er!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #18 Skrevet 24. september 2008 Å levere ut lapper i skole/barnehage hvis ikke alle (evt alle jenter eller alle gutter) er bedt synes jeg er helt forferdelig. De som gjør det kan ikke ha stått der med den/de som ikke har fått lappen, sett tårene i øynene og prøvd å trøste. For det er dessverre ikke alltid tilfeldig hvem som ikke blir bedt. Det er kanskje den stille jenta som ingen helt blir kjent med, eller den bråkete gutten som alltid er høyt og lavt. Mange ganger er det også de som ikke har det så bra hjemme. Dette er gjerne de barna som aller mest har behov for å bli sett. Som voksne legitimerer vi at det er greit at noen holdes utenfor dersom vi gjør slikt. Skjønner at alle ikke har mulighet til å be alle, men da må det løses på en annen måte (f.eks ved å be halvparten og sende lappene i posten/ringe). Når lappene deles ut på skolen/barnehage veldig synlig hvem som ikke blir bedt. De får kanskje høre om det uansett, og det svir i magen, men mange opplever det som enda verre det at alle kan se at de ikke fikk invitasjon. Jeg heier på mora til en elev jeg har hatt. Hun så seg lei på at en gutt i klassen aldri møtte opp uten at det ble gitt beskjed. Så hun ringte hjem til familien, fortalte at gutten var bedt i selskap og at hun ville han skulle komme. Hun kunne hente han og kjøre han hjem. Det var faktisk den eneste gangen det skoleåret at gutten fikk delta i bursdagsselskap.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #19 Skrevet 24. september 2008 Det å si at man må lære at man ikke alltid kan være med, er bare tull å si. For det første er dette barn, vi skal lære dem at alle er like gode, og kan derfor ikke utelate bare noen få, uansett hvilken grunn. Det er mobbing. For det andre; hvorfor er det så ofte de samme som blir utelatt da? Når man ikke inkluderer alle i gruppa, får de ikke samme muligheten til å bli kjent med de andre. For eksempel det å be alle som er født samme året er ok, alle på samme avdelingen, bare guttene eller bare jentene, syns jeg er greit. Men å utelate bare noen få er helt galt, og det viser at det er noe galt med de voksne.
Brunost Skrevet 24. september 2008 #20 Skrevet 24. september 2008 Er det rart at noen blir mobbet og holdt utenfor? Foreldrene gjør det jo helt bevist og sier indirekte til sine barn at det er greit når de leverer ut invitasjonen på denne måten. Skammelig spør du meg!!!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #21 Skrevet 24. september 2008 I vår barnehage inviterer vi stort sett barna i samme årskull. Eks alle født i -04. Dette fungerer bra her, men siden disse utgjør halve avdelingen er det jo endel som ikke blir invitert. Blir jo selvfølgelig endel prat før og etter bursdagen, men det er jo fler det gjelder og ikke kun 1 eller 2 barn. Det høres jo helt forferdelig ut.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #22 Skrevet 24. september 2008 Så fint at du straffer ungene da, for foreldrenes sløvhet.. BRAVO! (anonym 12:57)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå