Gå til innhold

bare meg som syns det er litt frekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skulle hente jenta mi i barnehagen i går.blir snart 4 år og så at mange hadde fåttlapper i korga si men ikke jentami.kikkajeg da og trodde bhg.tantene hadde glemt å putte oppi til oss,men neida.var bursdagsinnbydelse.alle ble bedt utenom mi jente og venninna hun si.kunne de ikke ha ringt rundt og sånt i steden.hvorfor la to bli igjen av alle de ungene.prata med mora til hun andre som ikke ble bedd og sa at i fjor fikk de ikke lov å gi sånn lapper for da ble alle bedt utenom ei.skjønner ikke mødre alltid jeg nei.gravid da og ganske hormonell,men tror jeg hadde reagert litt alikavel.andre som har opplevd det og sånt da?eller eks. gjør sånn selv?det erikke akkurat så mye ågjøre med det da men.litt sårende at ikke mi jente får komme da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke lov hverken på barnehagen vår eller i skolen hos eldstemann, enten skal hele gruppa eller alle jentene/guttene bes. Hvis man ikke skal be alle må man sende lapper i posten/dele ut i postkassene hjemme hos folk eller sende SMS. Dette er sårt både for barn og faktisk foreldre (jeg får selv flashback til min egen barndom hvor man i gymmen velgte lag...) Du bør ta dette opp med barnehagen som kan skrive om dette i månedsbrevet e.l. eller snakke om det på foreldremøte.

Skrevet

okei,takk og når de hadde den regelen i fjor,så skulle de vel hatt den i år også.vi får gjøre det ja,så da var det riktig av meg og reagere.sambo brydde seg ikke så mye om det da.

Skrevet

Hei.

Jeg var lærer på småskolen i fjor, og der støtte vi på det samme problemet. Tok det opp på foreldremøte, men det er noen foreldre som bare ikke vil forstå. Desverre!!

For et barn som blir stilt utenfor på den måten er det ekstremt sårende. Og det er med på å bryte ned selvfølelsen til den/de det gjelder. Noe som er utrolig dumt.

Hvis det kommer opp en "diskusjon" ang dette, får du spørre den/de det gjelder om hvordan de ville likt å se barna sine såret og lei seg av å bli utelatt fra en ting som alle de andre vil glede seg over og snakke om over tid..

Jeg blir skikkelig provosert over at det i det hele tatt skal bli et tema. Folk må da forstå at dette er utrolig sårt og tunkt for ungene.

Og selv om invitasjonene vil bli gitt pr tlf el post, så vet ungene det. og det blir prata om på skolen/bhg.

• 4 uker senere...
Skrevet

I barnehagetrinnet til nevøen min opplevde de en gutt som aldri ble bedt. De var så mange gutter i klassen, at de kunne ikke be alle. Så søstra mi sa at hun bad de som sønnen ramset opp. Og denne gutten var ikke en av dem, for han gikk igjen som den slemme gutten. Søstra mi sa at noen av barnehagebarna hadde ønsket å be denne gutten i bursdag, men foreldrene brydde seg ikke om det, siden han var en rampegutt.

Da nevøen min begynte på skolen i høst, så passet det godt at han og denne gutten gikk sammen til skolen. Så i år ble han bedt i bursdag til nevøen min i alle fall. Det synes jeg var bra. Er ikke helt bra at en unge alltid blir igjen.

Skrevet

Jeg opplevde dette med mitt barn. Det vil si at det var en som ikke ble bedt i hennes bursdag. Da hun ble 5 år i aug spurte jeg henne hvem hun ville be. Hun nevnte mange navn fra barnehagen, ikke alle kjenner jeg som var fra andre avdelinger. Det begynte en ny jente som også var født i 03 på hennes avd noen dager før bursdagen. Jeg ringte hennes mor og inviterte henne. Datteren min ville ikke invitere henne, for hun kjente henne ikke. Jeg sa til henne at i fjor var du ny og det er hyggelig og be med nye, da blir dere kjent. Hun kom og datteren min ble glad når hun kom. Men etter bursdagen får jeg vite fra barnehagen at det var kun en av 5-åringene i barnehagen som ikke ble bedt. Fra en annen avdeling. Jeg ble veldig lei meg. Hadde jeg vært klar over dette hadde jeg bedt dette barnet også slik som hun nye da de er like gamle og er på 5-års gruppe sammen, selv om datteren min hadde motsatt seg det da. Man holder ikke en utenfor. Barn skjønner ikke dette og klarer ikke å sette seg inn i en slik situasjon hvis ikke de blir lært og fortalt. Det kan være at barna har fått bestemme hvem de ville be og foreldrene ikke er klarover at det kun er to som står igjen. Men det kan også være bevisst, ingenting overrasker meg lengre i denne verden, dessverre.

Føler med deg, jeg ville heller ikke likt at mitt barn står igjen. Vi skal vel oppleve mye med disse barna.

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg syns foreldre har et stort ansvar her jeg..

syns ikke man kan skylde på små barn som ikke nevner alle barna. man har lister i barnehagen/skole. det tar ikke lange tiden å finne ut. jeg har alltid bedt læreren på skolen om lister. evnt. nevnet dem som er bedt og lurt på om det er noen utelatte. har selv vært utsatt for dette som eneste utelatte i klassen. og gymmen... glemmer ikke den ensomheten. og gjør det jeg kan for at det ikke skal hende små uskyldige små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...