Cat.68 Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Jeg skjønner det bare ikke?. Greit at man diskuterer forskjellige erfaringer rundt en barnedress, men hvorfor noen går så i hundre opp i hva andre mennesker velger for utedress for barnen sine er for meg en gåte??
Bring_it_on!!:)) Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Jeg velger dress som passer vår lommebok og mini sitt bruk... Har ikke deltatt i noen diskusjoner på det.. For det er et tema som man aldri vil bli enige i.. nettopp pga barn er forskjellige.. Og 1 dress er ikke nødvendigvis super til alle..
Gjest Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Si det, det er meg en gaate ogsaa. JEg gjorde en gang den feilen at jeg spurte hva man kunne kjoepe til en 10 mnd gammel baby om man ikke hadde raad til en 1400,- for noe babytroll greier og gjett hvem som fikk pepper, he he. Men jeg fikk da ogsaa mange gode tips.
solstråle69 Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Hi, hi, hi! :-) Det har jeg også lurt på. :-) Nå synes jeg forsåvidt at det er de som går for billigdressene som på død og liv må forsvare valget sitt, men det kunne egentlig ikke brydd meg mindre. :-)
cherry coke Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Har ikke forstått det jeg heller. Jeg gir blanke i om barn bruker Reima, troll eller europris sin dress. Så lenge barna er varme og gode.
Shabby Cheap Chic Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 Jeg gidder heller ikke å diskutere det temaet.. Men kjøper en dress jeg syns passer jenta mi og som virker komfortabel, varm og vanntett... Pris har ingen betydning..
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 24. september 2008 #7 Skrevet 24. september 2008 Det skjønner ikke jeg heller. Jeg har gjort valget for vår familie, så får resten av verden bruke hva søren de vil for meg. Men om noen spør om anbefaling så anbefaler jeg jo det vi bruker, ellers hadde jeg ikke kjøpt det.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. september 2008 #8 Skrevet 24. september 2008 ja det er ganske rart. folk føler seg vel at barna skal ha de "alle andre har". småen har hatt mange dresser av forskjellige kvalitet og pris men har aldri kommet over noen som han har blitt våt og kald i. personlig er jeg en mikk line lover :-)
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 24. september 2008 #9 Skrevet 24. september 2008 Det der har jeg heller aldri skjønt.. Men må si at mitt intrykk er at det er motstanderene av Reima (evt Troll) som er de mest agressive. Jeg kjøper Reimadress til jenta mi. Det bunner i egen erfaring, men også i muligheten til å kjøpe en slik dress. At andre velger andre dresser bryr jeg meg rett og slett ikke om. Om noen spør meg, så gir jeg gjerne råd. Men jeg legger heller ikke skjul på at det er en dyr dress og at det finnes andre gode alternativer. Hvorfor hisse seg sånn opp over at noen velger Reima. Må vi være merkebevisste, pengesløsende, rike og overfladiske fordi vi velger en dress som vi syns passer VÅRE behov best? Jeg kjøper reima fordi den er 100% vanntett. Ikke fordi den er varmest, ikke fordi den er finest og ikke fordi den er dyrest. Jeg bor på vestlandet, vi har liiiite snø men myyyye regn. Da setter jeg uendelig pris på en dress som holder regnet utenpå ytterklærne, og det gjør Reima sin. Enkelt og greit.
ahh...dumme, gamle mamma Skrevet 24. september 2008 #10 Skrevet 24. september 2008 jeg kjøper kun det som passer min lommebok. Men synes de aller fleste er dyre, kanskje bortsett fra den på Ica maxi til 99 kr. Endte opp med Skogstad sin (kampanjetilbud på 599,-). Men var jo heldig iom at mamma betalte:) Kjempefin dress iallefall
Loyloy Skrevet 24. september 2008 #11 Skrevet 24. september 2008 Synes ikke det er særlig betent herinne jeg.... Jeg er på en dansk side også og der er dert mye verre.... Men: Jeg tror det bunner i at ALLE (både dyr-dress-brukere og Billig-dress-brukere) på død og liv skal poengtere HVORFOR de har gjort de valget de har. Og trekke inn alt som ikke står i testene, egne erfaringer (hvorfor valgte de det FØRSTE gang er mer interessant i min verden for da var det ikke av egen erfaring), venner som jobber i barnehages erfaringer osv ... og da bælir de som står på den andre siden "provosert", og føler de bar MÅ poengtere den motsatte veien. Også derfor jeg driter i hele diskusjonen.
Gjest Skrevet 24. september 2008 #12 Skrevet 24. september 2008 Virker som endel tar litt av når det gjelder andres produktvalg rett og slett...hehe Skulle nesten tro de selv var produsentene? Hvis ikke så forstår jeg det ikke ;-) Viktigst er at folk finner de produktene de selv liker, i forhold til pris, kvalitet, komfort, bruk og smak. Noe funker utmerket for noen, mens andre ser etter andre egenskapet. For meg er det revnende likegyldig hva folk velger for sine unger så lenge ungene er kledd fornuftig. Hjelper lite med feks Reima hvis ungen må feks ha en stram, fancy jeans under...synes det er veldig mange upraktisk kledde unger...endel klær de selger i diverse kjeder, kansje verst de store billigkjedene som H&M ol. vel, noe bra har de, men fytti rakker så mye dritt...plagg som overhode ikke har passform til en bleie rumpe feks ( snakk om 1-2års størrelser her. Stramme strikk, upraktiske snitt...og HVA er greia med alle disse hettene på alt, en ting på sommeren, men på høst og vinterklær vil jeg ha gensere ol UTEn disse hersens hettene siden de skal ha mulighet til å ha de under feks ytterjakke eller dressen. Alle sett består jo av deilig joggebukse i feks et velourstoff eller collegstoff, og så en riktig nok kul, men jævølig upraktisk jakke i stedenfor genser til da. Så nå leter jeg alltid etter single bukser og gensere....ikke alltid like lett å finne, og finner jeg noe så er det ofte nesten alltid noe dill dall med de klærne også. Har funnet endel fine og praktiske klær på feks PoP, Benetton og Reflex...men det er jo dyrere der da...så der handler jeg helst på salg.
TøffiTrynet☠ Skrevet 24. september 2008 #13 Skrevet 24. september 2008 Det at alle har behov for å forsvare sitt valg, er jo at vi alle føler at vi har valgt "riktig". Og hvis noen våger å stille spørsmålstegn ved vårt valg, er det lett å bli såret, kanskje? Vi velger utfra kriterier som pris, anbefalinger, kvalitet, passform, komfort, design, merke osv... Og det er opptil hver enkelt hva de legger mest vekt på.. Og alle mener jo at de har gjort et bra valg, uansett merke på dressen. Hva med å respektere hverandre?
hit og dit Skrevet 24. september 2008 #14 Skrevet 24. september 2008 Godt spørsmål. Egentlig så bryr eg meg kun om min egen unge er varm, håper resten er varme og komfortable også, men "at the end of the day" er det om min unge er varm som teller. Kva folk her inne meiner om kledna hennar er meg knekkande likegyldig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå