Gå til innhold

Vekstestimering ca uke 28....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ul i går. 28+3. Lille gutten vår var ca 1345 gram. Noen andre som har vekstestimering fra ca samme tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen???

Skrevet

29+1 var vekta 1350

32+1 var vekta 1922 (for en nøyaktighet.. at det går an...?!)

Fikk vite at den lille gutten vår ligger bittelitt over gjennomsnittet, men både jeg og søster var ca 4200 da vi ble født, så jeg regner med en stor baby..

Skrevet

Tusen takk for svar:-) Oj da ligger vår sikkert enda mer over snittet da, siden din veide nesten det samme nesten en uke etter.. Er visst normalt de legger på seg ca 200 gram i uka?

Uff er litt skremmende synes jeg.. Men de vokser jo litt i rykk og napp også. Bare håper han ikke blir så mye mer enn 4kg..

er en litt nervøs førstegangsføder;-)

Skrevet

Jeg er også førstegangs:)

Tror ikke du skal bekymre deg. De sa til meg at det var ca 4% over snittet, og det betydde ingenting i det hele tatt. De bekymra seg visst mer hvis det kom opp mot 15%:)

Skrevet

Ok tusen takk:-)

Skrevet

Jeg var på UL 28+1 og småen var da ca 1246g. Er en liten langbein.. :-) Helt fint fikk jeg beskjed om.

Skrevet

Tusen takk for svar:-) ikke så langt unna hverandre våre da:-) Den er god:-) Beina og magen til vårt lille gull var litt over streken, mens hodet var bittelitt under heldigvis. Men legen sa proporsjonene sto bra til hverandre likevel.

Skrevet

Jeg fikk ultralyd 28 uka pga av blødninger og da fikk jeg vite at babyen lå mellom 1200-1300 gram. Kanskje det var lite? Er førstegangs mamma :)

Skrevet

Jeg syns det hørtes bra ut jeg, men nå er ikke jeg noen ekspert da... Men vet at min lille kusine som nå er 10 år og ble født i uke 28 veide 800 gram!! Det var pga svangerskapsforgiftning, og hun hadde vel ikke fått i seg den næringen hun trengte. Så jeg syns vi alle kan være glad og letta, for det virker som om de små nurkene våres koser seg godt i magen:)

Skrevet

Jeg har kjøpt noen få klær til babyen i 50, 56 og 62 størrelse i tilfelle han /babyen) er litt stor. Pappaen hans var en laaaang baby og jeg har hørt at størrelsen på babyen kan være arvelig. Jeg var ikke lang men en liten god klump. hehe.

Er godt å høre at andres babyer veier omtrent det samme :)

Skrevet

Tusen takk for svar dere:-) Godt å lese at det er ca normalt:-) Flere?

Skrevet

Var på vekstkontroll i uke 28 pga av at min forrige ble født i uke 41 og var bare 2600g. Min lille jente er ca 1000 g i uke 28, 2 % under normalen, men ikke unormalt. han forventet en fødselsvekt på ca 3400g.

alt mellom 2800 og 4500 er vel normalt. vondt å få de ut er det uansett :)

Skrevet

Ja sant det:-) Men er vel litt verre med stor enn liten baby sånn generelt? Er jo selvfølgelig glad han vokser da, betyr jo at han har det fint lille gullet:-)

Flere?

Skrevet

hvilken mål har babyene deres i ca uke 28 da? mad, femur og hodet..?

Skrevet

Wow det er jeg ikke sikker på. Kan ikke si jeg kan de betegnelsene heller... Kremmmt. men vet at hodet lå litt under kurven, mens lårbein og mage litt over. Dette var 28+3.

Skrevet

jeg fikk kun vite disse målene skjønner du, og hun sa ingen ting om vekta.. så jeg lurte bare litt;) står ikke det nederst på skjemaet ditt da? det med kurven? her er det kun magen som ligger over, og lårbein og hodet litt under..

Skrevet

jeg var på vekstestimering når jeg var 30 +1... da var lillegutt 1410g, ikke store knotten... di trodde ikke han ville bli så stor...

Skrevet

Oj ja da var han mindre enn min kommer til å være... Men tipper begge deler er normalt jeg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...