La Perla Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Jeg mener en del, men det ene jeg vil si her er at jeg blir veldig flau på de norske deltakernes vegne- De er så utrolig respektløse og ukultiverte eller hva man skal si. De roper æsj når de får mat, fniser og hyler og opptrer som bajaser.
Gjest Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 (Det er dette på nrk du tenker på ... er det ikke bare norske familier med?) Jeg blir flau av å være trønder ... De fleste familiene synes jeg takler det greit nok. Jeg forstår godt at det er uvant, at ting er skummelt, ekkelt, nytt og spennende. Men den trønderske familien som er i afrika synes jeg rett og slett oppfører seg skammelig og respektløst. Og der er i tillegg jentene ganske gamle, og burde være i stand til å oppføre seg bedre enn som så. Man ser jo at vertskapet deres blir helt fortvilte, og jeg håper de skammer seg når de ser oppførselen sin på tv.
Herlige barn har jeg fått Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Synes det var et utrolig bra program,men og være i jungelen eller hos en stamme i 3 uker synes jeg var litt overkant! Dessuten så likte jo heller ikke de stammefolkene i den ene stammen tørrfisk, de påstod det lukta lik og det vet jeg det ikke gjør. Personlig hadde jeg ikke spist mat som først ble tygget av noen andre, da hadde jeg måtte ha sultet ihjel, og ikke minst med tanke på normalflora og bakterier så har nok en nordmann mye større sjanse og bli syk enn de som er vant og spise slik mat. Og ikke kunne vaske seg hadde jeg heller ikke kunne unnvære, det er vel nå jeg skjønner jeg er priveligert som kan ta meg en dusj hver dag, hadde ikke kunne tenkt meg og badet i gjørmebad og rullet på dyrebærsj!
Tøysetipp Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Jeg hørte at det var oppsinn- og at de tre ulike kulturene fikk 800 000,- hver seg for å late som om de levde på den måten. Da mistet jeg litt interessen.. Og ang. den ene familien som hverken vil bli berørt eller snakket til,- burde kanskje ha tenkt seg litt grundigere om før de valgte å bli med på et slikt program.
Gjest Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 tror vel at det er mye spill... Når det kommer til det andre så har jeg faktisk en viss forståelse. Hvordan tror dere det lukter i en norsk uvant nese på et slikt sted der folk ikke vasker seg ( av gode grunner siden det er knapt med ressurser som vann, og for dem helsemessig så tåler de det nok godt) men de lever da i denne møkka og tramper rundt i avføring fra husdyra, med hensyn til at de ikke vasker seg så vakes nok ikke hendene, og de håndterer etter det jeg så maten endel med hendene også, feks siden de spiser av samme bolle osv.. Jeg hadde sulta ihjel tror jeg...og jeg hadde neppe klart å sove i hyttene deres selv. Er jeg uhøflig og ukultivert da??? Nei, bare anneldes, men ville prøvd å gjort det på en så høflig og hyggelig måte som mulig... Ingen som tørr å være helt ærlige her eller? Kansje de burde innført "duft-tv"...så kansje dere forstå litt. Og denne drikken som disse folka i jungelen tygde ut av plantedeler....vel...jeg hadde IKKE> klart å drikke det andre folk hadde spytta ut, hadde flydd på skogen å spydd i det øyeblikket jeg hadde oppdaga det. Nei, spørs om det er litt i scenesatt....mistanke om det nemlig ;-)
Tøysetipp Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 Jeg er ærlig. Kan godt forstå at er simple kår, men så har jeg heller ikke meldt meg på et slikt program. Jeg tror også at jeg hadde hatt litt større takhøyde i møte med en fremmed kultur. Og jeg har jo hørt rykter, så det kan kanskje stemme at det vi ser ikke er helt forenelig med virkligheten der nede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå