Gå til innhold

Hvor mye sover deres ettåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 12 måneder som ganske snart skal begynne i barnehagen. Han sover to ganger om dagen (et par timer hver), samt nesten 12 timer natta (denne søvnen er ganske så urolig, kan våkne en del om natta).

Jeg har hørt at man sover kun èn gang i barnehagen, stemmer dette?

Tenker på å kutte ut den ene sovepausen om dagen, men vil dette gå bra? Han sutrer mye og viser tydelig at han trenger å sove om dagen. Men hvis dette fører til at han ikke sover bra om natta, så er jo ikke dette helt bra heller..

Hvordan er det med deres 12 måneder gamle krabater, hvor mye sover de? Hvilke løsninger vil dere anbefale for meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 14 mnd, han sover en lur på dagen på 2-3 timer.

Kan du ikke spør om han kan ha 2 lurer der? De gjør vel det som er best for gutten:)

Skrevet

Min på 14 mnd sover en dupp på dagen (alt fra 15 min til 2 timer).

Da han startet i bhg (12 mnd) sov han også to dupper (jeg snakket med bhg på forhånd og de sa det ikke var nødvendig å "tvinge" han over på en dupp før oppstart).

De ser an barnet og behovet. Og trenger de to dupper i starten så får de det. De fleste barn faller inn i rutinene i barnehagen nokså raskt og overgangen til bare en dupp skjer da mer eller mindre av seg selv.

Jeg vil anbefale deg å snakke med barnehagen, og høre hva de foretrekker. At han er mye urolig og våken på natta kan forøvrig være tegn på at han sover litt mye på dagtid, så det kan være riktig tid for å kutte ned til én dupp uansett ;-)

Skrevet

Sønnen min på snart 1 år sover 2 ganger i bhg på litt over 1 time hver gang....

Skrevet

Jenta vår er 14 mnd og sover slik som gutten din, bare at hun sover godt om natta også.

I bhg snuppa vår går så er det ikke noe problem at de får sove 2 dupper. De legger opp dagen hennes slik som vi ønsker det i forhold til både spising og soving:)

Skrevet

ca.2 timer...en gang om dagen.

Skrevet

Som oftest 1,5-2 timer på dagen.

Av og til en liten lur på ettermiddagen også.

Sover 12-13 timer på natta.

Har barnet ditt behov for å sove 2 ganger på dagtid, så ordner de sikkert det i bhg.

Skrevet

snuppa sover fra 7-8 til 6-7 om morningen. å hun sov en lur før hun begynte i barnehagen, men der gjorde de det om til to lurer. selv om det ikke passer oss egentlig. så tror nok at det går fint med to lurer. det er jo barnet som skal være i fokus.

Skrevet

Mallo er 15mnd og står opp mellom 7 og 8, kviler ein eller to timar sammenhengande på dagen, og legg seg ein gang mellom halv sju og åtte. Ho hadde neppe sove så godt om natta om ho hadde sove meir på dagen. Ho har kvilt ein gang på dagtid sidan ho var 11mnd. Ho har aldri sove mykje på dagtid, då ho var 6mnd sov ho tre halvtimer på dagen.

Vanskelig å anbefale noko for din del synes eg. Du kjenner jo sønnen din best. Dei ungane eg kjenner/har kjent rundt året har ikkje sove meir enn ein gang, så vidt eg husker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...