Gå til innhold

Et lite spørsmpl ang. smitte ved omgangssyke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går omgangssyken i barnehagen nå...

Kan guttungen drasse med seg denne smitten hjem, uten å bli syk selv?

Er i skikkelig crappy form her, og har bare lyst til å kaste opp..

Men guttungen er jo frisk som en fisk han og har ikke vært antydning til syk... bare dem ikke ringer om at han er syk i dag da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan ta med seg smitten hjem ja, uten at han blir noe særlig dårlig selv. Håper du blir raskt bra igjen, god bedring :o)

Skrevet

man kan spre smitten uten selv å bli syk ja..... jeg har tatt med smitten fra min barnehage..og hjem....ungene og mannen lå strøken..jeg selv fikk det ikke før etter noen dager...så det kan skje...

Skrevet

Blæh... "logger-av-dib-og-krabber-til-sengs- :-(

Så kan jeg ihvertfall sove en liten time til babyen min våkner igjen. Håper virkelig ikke hun blir syk pga hun er jo bare 7 mdn...

Skrevet

Vår eldste sønn fikk det forje uke da vi var på sykehuset, han har diabetes og skulle få insulinpumpe, så det som egentlig var siste natta begynnte han å spy, han spydde bare 4 ganger til sammen men spiste ikke og ville ikke ha noe annet enn fun light saft så vi måtte fortsatt være der, ble lagt på isolat og han fikk intravinøst sukkervann i 2 døgn. Pluss 1 døgn til for å få regulert blodsukkeret. Ingen av oss andre har blitt smittet ennå.

Skrevet

Ja, det er vanlig at endel går rundt å er smittebærer uten å selv bli syk. En annen ting er at man vanligvis er smittespreder FØR sykdommen/ symptomene slår ut hos en selv også.

dette skyldes immunforsvaret og kroppens almennstilstand når man utsettes for et smittestoff. Har man feks sovet dårlig, er litt i rufsete form fra før, eller blir utsatt for et helt nytt smittestoff man ikke har forsvar mot så vil man lettere få infeksjonsykdommen også, og ikke bare bli infisert av viruset

Som oftest er det barna som blir syke i mange tilfeller, spesiellt hvis de er veldig små og ikke har erfaring med smittestoffet fra før, har opplevd flere ganger at de rundt har vært syke, mens jeg har vært i toppform.

Men også opplevd at jeg har "fått" alt feks i siste svangerskap, da var almenntilstanden dårlig etter mange måneder med oppkast og lite søvn på toppen, hadde lite og ingenting å stille opp med. Fikk UVI etter UVI, ørebetennelser, mageinfeksjoner, lungebetennelse. Ble rett og slett en karusell der ene infeksjonen tok over etter den andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...