Gå til innhold

er man dårlige foreldre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

om man kjøper billigere dresser enn Reima til barna sine?? HERREGUD!

jeg jobber i barnehage og ser faktisk at det ikke alltid er Reima eller Troll som er best for ungene... det kommer an på barnet det..... og jeg vil heller ha en unge i barnehagen som har to billige dresser som er tørr hele dagen, en en dyr dress som vi ikke får lov å ha i tørkeskapet engang..fordi den blir ødelagt / slitt .... og ungen må gå i regntøy ogtjukke varme lag under på ettermiddagen..... jeg bor i Bergen ..og barn blir våte.....så to dresser er bra...!

Mine barn får ikke Reima eller Troll...vi har brukt dem vi også..men var ikke helt fornøyd...blant annet trakk Reima vann....og Troll sin passform passet ikke for mine barn...

La foreldre velge selv og få være fornøyd med de valgene da... om det plutselig hadde vist seg at Reima ble sydd av små søte barnehender i et land langt vekke...hadde dere vært like "frelst" på de da?? jaja...blir litt irrirtert jeg merker jeg...

Jeg er en kjempegod mor...som holder barna mine varme og tørre....og da kan merke bare være det SAMME!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem er det som har sagt at man er dårlige foreldre om man ikke kjøper reima?

Helt ærlig så er mitt inntrykk at det er de som IKKE kjøper reima eller troll som er mest opphengt i dette tema..

MIN erfaring er at Reima er den beste dressen for mitt barn (av de 4 typene jeg har prøvd) og jeg kjøper den fordi jeg ikke vil at hun skal fryse, bli våt eller ha vanskeligheter for å bevege seg slik som det var med de andre dressene.

Grunnen til at dette med Reima dressene blir en diskusjon her inne hvert år er jo fordi vi som kjøper dette merket blir stemplet som overfladiske og merkefreaker osv. og finner dette litt provoserende.

Hva andre kler på ungene sine bryr jeg meg faktisk INGENTING om, bare la meg få kjøpe og anbefale den dressen jeg vil uten å komme med komentarer om hvor latterlig det er å bruke så mye penger på en dress og bla bla bla..

Kjøp hva du/dere vil :) så kjøper jeg det jeg vil. Vi er alle voksne mennesker som tjener pengene våre selv og også velger selv hva vi vil bruke de på.

Skrevet

Tja, det er jo bare å ta en kikk på hva som blir sagt i den andre tråden litt under her, her er et like eksempel fritt etter hukommelsen:

"Bryr dere dere ikke om komfort, eller?"

(underforstått: de som velger andre løsninger bryr seg mindre om at barna skal ha det behagelig, de bryr seg om å spare penger.)

Er masse utsagn som hegler begge veier, og Reima-tec-menigheten står så definitivt for sin andel av ufine bemerkninger og antydninger om manglende omsorgs- og vurderingsevne. Etter mitt syn er angrep på egnethet som foreldre mer under beltestedet enn anklager om merkehysteri. Men det er jo bare meg da.

:-)

Skrevet

Helt enig med deg Mami,Smurferosa & smulesmurf :)

Selv er jeg veldig fornøyd med både reima og barnehagepakken ifra sportmann :)

Men gidder ikke å henge meg opp i hva andre kjøper til ungene sine...Det viktigste er vel at ungene er tørre,varme og føler seg komfortabel i dressen...

Skrevet

Det er sikkert mange andre dresser som er bra.

Men jeg LIKER Reima fordi barnet aldri blir vått med den dressen (bor også i Bergen), fordi de vi har hatt ikke har sett slitt u i det hele tatt, fordi den har en passform mitt barn passer og fordi den er så lett og myk og smidig å ha på. Og fordi de remmene under foten er tykke og aldri ryker (og knappene faller aldri av).

Vi har også prøvd mange dresser (har 3 barn). dette er den jeg var likt best så langt, men jeg skjønner godt de som heller velger andre dresser i stedet fordi det er billigere.

Skrevet

Løven,fisken og vekten: ser du har barnehagepakken fra sportmann. lurer på å kjøpe den som ekstrasett hjemme. hvordan er de i størrelse i forhold til reflex. vet du det? For dette må vel bestilles på nettet.og vanskelig å prøve på først...

Skrevet

Så flott at du liker Reima! Fortsett for all del med det. Selv har jeg ikke prøvd Reima, og akter heller ikke å gjøre det, all den tid Reflex fyller alle mine krav til vintertøy. Det betyr ikke at jeg har tenkt å bruke en eneste kalori på å irritere meg over eller trekke din vurderingsevne i tvil. Jeg stoler 100% på at du har funnet den dressen du mener er best til deres bruk, og jeg forventer at du stoler 100% på at jeg har gjort det samme.

Det jeg derimot reagerer på er utsagn som de jeg har limt inn under: De er ufine, nedlatende og sårende for foreldre som av ulike grunner ikke velger Reima.

"Men bryr du deg ikke om komfort for ungen da?"

"Jeg tror også du får hva du betaler for... "

"Jeg har arvet og prøvd billigere dresser som ekstradresser (som har kommet godt ut i test osv.), kanskje de er vanntette osv., men hjelper ikke det når ungen beveger seg vaskebjørn i tvangstrøye..."

"Tror mange foreldre som kjøper billigdresser men egentlig har råd til å kjøpe ordentlig utetøy til ungene, heller bruker pengene på støvletter til 2000 kr til seg selv..., så må de liksom rettferdiggjøre valget etterpå med å disse ReimaTec.

Det komiske er at det er også mange av disse foreldrene som sender ungen i dårlige dresser (slike som blir tune og våte etc) i barnehagen, som går rundt i kåper eller ytterjakker selv som koster det samme som 3-4 stk Reimadresser"

Skrevet

Oh yes :-)

har du ikke fått med deg at vi prioriterer tøy til oss selv heller enn til ungene våre, driter i komfort for barna og uten dårlig samvittighet lar de gå rundt som "vaskebjørner i tvangstrøye"?

Og at vi EGENTLIG har råd til å kjøpe "ordentlig vintertøy" (Reima, that is) til ungene våre men lar være fordi vi heller vil at de skal fryse, vantrives, få dårlige naturopplevelser og mindre bevegelsesfrihet?

Skrevet

Madelen bruker fortsatt 104 i reflex regntøyet men måtte ha 110 i dressen fra sportmann...dressen ifra sportmann ble for kort i armene i 104 til henne...

Skrevet

Men hva er galt i å si at man får det man betaler for?

Eller at de dressene man har prøvd som har vært billigere har vært dårligere?

Har man ikke lov til å si noe bare fordi man har erfart at den dyre dressen (eller tingen for den saks skyld) er best??

Jeg kan godt lyve på meg at hm dressen var super for eks, at snuppa mi var sååå varm og god og aldri ble våt. Men det hadde vært løgn fra ende til annen! Dressen lakk som en sil, var stiv så hun nesten ikke klarte å røre seg og holdt ikke på varmen.

Når noen da spør om erfaringer så kommer jo jeg med mine også, men det er kanskje galt?

Jeg ville kanskje ordlagt meg litt annerledes når det kommer til de andre sitatene du har funnet, MEN jeg må også si at jeg reagerer når foreldre går i bergans fra topp til tå selv mens ungene har det billigste av det billige.

Det er jo en grunn til at man kjøper dyrt til seg selv vil jeg tro, så hvorfor da spare inn på barnas klær?

Personlig ville jeg heller lagt penger i klærne til barna om jeg måtte velge mellom eg selv og dem.

Skrevet

Nei, det har jeg ikke fått med meg. :-)

Skrevet

Silkesnor, svar til ditt svar lenger opp: Jeg skjønner at man irriterer seg over sånne kommentarer, som er ganske unødvendige.

Selv trekker jeg heller ikke andre folks valg av dress i tvil. Er du fornøyd med den dressen dere bruker, er jo ingenting bedre enn det. Da er den jo god nok, punktum.

Skrevet

Det er selvfølgelig ikke noe galt i å si at man får det man betaler for - men da må man også tåle at man blir konfrontert med at kvalitet og pris ikke nødvendig vis henger sammen, og at det derfor for enkelte framstår som komplett idioti å kjøpe en dress til 1300 når en til 650 oppfyller de samme kravene til kvalitet. Kvalitetskravene vil variere fra familie til familie, barn til barn, klimasone til klimasone, og lar seg derfor ikke uten videre formaliseres og universaliseres.

Dersom mine krav for mitt barn, til mitt bruk, i min klimasone oppfylles til 650 kroner, hvorfor da betale det dobbelte?

Hvordan du leser ut fra mitt innlegg at det er galt å dele erfarlinger er litt uklart for meg, her er jeg selvfølgelig enig med deg. Det er LURT å dele erfaringer og gode tips og råd, men det er ikke lurt å være ufin. Det er heller ikke lurt å vræle REIMA av sine lungers fulle kraft i enhver sammenheng, det blir bare bråkete og slitsomt i lengden. Selv om Reima sikkert er et helt ypperlig merke.

Til ditt siste poeng: jeg kjøper ikke en dress til 2000 kr til ungen min. Dressen hennes holder en sesong, og så må hun ha en ny. Jeg har en bukse og jakke til meg selv som tilsammen koster 2000 kr. Dette settet har jeg hatt i 3 år, og kommer sikkert til å ha det i 10 år til. Følgelig bruker jeg mer penger på klær til jenta mi jeg også, men ikke på hvert enkelt plagg. Det er min vurdering ut fra min økonomi og mine verdie, og du må gjerne være uenig og prioritere annerledes. Det gjør deg ikke til en bedre mor, og gir deg heller ingen rett til å trekke min vuderingsevne og/eller omsorgsevne i tvil.

Skrevet

Ikke sant?

:-)

Håper dere får en strålende vinter i nyinnkjøpt Reimadress! Den passer sikkert ungen din helt supert :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...