SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Jeg fikk et brev med prøvesvar fra legekontrollen, den sier; B-Hb 12.1 S-Ferritin 36 Noen som kan fortelle meg hva dette egentlig betyr?
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Betyr at du har en HEMOGLOBIN i BLODET på 12,1 Og at jernlageret i kroppen din er på 36 Fine prøvesvar det, selv om Hb godt kunne vert noe høyere.
lillepersille82 Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Det første blir sånn ca.en blodprosent på 85% hvis det sier deg mer. Tror jeg regnet rett, men mulig jeg tar feil.
Nenoda + et lite under i magen Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 B-Hb (hemoglobin i blod) er det som frakter oksygen rundt i kroppen din blant annet og skal for kvinner ligge mellom 11,5 og 16. S-Ferritin (jern i serum) er jerninnholdet i blodet ditt og skal for kvinner ligge over 30. Helt perfekte prøvesvar med andre ord!
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 24. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2008 Så flott da. Takk for hjelpen jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå