Gå til innhold

Spørsmål til kontroll hos jordmor..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på første kontroll hos jordmor i morgen (er da 23 uker på vei), og tenker at jeg bør jo virkelig passe på å utnytte tiden og få spurt om de tingene jeg lurer på osv. Men, problemet er det at hjernen er helt tom! ;) Jeg klarer liksom ikke helt å komme på noe konkret som jeg lurer på, og skjønner ikke helt hvorfor da jeg er førstegangs og burde jo ha en masse spørsmål.. Noen som har noen gode tips ang. hva det kan være lurt å snakke/spørre om? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er nesten sånn at jordmor vet egentlig hva du lurer på så da forteller hun deg ting og da kommer du nok på ting å spørre om ettervært under samtalen.... å det er jo bare kjempe bra om du ikke er bekymret om noe da... det er jo en god tanke vell... lykke til:-)

Skrevet

Tusen takk for svar! Det er nok helt sikkert sant som du sier, jordmora vet nok nesten bedre enn meg hva jeg egentlig lurer på ;) Og det er jo egentlig deilig å være såpass "bekymringsfri", jeg regner med at jeg får nok rikelig å lure på etterhvert som fødselen nærmer seg mer og mer ;)

Skrevet

Ta den første timen som den kommer.

Jordmor kommer til å gå igjennom de vanligste spørsmålene, og det er jo ikke siste kontrollen du skal på ;-) Dessuten er det endel standardting som skal kontrolleres og sjekkes.

Du kommer helt sikkert på en masse etter at du har vært der, og da er det greit å ha noe å notere på til neste kontroll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...