Gå til innhold

Melk..? Nei, fysjom..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Smulte blir ett år om litt, så jeg har i den anledning begynt å gi henne litt kumelk. Tenkte det er greit at hun drikker kumelk når hun begynner i barnehagen.

Men nei, det er ikke godt altså.. Jeg har varmet det opp, gitt i kopp, glass, flaske, men hun bare åpner munnen og stikker tungen ut når melken kommer inn i munnen. (faktisk et ganske artig syn).

Kan ikke huske at dette var et problem med storebror. Nå skal det sies at han ble ammet fram til han begynte med kumelk, mens Smulte har mått tatt til takke med mme fra 4 1/2 mnd alderen.

Tenkte jeg skulle bruke samme fremgangsmåte som når jeg skulle venne henne til å drikke vann, nemlig å blande ut litt melk i vann, for deretter å gi mer og mer melk.

Noen gode råd?? Har dette gått smertefritt hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min LilleSnupp reagerte akkurat likt din lille Smulte da hun fikk servert melk. Nå viser det seg at LilleSnupp ikke har godt av melk i kosten, hun får bl.a utslett på kinn, armer og ben. Har hørt at små barn intuitivt vil sky endel mattyper som de ikke kjenner til eller opplever som ubehagelig og at dette er ligger i genene fra "tidenes morgen".

Har du forsøkt med youghert? Liker hun det?

Ellers så kan det med å blande litt melk inn i vann være en god måte å venne seg til melk på. Får hun ellers det hun trenger av næring i kosten forøvrig så kan du rett og slett ta en pause og forsøke igjen når det har gått en tid.

Skrevet

Smulte eeelsker youghurt. Jeg gav litt melk blandet ut i vann på flaske i dag, og det drakk hun. Tror jeg fortsetter med det:-)

Så et spørsmål til. Er det nå på tide å slutte med mme? Eller burde vi fortsette en stund til??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...