Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Hva pokker kan dette være? Jeg har ikke hatt mensen på evigheter, men så har jeg jo hormonspiral. Har pleid å få mensen hver sjette uke de to og et halvt årene jeg har hatt spiralen, men har nå vært uten i noen måneder. Har hatt ømme bryster, men det pleier jeg å få når jeg venter mensen, og det har uansett gått over nå. Men er trett. Har hatt mye luft i magen, som kjennes ut som spark, men nok bare er luft. Magen har vært stram og litt hardere enn vanlig, men det har jeg regnet med at er pga luftgreiene. Men så ser jeg jo nå at magen står veldig ut. Har ikke lagt på meg, men magen vokser jo. Jeg kjenner spiraltrådene, så gravid er jeg nok ikke. Men kan dette være brokk eller noe? Synes det er så rart at jeg ikke har hatt mensen på noen måneder, andre som har opplevd at syklusen plutselig endrer seg etter å ha hatt spiral så lenge? Begynner jo nesten å lure på om jeg har fått cyster eller et eller annet i livmoren.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Noen som vil legge på skravle?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Kan du ikke ta en test da? Så vet du om du er gravid mens du venter på legetime.. Det er jo faktisk mulig selv med spiral, har jeg hørt..
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Takk. Bør sikkert til legen, ja, men føler ikke jeg har "god nok grunn". Kanskje bestille en celleprøve, og nevne magen når jeg er der.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Men tror graviditet med hormonspiral kun er hvis spiralen detter ut eller forsvinner inn? Går det an når tråden henger ut, jeg kjenner spiraltråden....skulle dette være graviditet er det jo krise. Stakkars foster som ikke har hatt en mor som har visst om det, en gang. Ikke en eneste varm tanke fra moren. Må jo være noen måneder når magen er så tydelig stor. Og jeg har drukket alkohol, selvsagt. Og røykt. Huff.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 Nei, det vet jeg faktisk ikke... Men når man har fått tanken på "tenk om, hvis om atte" så er det alltid best å sjekke, om enn bare for å berolige seg selv
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #7 Skrevet 24. september 2008 Ta en test du, kan bli gravid selv om man har spiral (selv om den er der liksom).. skjer dog ikke så ofte..
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #8 Skrevet 24. september 2008 Ja, får gjøre det. Men kan virkelig ikke skjønne at det skal være mulig å bli gravid når den har funket så godt hittil. Men greit å utelukke uansett. Er mer bekymret for at jeg kan ha brokk eller noe i den dur. Men det er vel ikke farlig så lenge jeg ikke har smerter. Takk for støtten, jenter, får komme meg på apoteket.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #9 Skrevet 24. september 2008 Brokk skal gjøre vondt.. Trykk på magen og se om du får veldig vondt, da kan det være brokk.. Og selvfølgelig i tilfellet, kjøp en test...
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #12 Skrevet 24. september 2008 En kan bli gravid med spiral, men det er veldig sjeldent.. Går jo ann at spiralen har vokst seg inn i livmoren din også, og blitt kapslet inn e.l.. Og brokk trenger ikke å gjøre vondt nei..
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #13 Skrevet 24. september 2008 Dytter opp - for jeg er spent på hvordan det gikk :-)
Sivalur Skrevet 24. september 2008 #14 Skrevet 24. september 2008 Svarte deg på skravle også, men sier igjen, det er fullt mulig å bli gravid på hormonspiral, selv om den ikke har ramlet ut eller forsvunnet inn eller noe som helst. Har en venninne som jobber som barnelege, og hun har flere ganger truffet gravide som har hormonspiral inni der sammen med barnet. Noen ganger kommer barnet ut med spiralen i neven. Ikke at det er supervanlig akkurat, men det skjer altså. Ta testen og oppdater oss!!!!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #15 Skrevet 24. september 2008 Hei! Så snille dere er som tenker på meg:) Negativ graviditetstest, så da kan jeg puste lettet ut på det punktet. Så da bestiller jeg like godt en legetime, så får vi se hva som skjuler seg i magen min:)
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #16 Skrevet 24. september 2008 Vi skrev visst samtidig her - oppdatering finner du rett over svaret ditt:)
Sivalur Skrevet 24. september 2008 #17 Skrevet 24. september 2008 Jepp, så det nå. Lykke til hos legen!!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #18 Skrevet 24. september 2008 Er det ikke sånn at en graviditetstest viser negativ om man er litt uti svangerskapet?? Atså kan du være så langt på vei at testen ikkeslår ut?? Arrester meg på det om jeg tar feil ,men innbiller meg å ha lest det..... Som jeg skjønner på deg kan du være like mange måneder på vei som siden forrige "mens".... Men nå skal du vel til lege uansett, så da får du vite det, men kan jo være lurt å "leve som gravid" frem til da, just in case..... Aldri for sent å snu vettu, når det gjelder røyking, drikking ol i svangerskapet.... eller bedre sagt;- bedre sent ennaldri ) Lykke til, oppdater oss "nysgjerrigperer" her inne da )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå