Gå til innhold

kan dette stemme???

Anbefalte innlegg

Skrevet

at min samboer må betale 6000kr i mnd i barnebidrag for 2 barn?? han har inntekt på 340.000 og hun 240000 tror jeg...sånn ca...og Nav har nå bestemt at han skal betale 6000 i mnd..det vil si at etter betalt huslån,billån og bb, sitter han igjen med 200kr...hmmm...har betalt 3000kr tidligere i privat avtale...

pgr av at barna har flyttet laaaangt unna,har vi bare samvær i ferier..:-(

hvor mye betaler/får dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres svært merkelig ut, min mann tjener dobbelt så mye som din mann og han betaler litt under 5000,- i mnd. på to barn ( enda betaler han mere fordi hans x er hjemme med nytt barn og tjener mindre). Du kan gå inn på nav å legge inn fakta i bidragskalkulatoren så finner du fort ut hva han skal betale!!

Skrevet

ja det høres ut som om det kan være rett ja.

mannen min tjener 240 000 i året og x tjener 240 000 og han har ikke samvær pga avstand. han måtte betale 5040 i bidrag for to barn som var eldre enn 14 år.

det blir dyrt når det ikke er samværsdøgn å trekke i fra.

Skrevet

jeg overså setningen med at dere ikke har samvær utenom ferier.. Da er det jo annerledes for vi har jo vanlig annenhverhelg samvær!!

Du får uansett svar ved å legge inn fakta på samværskalkulatoren på Nav sine sider.

Skrevet

Jeg også tror dette kan stemme. Jeg får 2200 (etterhvert) i mnd for et barn med samvær annenhver helg. Han tjener 350 000 og jeg 320 000 i året.

Skrevet

Samboern min tjener omtrent 300 000 i året, har vanlig samvær med to gutter på 11 og 16. Eksen hans har levd på sosialstønad helt siden hun mista OS for mange år siden, er vel 10 år siden de splitta nå. Så hun har knapt inntekt. Han betaler 2500 i måneden.

Skrevet

2 ting som spiller inn her. om inntekt er som du har skrevet over havner han på å betale 4/6 av underholds kostnader (altså litt mer bidragsmottaker)

Med små justeringer i inntekt, f.eks 10.000 mindre på sambo i året havner han på 3/6, halvparten av utgiftene og går ganske mye ned.

Mange beregner feil ¨på samværdager, har nettopp fått bekreftet fra NAV på vegne av sambo...

Har dere tatt med samvær i det hele tatt? Det skal ta antall overnattinger i året og dele på 12 for å finne et snitt i løpet av året.

Er det avtalt noe hvilke ferier samværet skal være og hvor mange netter hver gang?? Dette kan også redusere en del

vet f.eks flere som har 1 dag i uka, annenhver helg og 14 dager sommerferie og beregner 8 dager i mnd... et slikt samvær skal altså havne i klassen 9-13 som gir større fradrag...

Skrevet

siden de bor i danmark,så har det nå blitt til bare samvær i ferier..så det blir jo ikke så ofte akkurat..men det er blitt tatt med så vidt jeg vet. .men glemte å si at vi har også felles barn,så ville jo tro at det også hadde betydning..at han har ett i hjemmet her også som koster penger.

Skrevet

Er litt usikker på hvordan det er når du n bor i danmark. Om hun har noen offentlig støtte som her i norge. Skatteklasse 2, ekstra barnetrygd.. Er hun norsk eller dansk?

Desverre når det gjelder eget barn så regnes det et snitt av underholdskostnader i de ulike aldersgrupper. Ved bidrag er det delt inn i aldersgrupper, og kostnadene varierer etter hvor gamle barna er.

Om du går inn på nav.no vil du finne bidragsveileder, der kan se hva som er beregnet til de ulike tingene.

Det er mulig å søke om redusert bidrag eller kalge på vedtaket, da må det settes opp oversikt over utgifter og inntekter dere har. På egen blankett fra NAV. Er litt usikker på hvordan det er om han får redusert bidrag om det går over til "lån"

Jeg ville fått gubben til å sjekke nærmere med NAV. Personlig kan jeg ikke se at hvert barn koster 7000 i mnd..... (regner med at mor og skal betale noe da, og får bidrag.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...