mamma til 2 <3 Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Ja, det er tidlig, men kjekt å ha forberedelsene unna... Hva har dere planer om å pakke inn til deres små/store? Jeg har ei jente på 3 år, å tenkte litt på sokker, truser, hårpynt, godter (på lørdag!). Synes dette er vanskelig ettersom hun har ALT av leker (føles hvertfall sånn),synes det blir så mye oppi jula med store pakker...
Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09* Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Det der høres så koselig ut, men jeg kjører vanlig kalender til guttungen som blir 2 år i desember. Han har bursdag 2. desember og det er jul i desember, og julestrømper og jeg vet ikke hva.. så det får holde med en sjokoladekalender her i huset. Tenkt på jul lenge jeg nå, gleder meg skikkelig... ) Sikkert jeg som er rar, men jeg ELSKER å pynte til jul..
mamma til 2 <3 Skrevet 24. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2008 Enkelt og greit! Etter jeg fikk barn synes jeg det er herlig med jul, noe helt annet enn for bare oss voksne... Begynte å tenke på jul i dag ettersom det er den 24.september (3 mnd til julaften...) Tiden flyr...
Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09* Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Ja jeg gleder meg enormt til desember. Har planer om juleverksted og kakebaking, og sorry meg men her skal pynten opp 1.desember, bare juletreet vi venter med.. hehe Gubben er lik meg der, så vi trenger heldigvis ikke krangle om det Nissen skal ut på trappa og ALT skal vaskes og røkelse skal brennes.. Nei nå fikk jeg julesteminga her, kunne ikke 1. desember vært til helgen da?
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Jeg har laget fyrstikkeske kalendere og skal fylle den med twist... trur eg. Har hatt pakkekalendere bestandig, men ungene blir så misfornøyde med gavene de får i den at jeg gidder ikke mer. I fjor fikk sønnen min lego hver dag, det var for kjedelig, fikk jo det samme hver dag. HUH Her blir det twist til utakknemlige unger. Så det så.. etterlyser de gavekalender sier jeg det rett ut at utakknemlige unger ikke får pakker i kalender`n.
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 Begynner å pynte huset 1. Desember jeg også, ellers blir jula for kort synes jeg Hva er vitsen med å fylle huset med julepynt bare for ei uke?
Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09* Skrevet 24. september 2008 #7 Skrevet 24. september 2008 Den twist-ideen var ikke så dum Kanskje jeg og skal dra fram den kreative siden min å gjøre noe sånt?Det blir jo ikke så dyrt heller Noe må jo jeg å fylle dagene med nå som jeg er sykemeldt... Tar jo ikke hele dagen å svømme. Ja både meg og gubben er like tullete når det gjelder jula, det er jeg faktisk glad for at han ikke himler med øynene av den julegærne kjerringa si Skal faktisk begynne å handle julegavene i oktober ettersom jeg kommer til å være 6 mnd på vei rundt juletider og sist slet jeg så med bekkenløsning/låsning. og jeg får brokk av å tenke på å gå rundt i butikker i julestria med krykker og køer hehe
marmelade Skrevet 24. september 2008 #8 Skrevet 24. september 2008 åååå,glede meg:) er det noen som vet hvor man får kjøpt julekalender i tre?
mamma til 2 <3 Skrevet 24. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. september 2008 Kanskje ikke så dumt med en twist/sjokoladekalender... Blir kanskje mer stas på julaften da med pakkene... Hm, gruble, gruble... Kjenner ikke akkurat julestemninga her- regn, regn, regn... Men kjekt å begynne med forberedelsene:)
Gjest Skrevet 24. september 2008 #10 Skrevet 24. september 2008 å herregud jeg hadde glemt hele julekalenderen. og jeg har en sånn hjemmebrodert en som skal pakker på. og det blir jo så vanskelig med pakker etterhvert som de blir eldre. og til gutter går det jo liksom ikke med juggelsmykker og hårstrikker heller:-)) ellers har jeg fått ferdig alle julepakkene bortsett fra 5 stk som er bare halvferdige. dvs jeg vet hva jeg skal kjøpe, har bare ikke gjort det ennå. bare 1 pakke jeg er helt blank på. i går var vi ute bak huset og plukket furukongler og små grener med bjørkeskjegg for å pynte pakkene med. tenke å pakke inn i gråpapir og hyssing i år, og heller pynte med slike ting, og kanelstenger og tørkede appelsinskiver.
edvina har fått en gutt Skrevet 24. september 2008 #11 Skrevet 24. september 2008 jeg kjøpte et lite plastjuletre til bord i fjor. Datteren min får bittesmågaver som ligger under treet. Alt fra hårstikker til snop. Hun fikk selv velge pakke, ettersom je galdri rakk og sette nummer på de:( Men kanskje jeg går for det i år også? Litt stress å pakke inn bare, men jeg var frekk noen ganger og fikk de til å pakke inn i butikken....Noen av dagene var det møbler til dukkehuset som hun fikk til jul...så ble det ikke så dyrt, måtte jo kjøpe inventar til huset allikevel.
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 24. september 2008 #12 Skrevet 24. september 2008 Hva med å forberede diverse juleforberedelser sammen med jenta di? Så den dagen dere skal bake noe kan hun få en barnekjevle i adventskalenderen? Hvis dere skal lage julepynt en dag, så kan hun få malekoster eller maling. Vet om flere barn som får slike gaver, og det er jo veldig stas å få eget utstyr til baking og sånn...
Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09* Skrevet 24. september 2008 #13 Skrevet 24. september 2008 Å jeg sprekker snart av julesteming hvis vi snakker mer om det nå hehe Måtte sette på en julesang istad jeg, holder på å male hele kjøkkenet på 4.strøket idag så måtte lukke vinduet akkurat når jeg hadde på den sangen så ikke naboen trodde det hadde klikket, men nå er riktignok nabon fra iran, så ikke sikkert de hadde reagert Masse gode ideer her, kanskje det blir en litt anderledes kalender iår da:) kos å forberede og!!
ambroxia Skrevet 24. september 2008 #14 Skrevet 24. september 2008 åhhh, gleder meg masse jeg også. her er julepynten oppe tidlig i desember Men tre kalender sp jeg på rema 1000 i fjor faktisk, kosta 199kr..
hanalb Skrevet 24. september 2008 #15 Skrevet 24. september 2008 Hei! Jeg lager gave kalender til mine besteforeldre (har 2 stk igjen) og det er utrolig hyggelig. Synes nesten det er koseligere enn til barna :-) Lager selvfølgelig til mine to barn også. Det blir noen kroner ut av det, så jeg har det egentliig i hodet hele året, og kjøper små ting jeg kommer over her og der. Begynte å gi kalender til besteforeldrene mine for 3 år siden, etter tips fra en arbeidskollega. Dro opp på kvelden 30 nov og leverte den på døra. En helt utrolig glede synes jeg, og så har de litt å kose seg med frem mot jul. Det kan være sokker, sjokolade, god kaffe, lypsyl, håndkrem, flax lodd, småflasker med likør etc etc. Ikke store greiene, men prøver å tenke på at det skal være noe de kan bruke. Et hyggelig kort og litt ekstra på julaften. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå