Gå til innhold

Hva kaller ungen/ungene steforeldrene deres??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både jeg og samboeren har skilte foreldre....som igjen er gifte på nytt.

Ungen vår får jo dobbelt opp med besteforeldre. Så da spør jeg dere som har det samme: Hva kaller ungen/ungene steforeldrene deres??

Her blir det mormor & morfar på mine foreldre og farfar & farmor på hans foreldre...men hva skal ungen kalle stemor og stefar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss bruker vi bare navnet vi, synes det føltes mest riktig.

Skrevet

her er det 3 sett m besteforeldre. mimmi og bætte er mmman å pappan min. bestemor og bestefar er mor og stefar til samboer, farfar og farmor er far og stemor til samboer :)

Skrevet

vi bruker feks mormor og bestefar, farfar og bestemor

Skrevet

attpåklatt 75: D er det vi også hadde tenkt.... =)

Skrevet

Jeg har en halvsøster, min fars datter fra et tidligere forhold, hennes barn kalte min mor Nestemor. Vi startet det som en fleip egentlig, men de plukket det opp og likte det.

Nå er moren min samboer med en annen mann enn min far, og han blir hetende bestefar, hun mormor.

Skrevet

Hei

Her blir det mormor og morfar til min mamma og pappa. Bestefar til stefaren min og bestemor og bestefar til samboers foreldre! Jeg synes det er hyggelig at stefaren min også "heter" noe isteden for navnet hans. Vet at han også setter veldig stor pris på det! Han har alltid stilt opp for meg og vært en super stefar, så han fortjener det!

Skrevet

Her i huset er det bare jeg som har skilte foreldre, så navnene blir som følger:

Mamma+stefar blir Mommo og Beste

Pappa+stemor blir Bestefar og Bestemor

Sambos foreldre blir Farmor og Farfar

Søstern min har valgt å bruke bestemor og bestefar på sine foreldre og den enkeltes navn på stemor/stefar. Jeg også syns det er koselig at de får et annet navn enn navnet sitt. Men det kommer jo litt an på hva slags forhold man har. Jeg har veldig godt forhold med alle, så da blir det kanksje mer naturlig. Hadde jeg hatt et litt mer anstrengt forhold er det ikke sikkert jeg ville hatt like lyst til å gi dem noen besteforelder-tittel...

Skrevet

Blir nok bare navn.. Hun som er gift med pappa er 30 år og da passer farmor veldig dårlig. Og vi har såpass liten kontakt med dem at det føles ikke riktig.. Mamma blir mormor, hans foreldre batemor og bestefar, mens pappa blir farfar.

Skrevet

Hos oss er det mine foreldre som er skilt. Pappan min er morfar. Mamma er mormor (mimmi) og stefar er bestefar (affa). Sambos foreldre er bestemor og bestefar.

Skrevet

Vi har bare 1 ekstra (mors samboer) han kaller vi for Besten

Skrevet

vi har også bare en extra.. detr er stemor til min mann.. hun har blitt marmor for våre barn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...