Gå til innhold

Hadde du klart dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg skal gå _1år_ uten å kjøpe NOE til seg selv bortsett fra mat. Ikke sko, ikke sokker, klær, sminke, duker, blomster.... Ingenting!! Hun har holdt seg i 5 mnd til nå. Kjempe flink!

Hadde du klart det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det hadde jeg klart helt fint. Handler så sjeldent noe til meg selv uansett, så ser ikke på det som noe problem. Men hvorfor har hun bestemt seg for å gjøre det da? Skal hun spare til noe veldig dyrt som hun ønsker seg eller noe? Eller er det bare for å sjakke hvordan det står til med selvdisiplinen? Synes det er artig å sette seg selv på prøve med slike utfordringer jeg!

Skrevet

Sjekke skulle det stå da, ikke sjakke... ;)

Skrevet

Uten å shoppe sko? Ja,har mange par fra før,så ett år skulle jeg klart meg

Uten å shoppe klær? Jadda...til nød :P

Uten å shoppe sminke? Ville klart det med glans!

Uten å shoppe duker? Ja,tror jeg har kjøpt meg en duk i hele mitt liv :P

Uten å kjøpe blomster? Jah,er sjelden vare her.

Men sokker??? Nei,ville aldri klart å gått et helt år uten å kjøpe sokker. Det fins såå mange søøte jo :D

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Ville klart de fleste kraven, er ikke noen shopper. Men mascara og foundation ville jeg sprukket på :-)

Skrevet

Hun gjør det fordi hun ELSKER å shoppe. Hun har veldig god jobb, ingen barn, bor veldig billig...og har hatt et stort forbruk. Hun ville rett og slett teste seg selv :o)

Skrevet

Et halvt år skulle jeg nok glatt klart, men ikke et helt tror jeg. Ikke fordi jeg er noen storshopper, men fordi jeg ikke har skapet fullt av klær og sokkene mine har en tendens til å gå hull på /forsvinne med sokketrollet, så for ikke å måtte ende opp halvnaken måtte jeg nok shoppet. For ikke snakke om mascara da!

Skrevet

Om jeg hadde fått kjøpe meg fuktighetskrem, og hadde hatt en mascara som holdt en stund, så ja, uten tvil. Også kommer det jo litt an på hva som menes med "til meg selv" siden jeg bor alene. Har jo ingen gubbe til å kjøpe vaskemidler eller ny tv om den gamle skulle ryke. Men personlige produkter hadde jeg fint klart meg uten.

Skrevet

Hun får kjøpe vaskemiddel, såper og shampoo da.. slik at hun ikke stinker :o)

Skrevet

Bortsett fra sokker og undertøy, litt makeup og hårfarge så skulle jeg klart det fint :-)

Skrevet

Men det er vel lov å kjøpe litt ekstra mascara, sokker og truser før året starter så en har til et normalt forbruk vel???

I så fall hadde jeg klart det uten problem.

Hadde igrunn ikke trengt å hamstre de overnevnte tingene heller siden jeg har et lite lager av akkurat de tingene liggende, he he.

Skrevet

Nå er jeg imponert over dere jenter!!! Jeg hadde IKKE klart det....er altfor glad i å shoppe...

Skrevet

Neppe hehe, må jo være ærlig :)

Nå handler jeg faktisk ikke så veldig mye til meg selv, men det jeg shopper klarer jeg meg ikke uten.

Hadde jeg kunnet kjøpe shampo, truser og sokker så hadde jeg muligens klart et halvt år, men da hadde jeg nok vært grinete hehehe :) for meg er det i grunn nok at jeg KAN kjøpe hvis jeg vil.

Skrevet

hadde ikke vært store forskjellen fra nå, kjøper bare noe til meg selv hvis jeg absolutt trenger det. et år uten å kjøpe noe til barna derimot da hadde jeg sliti.

Skrevet

hamstring er ikke lov :o)

De fleste hadde sikkert klart seg 1 år med de trusene og sokkene de allerede har? Og mascara kan en ønske seg til jul og bursdag...

Skrevet

det tror jeg at jeg hadde klart, ble saann naar jeg gikk gravid, kjoepte ingen klaer, ingen sko, ingenting igrunn og tenkte hele tiden at jeg skulle unne meg det naar jeg var ferdig med graviditeten. Har en haug med klaer,sko, sminke, kremer etc. bruker ikke halvparten. kanskje ingen dum idé? he he

Skrevet

Jeg hadde hat store problemer med å greie det. Jeg sliter ut mer enn et par gummistøvler i året og det er noe jeg må ha hvis jeg ikke skal gå rundt å være våt på bena hele dagen. Tynne ullsokker er også forbruksvare som det ville bli vanskelig å klare seg uten nye av.

Det er andre ting som også ville vært vanskelig å unnvære, men må man så må man. Det er utrolig hva man kan greie om man ikke har noe valg.

Pr i dag ser jeg ikke for meg noen situasjon som skulle gjøre at jeg fikk motivasjon nok til å ta en besluttning om ikke å handle noen ting på et år.

Skrevet

Det hadde jeg fint klart hvis jeg hadde bestemt meg for det..

Kjøper veldig sjeldent sko og klær til megselv uansett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...