Gå til innhold

Dette haster litt.. =) Har man feber før vannkopp utbrudd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går vannkopper på avdelingen til guttungen, og i natt våknet han med feber.. Har det noen sammenheng??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan nok ha en sammenheng det ja. Og hvis det er vannkopper han er i ferd med å få, så vil du oppdage de første prikkene i løpet av noen få timer vil jeg anta. Sjekk rygg, mage, bleieområdet - er ofte der de første utslettene dukker opp.

Skrevet

Ja, i hvertfall det jeg opplevde da sønnen min hadde vannkopper. Feber kvelden og natta før koppene brøt ut.

Men sikker blir du ikke før vannkoppene bryter ut, uansett bør du ta forhåndsregler å skaffe lindrende liniment( feks hvitvask) til å smøre/pensle på vannkoppene. Ikke gi febernedsettende/smertestillende annet enn ved ubehag og/eller høy feber.

Feber er kroppens forsvar i forhold til å utrydde fremmede virus og bakterier.

Vannkopper kommer av Varicella Zoster viruset. Søker du på det kommer det opp endel mer stoff om viruset.

Skrevet

Kanskje det er det han får da.. Huff... Men egentlig er det like greit å få det unna gjort når han enda er så liten.. Så han skal til sin bestemor i dag, For jeg må på jobb.. Er lærling, og har veiledningstime i dag, noe som jeg virkelig trenger.. Men skal høre om jeg kan avspassere etter den for å være hjemme med gutten min.. Han har ikke feber enda.. Men så er det ganske tidlig enda.. Har nettopp stått opp, og han tok av seg pysjen når han våknet i natt, og ville ikke ha på seg dyna eller noen ting..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...