Gå til innhold

En liten oppdatering på morgenkvisten:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg ventet en syklus for å spare penger og begynte ny syklus om mandag.

I dag skal jeg starte på Pergo...spennende...håper ikke jeg får så mange bivirkninger...:)

Dette blir min 6 gang. off og off...nå håper jeg virkelig det er min tur...:)

Denne gangen skal det gå, det må det...trenger ikke pergo egentlig, men det er for å få et lite ekstra hormon puff...så da burde det gå denne gangen...ikke sant:)

Må ærlig innrømme at jeg begynner å bli ganske utålmodig ettehvert nå, er over 1 år siden jeg tok den endelige avgjørelsen og bestemte meg for å starte opp og jeg hadde jo i det minste håpet at jeg skulle være noen uker på vei nå et år etter. Men men....det blir desverre ikke alltid som man håper...

Men bare jeg kan være gravid til jul nå så er jeg fornøyd...jeg må si at jeg gruer meg faktisk litt til jul hvis jeg ikke skulle være gravid...for jeg husker at jeg i fjor jul så på min søsters flotte mage og sa til meg selv at neste jul da har jeg også noe inni magen eller kanskje til og med en liten baby:) Og hvis det ikke blir tilfelle nå, kommer det til å bli tøft...nesten sånn at jeg har lyst å si på jobben at jeg kan jobbe.

Men jeg har jo noen måneder til på meg...hehe

skal i hvertfall som sagt ha et forsøk nå...håper det blir et par tre egg ut av denne pergoen...så sjansen blir litt større:)

Dette var morgenen lille hilsen...og oppdatering...er litt tidlig oppe i dag da jeg sovnet så tidlig:) så nå snart skal jeg på jobb...og snart ta min første pergo tablett:)

Ha en god dag alle sammen:)

Klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til til deg! Håper det klaffer denne gangen! Jeg krysser fingre for deg:)

Skrevet

Jeg skjønner akkurat hvordan du har det, er ikke noe særlig å ønske noe så inderlig og ikke kunne gjøre noe med det. Vi håper at denne gang er full klaff for deg : ) liten kul på magen til jul...!!!!

Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det..

Statistisk sett MÅ det jo være din tur snart :-)

Klem

Skrevet

Hei.

Ønsker deg lykke til og krysser fingrene for at pergo gjør susen!

Jeg ble også anbefalt av jordmor å forsøke pergo neste gang hvis det ikke går på dette forsøket, fordi det vil øke sjansen for graviditet og fordi vi bare har et par doser igjen av donor til storkjenta vår. Har nå hatt mitt 6. forsøk så er ca like langt som deg. Tenker allerede fremover hvis det ikke skal gå denne gang heller, på å bestille legetime for resept på pergo. Får man dette hos fastlegen sin? Eller må man til gynekolog? Er det slik at man skal begynne å ta tabletter på dag 3 i syklus? Da må jeg nemlig bestille time før jeg vet om det ble noe av dette forsøket. Men det er like greit å få gjort tenker jeg, slik at jeg evt slipper å stå over en periode.

Skrevet

Hei EnGangTil

Svarer deg litt jeg

Jeg fikk pergo av gyn, men dette kan helt sikkert fastlege også skrive ut, ihvert fall når du forklarer at du strever litt.

Jeg har tatt tabl. fra dag 5-9. Så er litt forskjellig dette, vet ikke helt hvorfor..Ifølge felleskatalogen skal behandling startes "på eller omkring 5. syklusdag". Tror ikke det har så veldig mye å si ...

Skrevet

Tusen takk for info Gitte:)

Jeg har som regel ganske tidlig el (varierer litt, men fra dag 11), så kan jo hende det er lurt å begynne tidligere da. Tror jeg bare ringer fastlegen:) (ikke for å ta sorgene på forskudd, men liker å ha en plan B;) )

Skrevet

Heisann

Etter 3 forsøk fikk jeg pergo av min gyn. Hormonprøvene mine var bra, men han sa at det kunne forsterke ett eller annet... Jeg husker ikke hva han sa. Men nok om det. Etter at jeg hadde spist de 5 tabelettene var jeg på en ultralydundersøkelse. Der fant han 2 folikker :o)

Testa negativt på søndag, men jeg skulle hatt mensen også på søndag....den er fortsatt ikke kommet...kanskje det er noe der, men jeg føler ingenting så det er vanskelig å håpe...

Håper du får det til nå...

Skrevet

Lykke til angelica-s! Kikket litt i profilen din og ser at du er ung, og derfor vil det nok gå snart! Helt sikkert!=)

Jeg har også holdt på i over et år nå. Hadde en exu og fikk cellegift to ganger uten hell og måtte operere bort en eggleder som var helt ødelagt. Dette tok laaang tid! Man må visst bare være tålmodige!

Jeg reiser til stork neste mnd. Hadde folikk på feil side denne gangen..

Får håpe du blir gravid nå. Du må skrive og fortelle hvordan det går!

Skrevet

KOselig og få oppdatering på deg Angelica-s, vi startet jo likt i fjor.. tenk ett år har vil holdt på nå, nei nå er det vår tur! Ikke sant?

- det umulige er ikke umulig, det tar bare litt lenger tid!

Pergokuren er nok akkurat det som skal til, skal du se.

Hmmm jeg håper også jeg kan feire jul med stor mage, forrige jul var jeg gravid, og tenkte på hvor fin den neste julen ville bli.

Jeg må innrømme at jeg har tenkt litt på at jeg kunne ha fått barn nå, hadde termin i beg av september og så i november - men må bare få bort de tankene... ...på det tredje skal det skje!

Lykke til - og hold oss oppdatert.

Skrevet

Tusen tusen takk for lykkeønskninger og hilsninger:)

Er utrolig godt å ha dette forumet og dere fantastiske jenter...føler at dere er de eneste som virkelig forstår alle frustrasjoner og følelser rundt dette prosjektet:) Selv om alle mine venner forstår og støtter, er det ikke så lett for de å sette seg inn i alt.

Og ja, statistisk sett skal det liksom være min tur snart..:)

Engangtil: Har du fått deg pergo? Er ikke helt sikker, men lurer på om man kun får det hos gyn? hm...

Håper virkelig det klaffer for deg også neste forsøk...at pergo gjør susen for oss begge:) Ellers er det litt forskjellig når man starter...har inntrykk av at de jentene inne på BLIGRAVID får beskjed om 5 dag...men mange her får beskjed om 3 dag, vet ikke hvorfor, mulig pga Nordica...det var av de og Blakstad jeg fikk beskjed om 3 dag.

Kath: Krysser fingrene for at det blir riktig side neste gang, utrolig kjipt å ikke kunne dra ned pga det når du selv føler deg klar. Skal holde dere oppdaterte...du også:) Lykke til neste syklus:)

Lillemy: 2 stk,,,så flott:) Håper jeg også får 2 eller 3. Hvordan går det? er du gravid...eller har den hersens tanta kommet? Uansett...lykke til videre:)

Tjorven1: Ja tenk at vi har holdt på 1 år nå...tiden går...off....men ja nå er det virkelig vår tur til å få baby...:)

Og vi skal få feiret jul med kul på magen:) Håper håper håper så inderlig:) Ja på tredje skal det skje nå tjorven:) og på det 6 og med pergo skal det smelle for meg:)

LYKKE TIL alle sammen...

Stoooooor klem fra

Skrevet

Håper virkelig at pergoen gjør susen, så du rekker å få en fin liten kul på magen til jul :-)

Skrevet

Hei Angelica-s.

Nei jeg har ikke fått pergotime enda, men har bestilt legetime til neste uke. Har vært innom lommelegen og ser at du har rett, man bør hvis helst få det hos gynekolog. Så får bare avbestille fastlegen mandag og ringe gyn. i stedet;) Skal prøve å få time neste mandag, da vet jeg hvorvidt jeg er blitt gravid eller ei og vil vel da være på syklusdag 3.

Skrevet

Ja gjør det:) Få time hos gyn :) Men du, det kan jo være du er gravid nå?:) og da trenger du ikke pergo:) Da kan du avbestille timen du får og bestille den til ultralyd litt senere:)

Krysser fingrene for deg i massevis:)

Klem...

Skrevet

Tusen takk for kryssede fingre! Jeg tør ikke håpe så veldig, siden vi har blitt skuffet 5 ganger tidligere.. Derfor planlegger jeg litt fremover i denne ventetiden;) Men har jo selvsagt et lite håp om at jeg ikke skal trenge pergotime:)

Skal følge med hvordan det går med ditt 6. forsøk og krysse fingrene alt jeg kan!

Klem

Skrevet

hei. kjenner godt til den utålmodige følelsen ja. lider vel sterkt av det samme selv.. ;)

uansett så SKAL vi være gravide til jul ikke sant? vi har da enda noen måneder på oss, selv om økonomien setter noen begrensninger ja. det vet jeg alt om. en ting er selve inseminasjonen; noe annet er kostnaden med reisning osv. dessuten er ventetiden fra klinikkbesøk til testing rett og slett j...

vurderer selv pergo, men har ikke kommet lenger enn tenking enda. er litt redd for å bli et hormonmonster:)

du får ha masse lykke til videre. krysser fingre, tær osv for deg.

klem fra

Skrevet

Ja vi skal være gravide til jul..."såerdetpånigjen"

Takk for kryssede fingre og lykkeønskninger...

Og det samme til deg:) Nå skal vi klare det før jul...

Klem---

Skrevet

Skjønner veldig godt den følelsen" EnGangTil. " jeg også tenker, hvorfor skal det gå denne gangen når det ikke har gått de andre gangene liksom? Men vi må bare fokusere på at....det skal gå for oss også...og en gang må det faktisk være vår tur:)

takk for kryssede fingre fra deg også:)

Tenk så morsomt hvis du var gravid nå på ditt 6 forsøk og jeg blir på mitt 6 forsøk:) da kan vi gå i bryllup i februar med kul på magen begge to;)

Klem fra

Skrevet

Det er nå det skjer angelica!! Jeg er også i gang med 6. forsøk og skal for første gang prøve med med hormoner, scanning og eggløsningssprøyte. Du skal se at hormoner gjør susen for oss begge!

Skrevet

Ikke gi opp jenter! Gi litt faen! Det gjorde jeg var liksom litt på "Uff dette går jo ikke"-kanalen! Men ttenk da gikk det etter 4 forsøk og her sitter jjeg ufattelig i uke 16. Mitt råd eer fin den minst mullige stressende reisemmåten det funka for meg!

klem fra meg

Skrevet

Ikke gi opp jenter! Gi litt faen! Det gjorde jeg var liksom litt på "Uff dette går jo ikke"-kanalen! Men ttenk da gikk det etter 4 forsøk og her sitter jjeg ufattelig i uke 16. Mitt råd er finn den minst mullige stressende reisemmåten det funka for meg!

klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...