Gå til innhold

Visste dere dette om REIMA?

LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forige århundre produserte ikke Reima særlig mange barnedresser, kun få plagg, emst for show. Reima var (og er) hovedsaklig produsent av motorsykel- og scooterklær og utstyr. Jeg tassa faktisk rundt i en av Reimas første barnedresser på midten av åttitallet pga pappa drev med import av scooterutstyr. Og det var ikke mye snakk om komfort eller kvalitet der. Siden oppdaget Reima at småbarnsforeldre kan være kjekt å satse på, og gjennomgikk en enorm endring for å fremstille barnedresser, uten fokus på motorsport, men med samme teknologi.

Jeg tipper at de fleste her tror at Reima er en barnedressprodusent, men det er faktisk bare en bigesjeft. Selv har jeg i dag en akseptabelt utvalg Reimaklær til meg selv, men til sønnen min velger jeg andre, og bedre alternativer, faktisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ah....

Tusen takk!!!! :D

Er så lei av at man "må" ha Reima f.eks for det er jo uansett "best"....

Skrevet

Hva er andre og bedre alternativer da? Største jenta her omtrent bare hatt Reima dresser, luer, votter osv, og jeg er strålende fornøyd! Ikke pga merket, men produktet..

Skrevet

Visste dere at reima også produserer lassie dressene som selges på cubus for 1/3 av prisen?

Se hjemmesiden deres www.reima.com

Skrevet

I forrige århundre? De har en bigesjeft som er blandt de største i Norden. Reima er en meget teknisk dress f.eks. Ingen lager bedre luer enn dem til barn. Du får det til å høres ut som dette er hobbygesjeftet til Reima. Noe de gjør i lunchpausen kanskje?

Men når det er sagt så er jeg enig med deg i en ting og det er at ja det finnes faktisk andre merker. Så må nesten hver enkelt gjøre sine egne erfaringer.

Skrevet

Forige århundre ja, som ebbet ut for 8 (snart 9) år siden, mener altså på 70-80-og 90-tallet. Reimas avdeling av barnedresser er jo diger (hadde neppe vært et tema på disse sidene om de ikke var det vel?), men ville bare høre her om folk faktisk visste at Reimas fokus faktisk ikke er barn, men hardbarka scooterkjørere og motorsyklister med behov for skikkelig polstring. At barnedressene har slått ann er jo ene og alene en salgssuksess, det var nok ingen i Reima som satte seg ned og sa : "hør her gutter, nå lager vi verdens beste barnedress som ALLE vil ha og som blir skikkelig dyr". De har brukt teknologien fra motorsport og extremklær, samt eksepsjonellt god markedsføring for å nå ut. Og siden Reima allerede var et svært konsern med mange midler nådde de også folket, kvalitet eller ikke.

Jeg sier ikke ar Reima er noe dårlig produkt (jeg bruker det jo selv!), men å påstå at det er best (uten protest som de sier), er bare dumt. Og til mitt barn (som forøvrig er 6 år) har vi testa både Reima og en mengde konkurrenter gjennom 5 sesonger nå. Det VI er mest fornøyd med sålangt har vært Skogstads todelte skidress, og en billig (fyfy) dress fra Cubus, tror den kosta 249 eller noe.

Skrevet

Ja mulig de har brukt den teknologien for som jeg skrev tidligere er Reima en veldig teknisk dress. Hvis du sjekker andre leverandører sin hjemmeside finner du omtrent ingen som har tekniske spesifikasjoner. Hvorfor det mon tro? Holder man seg lenger tørr i en dress som tåler 10000 mm vann enn i en som tåler 3000? Svaret er vel selvfølgelig....

Det hjelper dog ikke med et stort konsern i ryggen og millioner av kr i MF hvis forbrukerene ikke er happy. Misfornøyde kunder kan man ikke kjøpe.

Skrevet

Selvsagt ikke, og de lager gode dresser, ingen tvil om det, for de som er fornøyde. =)) Jeg mener bare at med et slikt konsern i ryggen kan man ikke feile.

Hadde jeg (eller mamma, jeg funket ikke like bra på 90-tallet) kommet opp med samme dressidè og forsøkt og selge den er det nok ikke en kjeft som hadde brydd seg, selv om dressen var den samme.

Skrevet

Jeg tror du har rett i det siste.... ivertfall kortsiktig. Du hadde nok lykkes, men det ville tatt mange flere år. Folk krangler om yttertøy hehehe egentlig litt komisk. Jeg elsker jo Reima ingen tvil om det. Vår 3. sesong nå og ikke 1 reklamasjon. Jeg ønsker meg kun et annet merke på ytterklær og da kun pga design, dvs litt sprekere enn Reima.

Skrevet

Mitt motto er at bare det er varmt og tørt spiller det liten rolle hva det heter. At noen velger Reima og andre velger H&M er meg revnende likegyldig, så lenge hver enkelt gjør som de mener er best for sine. Men at folk tror Reima-dressene oppsto som en genial idè om å produsere verdens beste barnetøy er underholdning, de dressene vi putter på de håpefulle er spinof-produkter. Og like underholdende er det at mange fatisk tror at det ikke finnes alternativer. =))

Skrevet

Hehehe... misfornøyde kunder pleier en vel å kunne kjøpe... men fornøyde derimot...

----

Og ja jeg visste dette om Reima :)

Skrevet

Det visste jeg ingenting om, og kan ikke se at det skal ha noen som helst betydning for mitt valg - annet enn positivt. :-)

Skrevet

Dette var moro å vite - selv om jeg ikke er så opptatt av Reima i det daglige!

Skrevet

Jeg var overrasket over hvor faa som kjoeper reima til barna sine i Finland, Reimas hjemland. Der var det andre ting som var hot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...