Northernlights Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Mannen min snorker. Han snorker så fælt at det ødelegger søvnen for meg, naboen og enda en nabo. 1 km unna. Ok, det var overdrivelse, men hadde soveromsvinduet vært åpent, tror jeg noen hadde ringt nærmeste dyrevern for å rapportere en brølende løve i nabolaget. Jeg tror faktisk at snorkingen hans har skremt bort alle spøkelsene våre! Så jeg sladra til legen hans, fordi jeg ikke får sove. Sa det bare i forbifarten, at gubben snorker som et tordenvær. Så han sa at han vil sende han til et sånt sleepcenter. Jaja, tenkte jeg, han får gjøre det,da. Og nå sitter han og fyller ut papirene. Mannen skal sove borte i natt. På et sleepcenter. Sur på meg er han også. For han har jo ikke noe problem! Eh....!! Og svigerfar sitter der og tutrer med, og sier at de kan sjekke meg også, for jeg vet jo ikke om jeg snorker, sier han. Sure gamle menn. Æsj. Jeg har da aldri bestilt noen time til denne klinikken for gubben. Legen gjorde det! Og jeg har aldri før brukt sovemedisiner, men fikk resept for et par uker siden, sånn at jeg endelig kan sove. For nå er gamla trøtt! Og så sitter svigerfar av alle, og sier at sånne klinikker hjelper ikke. For nemlig, så hadde sønnen hans det samme! Og da var det nesen det var noe i veien med. Så dette har de ikke påeiling på, mener han. -Mens jeg febrilsk prøver å forklare at de skal måle oksygennivået hans, for å sjekke om han har noe som heter sleep apnea. Som faktisk kan være dødelig. Men jeg vet jo ingenting.... Så derfor måtte jeg ventilere her. Takk!
Sjokoladekaka Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Det er vel det dei skal finne ut på det senteret, er det ikkje? Der finn dei vel det, om det er nasa det er noko med. Det er vel heile poenget med opphaldet der. Og søvnapnè er faktisk alvorlig, for det betyr at ein har pustestopp når ein søv, og at kroppen då blir "underernært" på O2. OG det kan komme av tett nase;)
Trultemora er presseklar!! Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du sender han på sånn sleeping-center nei! For det kan jo hende at han har søvn-apne og det må jo behandles ganske kjapt! Noen ganger jeg kunne ha tenkt å sende inn gubbe på et slikt senter og ja.... For du dææææægern for et sagbruk til tider!!!!! :-o
Northernlights Skrevet 23. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2008 Ja, han får bare være sur på meg. Og svigerfar får se, da, når alt er ferdig, om han kan få hjelp for problemene sine. Jeg gidder ikke krangle med svigerfar, men de er like sutrete over dette her, og jeg føler meg uglesett i kveld. Det litt dumme er at for ei ukes tid siden begynte han med en nesespray (for smertene i nakken), og etter det har snorkinga avtatt mer eller mindre...uff, flaut da, hvis mannen sover så stille som et barn. Da får jeg aldri fred...og får sikkert høre det resten av mitt liv. Forresten VET jeg at jeg ikke snorker på natten.
Gjest Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Når han får de harde fakta om hvor mange pustestopp han faktisk har i løpet av natten og hvor mye oksygen hjernen hans går glipp av håper jeg han vil takke deg:)
Northernlights Skrevet 23. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. september 2008 Jepp, håper det blir en del av dem. Like mange, minst, som jeg opplever når han ligger ved siden av meg. Noen ganger stopper han helt, og høres død ut. kan selvsagt være alle de tunge narkotiske smertestillende som har skylda. Men jeg finner meg ikke i å bli uglesett av svigerfar for dette her. Blir lettere irritert når han tror dette er noe djevelsk jeg har funnet på..hrmf og atter hrmf. Mannen min er en mann. Ikke et barn. Og det forstår ikke svigerfar. Han behandeler mannen som en stor gutt til tider, og det gjør ikke jeg. Jeg tror ikke noe på å dulle med selv alvorlig syke mennesker.
mor_til_2_84 Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Faren min har vært på et sånt søvnsenter. Jeg husker fra jeg var liten at han snorket som et uvær, sånn har han alltid vært. Det de fant ut var at han lider av alvorlig søvn apne. Han har mange og lange pustestopp iløpet av natta. Legen sa at min far bruker mer energi på å sove, enn han gjør gjennom en hel arbeidsdag. Det sier jo litt da... Det endte ihvertfall med at pappa må sove med sånn oksygenmaske på natta, slik at kroppen faktisk har mulighet til å hente seg inn. Så snorking er ikke bare bare...
Northernlights Skrevet 23. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. september 2008 Jeg vet jo det, men svigerfaren min mener dette er noe stort tull. Og det tror jeg gubben mener også. Fått "silence treatment" fra han i hele dag. Han får skylde på en lege som bryr seg ;o) Og så kan jeg ta skylden for at jeg sladret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå