Gå til innhold

Herreguuuud som det klør!!! Tips,noen??? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått påvist svangerskapskløe av jm.

Det begynte i forrige uke med litt kløe,men nå blir det bare verre og verre,tar jo helt av!

Klør HELE tiden på kvelds-og nattestid,de få timene jeg sover om natten klør jeg meg i søvne i følge sambo... hehe

Jordmor sa jeg bare måtte la være å klø,og gjerne legge en kald klut over det området som klødde for å lindre,men jeg klør jo over hele jævla meg!

det går ikke an å la VÆRE å klø når man klør så sinnsykt,århundres dårligste tips. grrrrr..

Noen med bedre tips?

Er desperat!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars deg!! Det der høres jo helt jævlig ut..

Har egentlig ikke noe kjempegode tips, men kansje en kald dusj hjelper??

Aloe vera???

Vet ikke jeg.. God bedring iallefall...

Skrevet

Tusen takk for det. :o)

Er iallefall sjeleglad jeg fikk det så seint i svangerskapet!! (1 uke til termin) Det er jo de som får det i 6-7mnd... Stakkars de!

Skrevet

Har hørt flere si at det skal hjelpe å smøre seg med jordnøttolje. Kan være verdt å prøve. Ellers finnes det sånne votter som du kan bruke hvis du klør mye mens du sover. =)

Ellers finnes det hydrokortison, men vet ikke hvordan det er..

Aderma har også en kjempe god krem.

Skrevet

Jordmor mente at å smøre seg med diverse kremer ofte forverret problemet ved svangerskapskløe,noe jeg merket selv da jeg smurte meg inn med en parfymefri krem som skulle virke lindrene mot kløe/irritert hud.

Men siden jeg har jordnøttolje stående( iom at jeg smører meg med denne nedentil for å forhåpentligvis hindre å revne så mye,) så prøver jeg det!

Alt er verdt å prøve ut.

takk for tips. :o)

Skrevet

Leste et sted her inne ang svangerskapskløe at hvitvask man får kjøpr på apoteket hjelper. Det er det samme man smører på barna når de har vannkopper og skal ikke være farlig selv om man er gravid.

Bare et tips... men har ikke noe erfaring med dette da jeg ikke har hatt svangerskapskløe selv.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Har du tatt blodprøver for å påvise det?

Dersom du har svangerskapskløe så finnes det medisiner og det er kun det som hjelper på kløen. Det er heller ikke bra å ikke bli behandlet for det dersom du har påvist svangerskapskløe med forhøyede leververdier.... Jenta mi kom til verden 5 uker før termin bla pga det...

Skrevet

Uttrykte min bekymring for dette til jm,men hun avviste det,siden urinprøvene var fine,og siden jeg ikke klødde inni håndflatene og på fotsålene,noe man viist gjør om man har forhøyede leververdier..

Skal til legen på madag igjen,og kommer nok til å snakke med legen om det og,event ta en blodprøve..

Visst ikke jeg har født før den tid da? *håpe håpe* :o)

Skrevet

ring legen din og hør om du kan få Phenergan, det fikk jeg og det holdt faktisk med 1 eneste tabl (som jeg fikk på sykehuset) og så var det over, for godt - ja, helt sant. Klødde sinnsykt i 5-6 døgn, ble lagt inn og fikk èn tabl, og alt forsvant. Herlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...