Gå til innhold

Kan man kjøpe pergo på nett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

takk for svar..Det er akkurat det samme som man får kjøpt her i norge?

Skrevet

Er du mistet alt vettet ditt?

Det er faktisk en grunn til at man må til lege eller gynokolog for å får resept på det. Når men dytter så mange hormoner inn i kroppen må man ha oppfølging.

Er du virkelig villig til å risikere din egen helse på den måten, hva med mannen din og evt. tidligere barn, har de lyst til å risikere helsen din?

Skrevet

Anonym 22:51 her.. Pergo er Klomifensitrat, og det tror jeg at det som selges på lillepille er også.

Skrevet

hi her takk for svar 10:43:) hva koster det sånn ca er ikke helt inn i dollaren jeg..

Skrevet

Ikke sikker på hva den ligger på nå, ca 5 kanskje? Pergoen koster ca 90 kr her da. Har du spurt legen din om å få resept da?

Skrevet

Dere leker med ilden her jenter...

Er dere klare for å bli lagt inn på sykehuset med ekstremt store cyster på eggstokken, så kalt overstimulering? Om man har cyster skal man ikke under noen omstendigheter ta dette legemiddelet.

Det er rapportert eggstokkreft i forbindelse med infertilitetsbehandling. Infertilitet kan i seg selv være en risikofaktor. Langvarig bruk av Pergotime kan øke risikoen...... Klar for denne versjonen av bivirkningene?

Vanlige bivirkninger:Hodepine, svimmelhet, hetetokter, kvalme og oppkast, buksmerter, anspenthet, søvnproblemer, forstørrelse eller cyster på ovariene, ømme bryster, synsforstyrrelser... Hvem av dere brødhuer velger denne versjonen??

Eller kanskje du blir den heldige her?

Mindre vanlige/sjeldne: Vektøkning, tretthet, neslefeber, allergiske hudutslett, forbigående håravfall, depresjon, humørsvingninger, unormal underlivsblødning. Øket risiko for blodpropp. Lettere krampetilstand.

Her er det bare å velge på øverste hylle jenter:o)

Eller gjør som de fleste andre - dra til lege og få det skrevet ut under ryddige forhold!!

Skrevet

Jeg fikk resepten fakset fra legen min til apoteket uten GU. Det er ikke farlig å ta pergo, og det er nok ingen som har blitt overstimulert av enkel dose pergo. Ovariekreft kan forkomme ved langvarig bruk og høye doser, ikke av en enkeltdose. De som skriver her inne får det til å virke som det er med liv og helse til låns en tar pergo. HI, hvis du har prøvd ei stund, så er det helt normalt å prøve pergo for å se om det hjelper, for så å gå videre til utredning om det ikke blir effekt. Ikke la deg skremme, men gi gjerne pergo et forsøk om du tror at det har effekt. Men når det er sagt, så er jo det tryggest å få en resept fra legen din. Ring han du, og hør hva han sier. Hvis du forteller han at du skal bestille på nett, skriver han nok ut en resept :)

Skrevet

jeg fikk dobbeltdose, som jo er vanligst, og ble overstimmulert og skikkelig store cyster etterpå. Måtte slutte. Synes det er rimelig drøyt å begynne å selvmedisinere seg

Skrevet

Da vil jeg si at du har en lege som ikke gjør jobben sin ordentlig!

Faren ved Pergotime-kuren er å overstimulere eggstokkene (dvs. økt risiko for flerlingsgraviditet og cystedannelse i eggstokken). For å unngå dette begynner man med en lav dosering og tar en pause mellom Pergotime..... sakset fra lommelegen.

Når mener du Anonym 11:07 at en intetanende Dibber skal kunne skjønne at man er overstimulert? Eller hvor lav er en "lav dose"?

Oppfølging fra ekspertisen er ganske viktig.

Skrevet

Anonym 11:07

Hentet fra felleskatalogen

Forsiktighetsregler: En fullstendig gynekologisk undersøkelse bør utføres før behandlingsstart. Dersom unormal blødning inntrer, bør det gjøres en grundig diagnose. Før behandlingsstart bør det undersøkes at partnerens spermproduksjon er tilstrekkelig. Pasienter med buksmerter etter behandling bør undersøkes nøye. Ved unormal ovarial forstørrelse, bør behandlingen avbrytes. Ovarial forstørrelse og cyster forsvinner vanligvis spontant noen dager eller uker etter avsluttet behandling. En ny behandlingsperiode bør ikke startes før ovariene igjen har normal størrelse, og da med lavere dose. Det er rapportert om ovariekreft i forbindelse med fertilitetsbehandling. Infertilitet er i seg selv en primær risiko. Epidemiologiske data antyder at langvarig bruk av klomifensitrat kan øke denne risiko. Den anbefalte behandlingstiden bør derfor ikke overskrides. Hyppigheten av flerbarnsgraviditeter økes. Pasienten bør informeres om dette samt potensielle farer ved multiple graviditeter. Det bør utvises forsiktighet ved bruk av klomifensitrat hos pasienter med myomatose grunnet fare for en ytterligere økning i muskelknutens størrelse. Effekt av behandling kan ikke forventes når ovulasjonsdefekt er forårsaket av forstyrrelser i andre organer, f.eks. i skjoldkjertelen og adrenale kjertler. Pasienter bør underrettes om at det under eller rett etter behandling med klomifensitrat i enkelte tilfeller kan forekomme symptomer som uskarpt syn eller andre synsforstyrrelser. Betydningen av disse symptomer er ikke kjent. Dersom pasienten har synsforstyrrelse, må behandlingen seponeres, og det må foretas en fullstendig oftalmologisk utredning.

Hva er det du egentlig insinuerer overfor andre Dibbere? Bare bestill, det går dritfint....

Skrevet

Jeg har gått på tre kurer uten oppfølging. Det vanligste er å starte med en enkel dose, så evt øke dose (dette spseiellt for de som ikke har EL av seg selv).

Håper at du ikke lar deg skremme av disse klipp og lim- innleggene HI! :)

Skrevet

Tre kurer uten oppfølging?

HVordan vet du at du ikke har hatt EL? Har du målt temp hver dag? Tatt EL-tester? Har du fått ekspertisen til å sjekke dette?

Hva om en kvinne begynner på Pergo og det faktisk ikke er hos kvinnen problemet ligger??

Felleskatalogen er vel en ganske sikker kilde når det gjelder medisiner som blir solgt i Norge eller hva??

Skrevet

Jeg tempet, så jeg hadde EL hver mnd på pergo, jeg hadde EL før jeg strtet med pergo også.

I senere tid har vi funnet ut at det er hos mannen min problemet ligger, det var en sjans vi og legen visste om på forhånd.

Flleskatalogen er et verktøy for helsepersonell som har evnen til å forholde seg til informasjonen, ikke for at intetanede skal gå inn å lese om bivirkninger å øse seg opp. Hvis du søker på Paracet får du også opp mange "nifse" bivirkninger.

Lær deg om inferilitet og pergo før du uttaler deg er mitt råd til deg!!!

Skrevet

Klart man har El på Pergo , det er jo faktisk det som er meningen med hele behandlingen...

Tror du virkelig at en lege/gyn ville ha skrevet ut Pergo til en person som streng tatt ikke hadde bruk for det? Spesielt så lenge problemet ligger hos mannen.. Morsom du:o)

Jeg har gått på Pergotime i 3 perioder med økende dose og har vært påvist infertil siden 1998.

Min lære om infertilitet omhandler:

* Temping over 1 mnd.

* Pergotime over 3 perioder.

* Lapraskopi for å få bort cyster i eggstokker/eggledere.

* 2 fullgåtte forsøk med IVF

* 8 innsettinger av fryseegg.

Jammen meg bra at du er anonym slik at du slipper å stå for det du sier....

Du bør tenke deg om før du anbefaler slike medisiner til intetanende personer.

Skrevet

Hvis det stemmer dette du sier ang din egen situasjon, syntes jeg det er merkelig at du ikke har mer å fare med enn å ta klipp og lim fra div nettsteder og fremstille pergo som et stort spill med egen helse. Det er mange par som prøver pergo mange ganger under / før utredning. Og det er heller ingen selvfølge at en får EL på pergo. Å kalle HI intetanede syntes jeg ikke er riktig, hun har ikke skrevet noe ang sin viten eller situsjon.

Skrevet

Å hvorfor skulle jeg fare med mine egne opplevelser utover det lille du har fått vite her? Strengt tatt trenger ikke du å få vite noen ting....

Klipp og lim er greit å kunne i slike tråder som dette, da er det ekpertisen som uttaler seg og ikke INTETANENDE damer som syntesat dete hørtes kult ut!

Ja det e rmange som prøver Pergotime og jeg vil tro at de fleste parene oppsøker lege/Gyn slik at ekspertisen får gjort sine undersøkelser i form av blodprøver, spermprøver, GU og oppfølging av den enkelte personen. Å råde noen til å kjøpe medisiner som er reseptbelagt på nett er barnslig og lite gjennomtenkt. Følgende kan bli så mange og hvem er da ansvarlig for de?

PS: Jeg har ikke kalt HI intetanende, jeg skrev det til anonym som anbefaler andre å gjøre slik som hun hadde gjort, nemlig kjøpe reseptbelagte legemidler på nett for å starte sin egen utredning.

Skrevet

Dronningen har helt rett her.

Dette er ikke noe man tuller med på egen hånd. Har du virkelig problemer med eggløsning osv er det en smal sak å få dette av gynekolog.

Det skal følges nøye med at du ikke blir overstimulert. Når du må bruke pergo kan det være noe feil i "underlivet" som bør sjekkes ut.

Du kan ikke bare starte på pergo uten videre.

Det finnes mange artikler skrevet om Klomifen(=pergo) på engelske sider. Les litt der.

Og su som har tatt 3 kurer pergo uten oppfølging, jeg hadde ikke tatt den 4. for å si det sånn.

Og til HI hvis du ikke har tenkt til å gå til legen så synes jeg ikke du bør ta mer enn en kur før du oppsøker lege.

EL tester er ikke til å stole på under pergo behandling.

Jeg tok 3 pakker med el strips og ingen slo ut på EL. Kun blodprøven jeg tok hos gynekolog viste at jeg hadde hatt EL.

Jeg har faktisk tabletter liggende hjemme som jeg da ikke trengte å bruke siden jeg ble gravid på første forsøk.

Men jeg hadde aldri startet på disse igjen på egen hånd om jeg fikk lyst på barn. Det er bare å bestille seg en time hos lege og ordne det sammen med legen.

Hvis du har en kjip lege så er det noe annet. Da bør du heller prøve å kontakte en annen..

Skrevet

Takk Anonym 12:26, fint å se at ikke alle er like blind for at ekspertisen faktisk vet best:o)

Skrevet

Hi her, tusen takk for mange innspill, jeg kommer nok heller til å bestille meg time hos lege først, hørtes litt skummelt ut og bare bestille det.

Skrevet

Ja, gjør det du! :) Har dere prøvd lenge?

• 2 måneder senere...
Skrevet

herregud, enn å være så LAM i hodet sitt å kalle seg selv "ekspertisen"

Skrevet

OM du mot all formodning hadde klart å lese alle mine innlegg ville du sett at ved å skrive EKSPERTISEN mente jeg leger/gyn Og eksperter på inferilitet. Regnet med at de fleste skjønte at jeg ikke mente meg selv......

Bæææ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...