MyskeMor Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Var innlagt et par dagen på føden i uke 31 pga premture rier. Heldigvis gikk det over og alt virker greit nå, bortsett fra sterke kynnere. Fikk beskjed av legen om at nå er det slutt på samleie frem til etter fødselen. Er det noen som vet om det bare er samleie som gjelder? Hva med andre typer sex? Trodde i første omgang det var spermen som satte i gang fødsel, men kanskje det er selve actionen også?
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Spermen fremskynder modning ja, men hvis du får orgasme skaper dette sammentrekninger og kan føre til rier.. Jeg ville lagt det på hylla et par uker for sikkerhets skyld..
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Spermen kan vel føre til modning og åpning og deretter rier så vidt jeg har forstått, mens orgasme kan føre til kynnere som også kan føre til rier...
*tornerose* Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Det stemmer det som ovenstående skriver. Prostaglandinene i sæden til mannen kan føre til modning og som deretter fører til rier. Men jordmor sa også til meg igår at penis kan stimulere mormunnen & fremkalle rier.... Men sex i form av stimulering andre steder trodde jeg var "lov"... men det våger jeg ikke å uttale meg om, kan jo høre med jordmora di, evt. lege.
Gulljnta Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Er i samme situasjon som deg. Til meg sa de at jeg måtte holde meg unna samleie pga for tidlig fødsel, men at etter uke 34 så var det ikke så farlig for da var jo barnet ferdig utviklet...
Gjest Skrevet 24. september 2008 #7 Skrevet 24. september 2008 Jeg fikk dette forbudet fra uke 11. Skal heller ikke hoppe, løpe, løfte eller stresse. Jeg synes det er greit nok, har vært i dårlig form ellers også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå